Ik heb een probleem gehad wat er op leek, ik heb toen een klein bestandje 'explorer.rar' gedownload, die in mijn WINDOWS map gezet en toen was alles weer normaal.
Het kan ook zijn als je een heel circus op je bureaublad hebt (sidebar enzo) dat het te veel geheuge kost, persoonlijk zou ik die dinge er af gooien, maar dat is verder aan jou.
01 juli 2007 10:18
tobiasvs
Als het probleem daaraan ligt (wat ik betwijfel) dan zou je misschien een hogere prioriteit voor explorer.exe kunnen instellen?
Taakbeheer --> Processen --> rechtsklik op explorer --> Prioriteit instellen --> Hoog
01 juli 2007 12:14
ruben
nou weet je wat nu nog gekker is maar wel gunstig. als ik (rechtermuisknop op start doe en dan op zoeken openen) doet het het weer gewoon dan kan wel weer deze computer opstarten
01 juli 2007 17:35
tobiasvs
Maak anders eens een snelkoppeling naar Deze computer en zet die op je bureaublad? En dan met TweakUI even de originele snelkoppeling van je bureaublad halen. Misschien dat het zo wel werkt?
Is het trouwens ook een probleem als je Mijn documenten wilt openen? Of is het probleem echt alleen met de Deze computer-snelkoppeling?
01 juli 2007 17:42
ruben
nou het is ook bij mijn documenten enz. alles wat met deze computer temaken heeft.
01 juli 2007 17:47
tobiasvs
OK, als ik jou was dan zou ik dat van die Explorer.exe even proberen... Ik zal hem zo even mailen, PM me maar met je mailadres ;-)
Wel eerdere ervaring met het register gehad?
01 juli 2007 17:52
ruben
nou dat van explorer.exe hoog zetten lukt maar als ik de computer dan opnieuw opstart staat hij weer op normaal maar het doet het wel ( dat van eerst zoeken starten doet het ook)
mijn e mail moet je die waarvoor???????
01 juli 2007 18:06
tobiasvs
Je zou het elke keer handmatig kunnen doen, maar dat is redelijk zonde...
Ik geloof niet dat je het standaard in kan stellen, ook niet met een ander programma daarvoor.
Alternatief is om af te sluiten in slaapstand, geen energieverbruik maar gewoon dezelfde sessie steeds weer, ik geloof dat het dan wel moet werken. Enige nadeel is dat je (misschien, ik heb er zelf niet zo'n last van) een vollopend systeem krijgt, door ophoping van alle tijdelijke bestanden. Anders 1 keer per week rebooten...