Xp is de Asus 8800 Ultra niet echt een beetje te duur..:P Daar heb je bijna een nieuw systeem voor
04 juli 2007 22:32
gerbenkwakkel
Hee kevinvn voordat je doodleuk videokaarten zit te bekijken, kijk eerst eens wat je hebt;) AGP, misschien wel PCI of PCI-E;) en een kaart onder de 300 euro neme dan de 8800GTS;)
Ik heb zelf AGP en ga over jawel 5 maand (met mijn verjaardag) deze kaart halen,
[s]Weet je wel wat PCE-e en AGP inhouden?
Je moet namelijk weten welke er op je moederbord kan, en als je AGP zou hebben zou je misschien eerder kunnen denken aan het aanschaffen van een nieuwe moederbord.[/s] Edit: beetje langzaam getypt (a)
Als je andere componenten in de pc (als CPU en RAM) oud/weinig zijn dan heb je er niet zoveel aan om nu zowat de hoogste high-end kaart te nemen. Dus wat meer info is wel gewenst.
Momenteel zijn de snelste kaarten binnen jouw budget de 2900 XT van ATI en de 8800 GTS OC van Nvidia van de nieuwe generatie (DX10).
En als je momenteel zo'n dure graka gaat kopen lijkt het me een stuk minder verstandig nog een DX9 kaart te nemen. Draai je Windows Vista of ga je die binnekort draaien?
04 juli 2007 22:37
gerbenkwakkel
[quote=73325]
Zou je zeggen dat jezelf wel het nieuwste van het nieuwste hebt dan?:P
Ram is oud,
Videokaart is oud,
En je processor is oud,
Ik zelf heb ook niet het nieuwste van het nieuwste maar ik ben er net zo gelukkig mee als iemand met een E6600, en misschien ben ik er nog wel gelukkiger mee als iemand met een E6600 ofzo, als je iets ouds hebt betekent niet dat je niet kan upgraden naar snelle en dure dingen;):P
Waarvoor is marktplaats? een half jaar terug had me broertje toen destijds een AGP kaart gekocht wat toen destijds iets van 250 euro koste en hij heeft zijn PC weer via marktplaats weten te verkopen voor 500 euro;)
Maargoed nu weer on-topic:P
04 juli 2007 22:51
xp 2
Een 7950GT kan je ook agp krijgen hoor
En Sapphire gaat zelfs met een DX10 Agp uitkomen, nl de X2600XT
04 juli 2007 23:09
sjz
Maar een AGP-kaart is duurder. Ik hoop dat de TS ons zo spoedig mogelijk kan melden welke van de 2 hij heeft, AGP of PCI-e.
Als de TS dit niet weet, kan hij Everest gebruiken.