hallo ik heb dus een trojan horse op me pc. Norton anti virus heeft hem gevonden en in caranterne gezet. maar de trojan horse heeft wel zijn werk gedaan me internet is zoo sloom.. en ik kan bijvoorbeeld ook niet op hotmail/hyves/msn. dit is zo beetje de eenichtste site die nog werkt.
maar wat ik dus al geprobeert heb:
- hitman pro2
- Hj this
- BOclean
- norton anti virus
- avg
als iemand mij kan helpen erg bedankt anders moet er toch maar een format over heen.
10 juli 2007 07:19
michael_11
Heb je ook al NOD32 geprobeert, ik heb die namelijk zelf ook draaien en bij mij heeft het nog nooit iets achtergelaten.
10 juli 2007 07:47
ali
Misschien is het handig om te vermelden welke trojan het is?
10 juli 2007 08:49
timenting
het is de trojan jkklhj .. k weet het niet precies maar me pc wil norton niet meer draaien vandaar dat ik dat nu zo doe.
wat ik er van heb kunnen vinden is dat het een web hacking trojan is... en
@michael_11 NOD32 zit in hitmanpro
ik zal ff zoeken wat ik meer kan vinden
10 juli 2007 20:07
timenting
ok tof.. hmm zoiets dacht ik al ik denk dat ie via een mail binnen is gekomen. maar ik gebruik nu angitum, even kijken of die iets vind. maar die kan wel het hele netwerk verkeer van me pc stil leggen. inddegeval bedankt voor deze info nu kan ik ook verder. zeg maar als je meer vind.
11 juli 2007 16:29
vosruben
Als dat virus/trojan horse er nog niet zo lang op staat, kan je ff een systeemherstel doen naar de dag voor dat je dat virus/trojan horse had. En dan moet je een dag even niks downloaden enzo, dat doe ik altijd als eerste als ik een virus of trojan horse of worm enz heb.
11 juli 2007 16:33
keitaro
[quote=74703]
Systeem herstel verwijdert geen bestanden ^^
11 juli 2007 16:41
vosruben
[quote=74705] Maar zet hem wel terug naar gisteren of een andere datum, en bij mij is het virus er dan ook af
11 juli 2007 16:44
keitaro
[quote=74706]
Het is er niet van af ^^ durf ik heel wat honderjes voor te wedden.
Je AV vind hem mss niet, maar hij is er niet van af. zodra die weer geactiveert wordt......
11 juli 2007 16:45
vosruben
[quote=74707] maakt mij niet uit:p ik krijg er dan toch geen last meer van, en onze computer is al 3 jaar ouod en we hebben er nooit antivirus opgezet, en er zaten meer dan 30000 wormen op h?h
11 juli 2007 16:48
d3nnis89
Ik zou je Quarantaine ook ff leegmaken....
11 juli 2007 16:48
dvf
ik zou 30 dagen kaspersky installeren en scannen (ik had ook een ik heb het el gekocht en het is weg ) maar met de 30 dagen versie lukt da normaal ook
12 juli 2007 23:07
zone
probeer eens een trial versie van bitdefender te downloaden
ik heb zelf zo een gekocht en het is beter dan norton, avg,....enz
hij haalt het kleinste virus van je pc weg ECHT ALLES
AANDACHT:
als je een pc hebt met een slechte processor en/of kleine hard drive kan je systeem vertragen
15 juli 2007 14:12
savenner
Waarom kopen als je het ook kan downloaden:P?
15 juli 2007 14:17
leviathan
[quote=75524]Support, rechten, zeker weten dat het zaakie werkt (exclusief uitzonderingen). Downloaden kan langer duren, en werkt ook niet altijd, lastig aan de praat te krijgen e.d.
15 juli 2007 14:28
timenting
ok ik heb me pc weggebracht nou die kerel heb m eruit gehaalt en ik kom thuis bingo... weer terug ik heb die kerel ook niet betaalt....maar het bestand komt in temp internet fils.. die verwijder ik dan..
norton vind wel vaak een trojan maar die verwijder ik dan.. ik ga nog wat programma's proberen..
17 juli 2007 21:52
keitaro
[quote=75528]
Big boss moet ook 3 auto's onderhouden!
17 juli 2007 22:10
timenting
? dat slaat toch niet op het topic man...:S:S
18 juli 2007 10:25
raymus
Maar heb je ook alleens een internet scan gedaan?[url]http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html[/url]
18 juli 2007 10:30
timenting
jaa ik krijg nu telkens een scherm als ik ergens wil inloggen van www.errorsafe.com die doe ik dan weg via ctr-alt-del.. nou datgaat gewoon maar ik heb gewoon beveileging vanacht hitman pro gedraait.. en toch meteen weer van die schermpjes van norton antie virus. er is een trojan horse gevonden deze kon niet worden hersteld.. die trojen zit dan in de map temp internet fils die verwijder ik telkens..
18 juli 2007 10:33
keitaro
[quote=75971]
Als Norton hem niet weg krijgt denk ik dat er weinig andere keuse overblijft dan een Formatatie...
Back je files. scan ze eerst wel! zijn ze veilig backup ze dan en daarna herinstal. althans, dat zou ik doen in die situatie.
18 juli 2007 10:55
timenting
ok... hmm..tjah ik kijk wel liever geen format ik heb altijd gedonder met me pc dan...
wil zeg maar de cd drive niet open als je de cd nodig heb..om te instaleren.. maar iniedergeval bedankt iedereen...
18 juli 2007 11:01
keitaro
[quote=75982]
Tja, dan zal er ook een hardware fout rond zwerven denk ik. Ik raad je toch een format aan. En doe verstandig. Installeer je pc zoals je hem wilt hebben. En maak dan van je OS een backup, via Norton Ghost ofzo. Of XP backup op een externe hdd. Dat werkt zoveel fijner.
Ik heb het zelf ook gedaan voor alle pc's hier in huis. Soms komt er wel is een virusje door me IPtables firewall gekropen bij me broertje ofzo. Backup terug en klaar.