-
sparky
Beste TW'ers,
ik geloof dat ik problemen heb.
Mijn PC doet plots heel raar. Ik heb nogthans niets van virussen binnengehaalt.
Soms valt mijn virusbescherming uit, en hij wil maar niet scannen.
Ik kreeg al eens een runtime-error.
Kan dit een gevaarlijk virus zijn? Het is mijn pc niet , maar die van mijn vader.
Dus dat moet ik ook nog vertellen. maar euh, ik heb enkel last dat hij raar doet.
Onlangs stuurde iemand een link van dat virus van hot....pics/photo8 maar ik heb er NOOIT op geklikt.
En toch doet mijn virusscanner raar en me PC.
Zit ik dik in de problemen? Formatje?
23 juni 2007 18:15
-
louwrens
draai eerst ff Hitmanpro, als dat niet wil, het progie draaien in Veilige Modus
23 juni 2007 18:20
-
sparky
[quote=71198]
zal mcafee dan niet moeilijk doen?
Alhoewel, veel doet hij nu precies ook niet.
Ps: hij moet toch binnen voor een probleem met DVDwriter, direct ook laten formatteren?
23 juni 2007 18:21
-
louwrens
In de instellingen van Hitmanpro moet je ff uitvinken dat ie NOD32 anti-virus moet gebruiken, alst goed is staat McAfee erook tussen
23 juni 2007 18:23
-
sjz
[quote]Ps: hij moet toch binnen voor een probleem met DVDwriter, direct ook laten formatteren?[/quote]
Als de virusscanner lastig begint te doen, heeft dit meestal wel te maken met een virus. Ik zeg wel meestal en niet dat het hier het geval is. ;)
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en een format erop los gooien. Ben je toch echt wel zeker dat je pc niet ingezet wordt als spammachine of wat dan ook... En je hebt de voordelen om met een nieuwe, propere lei te beginnen.(schoon register, bijv.)
Nadelen is wel dat je je back-ups dan moet terugzetten, progjes moet herinstallen en tweaks opnieuw moet toepassen... En dat kan aardig wat werk zijn.
Wees er zeker van om back-ups van alle belangrijke data (foto's, video's, documenten, etc) te maken en dat deze back-ups ook werken en niet corrupt zijn
23 juni 2007 18:25
-
sparky
De enige belangrijke Data op deze computer zijn toch wel de foto's.
Al de andere giga's zijn gewoon software en dergelijke.
Tweaks? Nja, nog nooit (mogen) uitvoeren. :P
Een propere lei zou wel echt het beste zijn.
Maar wat bedoel je precies met Spammachine ?
23 juni 2007 18:28
-
vosruben
[quote=71200] Dank je, dat wist ik nog niet.
23 juni 2007 18:30
-
louwrens
[quote=71203]
ik zal wel ff een screenie maken, om het wat makkelijker te maken
[edit zoals ik zei]
[img]http://81.207.233.146/louwrens/TW/Knipsel.JPG[/img]
23 juni 2007 18:31
-
sparky
ik kreeg juist een eror dat hij iets van fshell.exe niet kan toepassen/uitvoeren.
Problemen denk ik.
23 juni 2007 18:35
-
vosruben
[offtopic] ik heb Nod32 ingestelt[/offtopic]
23 juni 2007 18:36
-
sjz
[quote=71202]
Maak een back-up van die foto's (zet ze op jouw pc bijvoorbeeld) en dan een herinstallatie van Windows. Het lijkt me het beste, uit je post af te leiden zeg je dit ook: "Een propere lei zou wel echt het beste zijn."
Een spammachine is een computer die ingezet wordt om spammails te versturen naar zoveel mogelijk mensen. Mensen die spam ontwikkelen gebruiken vaak andermans computer om de spammails te versturen omdat die spammensen dan moeilijker te pakken zijn. Een bijkomend probleem is dat er in de meeste gevallen ook spammails naar jouw contactpersonenen gaan (als deze tenminste in Outlook of Thunderbird staan opgeslagen, geld niet voor online webmail zoals Hotmail of GMail.)
Dit zijn dus lekken in Outlook/Thunderbird, en deze worden dan ook via updates gedicht. Maar helaas blijft men wel van dit soort lekken vinden
23 juni 2007 18:36
-
sparky
ik kreeg juist een eror dat hij iets van fshell.exe niet kan toepassen/uitvoeren.
Problemen denk ik.
Mijn vader gebruikt voornamelijk Outlouk, en hij kreeg af en toe wel es een spambericht.
maar dat onze PC een spamcomputer zou zijn? Met mcafee als beveiliging? Mcafee heeft toch nog een reelijk goeie reputatie.
Naja, ik denk dat format het allerbest zal zijn.
23 juni 2007 18:42
-
timenting
inderdaat. als je zeker wilt zijn moet je dat gewoon doen anders blijf je waarschijnlijk bezig ik heb er ook al veel last van gehad..
als je virus scanner uitvalt is er inderdaat sprake van een virus( je ) elke keer als ie uit is kan er weer troep binnen komen dus netwerk kabel eruit en eerst hitman pro doen dan ccleaner. als de pc dan nog gek doet format.( cheak wel de backup bestanden op virussen ..
25 juni 2007 09:22
-
sparky
Beste TW'ers, ik heb iets ongelooflijks meegemaakt.
Ik heb gisteren niet op de Pc geweest maar vandaag blijkt alles normaal te werken.
Nergens last van, zelf geen foutmeldingen.
Virusscan , niks gevonden.
IS MIJN PC TERUG INORDE? OF IS HET ERGER DAN IK DENK?
25 juni 2007 13:50
-
louwrens
het virus kan je anti-virus ook ge?nfecteerd hebben waardoor hij niks vind:P
25 juni 2007 14:03
-
sjz
Ja idd... Je zou toch maar beter voorzichtig zijn hoor. :s
25 juni 2007 14:07
-
sparky
[quote=71438]
Kan dit "virus" overgaan op mijn hardware enzo 'verdwenen zijn'.
Of kan er een andere oorzaak zijn dat mijn PC raar doet?
25 juni 2007 14:15
-
louwrens
een virus kan veel, vergeet dat niet soms laat een virus je pc beter lopen, maar intussentijd molt het je hele pc
25 juni 2007 14:34
-
sjz
Een virus kan zeker overgaan op andere hardware, denk aan de diskette-tijd! Dus m.a.w. hardware zoals een USB-stick etc beter even niet gebruiken op die pc. ;)
@Louwrens: maar een virus gaat wel nooit de pc verlaten. :p
Ik raad je nog steeds aan een schone XP-installatie te doen. Ben je echt zeker, en ben je weer vertrokken met een schone lei.
[offtopic]Bijna "lui" en "leu" geschreven. :$[/offtopic]
25 juni 2007 15:46
-
sparky
[quote=71440]
mcafee is toch een goeie virusscanner, moet hij toch zien?
25 juni 2007 15:46
-
sjz
[quote=71446]
McAfee heeft waarschjinlijk al een aantal meldingen gegeven, maar als het virus beter is dan het anti-virusprogramma, gaat deze zo snel mogelijk het anti-virusprogramma proberen uit te schakelen. Misschien is het gelukt?
Wie weet is er ook een kans dat McAfee het virus heeft weten te verwijderen of heeft kunnen opsluiten in de "Quarantaine".
Bekijk dat eens van nader bij, heeft McAfee recentelijk iets verwijderd of zit er iets in je Quarantaine?
[offtopic]Quarantaine is vast verkeerd geschreven. :p[/offtopic]
25 juni 2007 15:49
-
louwrens
[quote=71446]
Ik ga niet zeggen of die McAfee goed of slecht is, dan komt er weer een discussie:P
@Sj: anti-virus kopieerd m naar Quarantaine
25 juni 2007 16:01
-
rubenus
Verplaatsen dacht ik hoor. ^^
25 juni 2007 16:26
-
sparky
Er zijn geen virussen gevonden. Niks in Quarantaine geplaatst..
Als het virus stekker is dat Mcafee had hji het uitgeschakeld, Mcafee is momenteel ingeschakeld.
Een maand geleden zat er een trojaans paard op de PC. Deze verblijft momenteel in Quarantaine
25 juni 2007 19:22
-
rubenus
Is dat hem dan?
25 juni 2007 19:41
-
sjz
[quote=71496]
Dat trojaans paard kan niets meer doen hoor, eenmaal het in Quarantaine zit, geraakt het er niet meer uit.
Hmm, ok, je hebt meerdere opties Sparky:
[*] Blijf verder werken en weet het te melden als je iets verdachts opmerkt
[*] Laat McAfee af en toe een volledige scan doen
[*] Herinstalleer Windows (veiligste manier natuurlijk)
25 juni 2007 20:02
-
louwrens
Ik wil niet zeiken, laat hitmanpro eens op de aanbevolen scaninstellingen draaien, hij installeert dan wel NOD32, maar als de scan van hitmanpro klaar en er is niks gevonden, pleur je NOD32 er maar weer af
25 juni 2007 21:03
-
sparky
Kijk, HMP vertrouw ik niet zo super.
Ik kan momenteel geen herinstallatie doen omwille dat ik nie tmag (helaas) en er nog niet zoveel vanweet.
Ik heb ook niet alle nodige installatie cd's (Nero , Office,...).
Toen ik keek in quarentaine was ik wel ff verschoten dat er eentje inzit, ik geloof niet dat het is aangezien het uit Mei komt.
Ik denk dat ik momenteel verder werk, en iedere week (zoals gewoonlijk) scan.
Indien ik iets merk laat ik het wel weten.
26 juni 2007 14:16