Geachte mensen, ik heb net een nieuwe comp aangeshaft, en er weer xp op gedownload.
nu blijf ik herhaaldelijk een icoon in mijn balk krijgen, hardware veilig verwijderen.
een screenie zit er bij.
hoe kan ik dit oplossen, of wat moet ik doen
Daar hoef je je geen zorgen over te maken;) heb ik ook en kan geen kwaad;)
13 juli 2007 16:57
leviathan
Daarmee kun je externe opslagappraraten en dergelijke eerst afsluiten voordat je ze met geweld uit je pc trekt. Meestal niet nodig, maar sommige dingen kunnen beschadigd raken omdat ze bijvoorbeeld even wat dingen op je pc schrijven en ze die niet meer terug kunnen zetten als je ze er snel uit trekt.
13 juli 2007 17:01
thobe
kun je ook krijgen als je een sata schijf hebt.
13 juli 2007 17:05
erwin_w
Dit icoontje zie ik ook bij iedereen op de pc staan als ik bij hen ben, en bij mijzelf ook.
Was mij opgevallen dat vaak een card-reader in het systeem ingebouwd zit, dan laat hij dat icoontje ook zien (logisch i.v.m. het verwijderen van de geheugenkaartjes)
Maar net zoals de rest ook al schreef, dit kan totaal geen kwaad en heeft dus geen invloed op je systeem.
13 juli 2007 17:11
sirmike
oke dan, maar is het niet makkelijker dit niet te kunnen laten verschijnen in je balk?
13 juli 2007 17:35
erwin_w
Volgens mij is dat niet mogelijk en hem 'echt' te laten weghalen, wat je wel kan doen is aangeven bij inactieve pictrogrammen dat deze niet zichtbaar mag zijn (dus kiezen voor verbergen).
Rechtermuisklik op je taakbalk -> eigenschappen, daar ergens moet die optie tussen staan.
13 juli 2007 17:42
sjz
In W2k kan je deze wel gemakkelijk weghalen, da's ergens iets uitvinken. Bij XP was dat ook zo, alleen werkt dat v??l minder goed. :|
EDIT: En wat Vista betreft, daar gaat het precies al helemaal niet meer.
13 juli 2007 17:55
erwin_w
In Vista kan je ook aangeven dat het betreffende icoontje verborgen kan worden.
Net even gechecked.
Rechtermuisklik op je taakbalk -> eigenschappen -> Tabblad systeemvak -> Pictogrammen (daar staan die opties)
13 juli 2007 17:57
sjz
Ja, dat lukt gelukkig wel, maar dat is 'verbergen'. Ik heb het over het icoontje volledig weghalen.
Hmm, nu ik eraan denk, volgens mij kun je dit in W2k zo simpel weghalen omdat daar de taakbalkje niet opgeruimt wordt, wat wel in XP/Vista zo is.