-
gerbenkwakkel
Hallo, ik heb er best lang last van,
telkens als ik iets open op me PC stijgt het CPU verbuik meteen naar 100%,
Zelfs als ik een leeg mapje aanmaak er in ga kijken zelfs dan springt die nog naar 46%
Ik snap daar echt helemaal niks van, ik heb al een paar keer een re-install gedaan maar niks helpt,
Met mijn vorige CPU (Sempron 2400+) was dit nooit het geval alleen dan als ik bv een groot programma opende sprong die zo opeens naar 50% maar nooit bij mapjes enzo nooit hoger als 3% maar bij mijn Celeron D wel telkens als ik een mapje open en dan is er nog maar weinig CPU over voor bv MSN gesprekken en muziek luisteren tegelijhk en gaat dus alles veel trager, hoe kan ik dit ooit oplossen?
02 juli 2007 14:58
-
erwin_w
Al eens bij taakbeheer gekeken welke processen dan het meest de CPU aanspreken?
Zag net in Vista dat je niet zoveel ziet als bij XP, maar daar zijn weer andere tooltjes voor.
02 juli 2007 15:04
-
gerbenkwakkel
Ik gebruik XP en in taakbeheer verbruikt die gewoonweg explorer.exe die gebruikt alleen zoveel met openen enzovoort;)
02 juli 2007 15:05
-
louwrens
@erwin: dan moet je Processen van alle gebruikers aanklikken;)
In Vista draaien standaard meer processen
02 juli 2007 15:13
-
erwin_w
[offtopic]Kijk, weer iets geleerd, nooit te oud om iets te leren, thanx[/offtopic]
02 juli 2007 15:20
-
gerbenkwakkel
Weet iemand nog iets ofzo? ligt het aan hardware? heb een verkeerde Windows XP CD?,
CD Is wel gebrand maar de serial (licentie is legaal) en gebruik dusdaning altijd die op dat stickertje zit.
02 juli 2007 15:55
-
erwin_w
Nou, aan een verkeerde cd zal het zeker niet liggen, hardware neem ik aan van niet.
Ik zou je graag een oplossing willen geven maar ik weet dat nu even niet.
Doet die dat ook als je in de veilige modus gaat werken, of misschien eens een andere account erbij maken om het uit te proberen?
02 juli 2007 16:22
-
blacksorcerer
Is dit pas echt vanaf je nieuwe cpu, of heeftie het eerst wel goed gedaan met dees cpu?
Weet je zeker dat de koeler enzo goed erop zit (wat zijn de temperaturen van de cpu)?
Celeron D <-- is dat dual core net als Pentium D? zoja is er net als de AMD DC Optimizer ook zo'n ding voor Intel processors, en heb je dat installed?
correcte chipset drivers staan erop, of misschien nieuwe bios versie die dit (als wellicht bekend probleem) kan verhelpen?
02 juli 2007 16:35
-
gerbenkwakkel
Weet iemand het nog ik word helemaal gek hier:S
02 juli 2007 19:04
-
sjz
Hmm, ik heb eens een tijd geleden een upgrade uitgevoerd, en deze prestatie-problemen komen me vrij bekend voort.
Nu had ik wel geen last van een enorm prestatie-verschil, zoals hier het geval is, maar wel dat de prestatie niet hoog genoeg was. Na het herinstalleren van Windows (toen nog XP) was dit onmiddelijk opgelost.
Ik weet de oplossing dus niet, buiten XP herinstalleren maar dat doet niet iedereen even graag.
@ BlackSorcerer: gaat "AMD DC Optimizer" werken voor een Intel-chip? :p
02 juli 2007 20:21
-
blacksorcerer
[offtopic]het kan werken op een intel dual core, zijn wel wat mensen op Tweakers die dat gedaan hebben en sommige merkten wel positief verschil. Kan iig geen kwaad om te proberen lijkt het ;)
Maar de Celeron D is geen dual core, dus de TS heeft er niets aan.[/offtopic]
Staan alle bios settings op de fabrieksstandaard, en is het een geassembleerd systeem of heb je dat zelf in mekaar gezet?
02 juli 2007 20:48
-
gerbenkwakkel
Alles gecheckt BIOS settings staan op standard alles geupdated en nog het vreselijke probleem:S
Maar zou in mijn processor niet iets zitten van:
Als niks aan hebt staan en je wil iets openen gooit die de standard snelheid erop misschien 2% en als die nog meer snelheid eruit kan halen omdat de anderen programmas enzo uit staan dat die dan nog weer eens bij dat 1 ding wat die wil openen dat die dan die snelheid erbij gooit?
02 juli 2007 22:56
-
blacksorcerer
AMD heeft Cool 'n Quit, die je cpu terugklokt, daar merk je zelf niets van, maar zoiets zou je eens kunnen uitschakelen om te proberen. Hoe dat heet voor Intel weet ik niet, het is er iig wel (of dat ook voor Celerons geldt weet ik dan weer niet...)
Was dit probleem trouwens ook voordat je overklokte?
03 juli 2007 01:00
-
gerbenkwakkel
Ja ik had dit probleem ook al voor mijn overclocken,
Wat ik ook raar vind dat iedereen maar in die Show dit en dat topics gaan posten maar in probleem topics ho maar:S
03 juli 2007 18:32
-
luccey
heb je al een bios-update gedaan? (A)
03 juli 2007 20:28
-
gerbenkwakkel
Ja;)
03 juli 2007 20:33
-
caspar
Ik heb er geen idee van, maar heeft het miscchien te maken met een erg kleine L2 cache bij de Celeron chip?
03 juli 2007 20:46
-
gerbenkwakkel
Nou ik denk het wel zeker van niet, want mijn zolder pc'tje heeft ook een celeron 1.7GHz met 256KB cache en die heeft het namelijk niet!
03 juli 2007 21:08
-
luccey
ik heb het hier ook niet (kheb een celeron D 2.13 ghz ;))
03 juli 2007 21:09
-
gerbenkwakkel
Ik vind het echt heel vaag maar niemand weet ook maar een oplossing:S
03 juli 2007 21:17
-
louwrens
als ik op de pc met Ultimate zit en open WMP dan schiet ie ff naar 28% en daalt dan weer
deze cpu heeft 1MB L2 cache:P
03 juli 2007 21:18
-
luccey
[quote=73095]
back-up de boel en installeer windows opnieuw.. ;)
03 juli 2007 21:18
-
gerbenkwakkel
Wat mij wel opvalt is dat ik normaal altijd bij MSConfig ---> Opstarten een actie had staan met CTFMon, en die staat er nu niet:S kan dat het wezen?
04 juli 2007 22:29
-
blacksorcerer
[google=CTFMon]
Nee dus, is van Office.
04 juli 2007 22:41
-
gerbenkwakkel
Zal er misschien ook een process of eens services niet draaien..?
04 juli 2007 22:45
-
blacksorcerer
Als je de pc helemaal formatted hebt en nieuwe installatie opgezet zou alles standaarrd goed moeten werken, vandaar dat ik denk aan iets met de hardwareinstellingen.
Ik neem aan dat met je windows installatie niets mis is, maar heb je al eens een andere installatie-cd of anders (versie) OS geprobeerd?
04 juli 2007 22:53
-
gerbenkwakkel
Ja;) 2000, linux ubuntu, linux suse, en XP;) en me hardware is net nieuw dus...?
04 juli 2007 22:54
-
blacksorcerer
ok... maar hoe ging het dan op de andere OS'en? (of heb ik iets niet goed gelezen in dit topic?)
en met nieuwe hardware kan best iets niet goed zijn ingesteld, maar ik begreep dat je dus alle hardware up-to-date hebt gebracht en ook chipset en cpu drivers had ge?nstalleerd.
ook al eens zoveel mogelijk on-board dingen uitgezet en de pc met zo weinig mogelijk componenten opgestart (cpu + mobo + 1 reepje ram + hdd) ?
04 juli 2007 22:56
-
gerbenkwakkel
Ik ga morgen nog wel is even kijken ben nu doodop na een dagje gamen;)
04 juli 2007 22:57