Hallo Tweakers,
Is er misschien een goede tool waarmee je echt sneller kan downloaden? want ik moet iets downloaden maar dat duurde 4 uur, dus heeft iemand een tool daarvoor? En het enige wat ik weet is dat we ADSL hebben van Wanadoo
Alvast bedankt.
~~Vosruben~~
18 juli 2007 19:10
keitaro
Een sneller abbonement nemen.
Verder is er niks om sneller te downen. Wel zijn er download accelerators om je max snelheid te halen en te behouden.
Maar 4 uur iets downen is toch niks? :O ik heb wel bestanden die 3 weken duren!
18 juli 2007 19:11
vosruben
Maar het is gewoon op Internet dus dan moet ik mijn comp 4 uur aanlaten staan.
Maar wat is dan zoon programma om je max snelheid te behalen?
18 juli 2007 19:12
snipertrail
Download acceleraor plus (is nog een goede)
[quote]ik heb wel bestanden die 3 weken duren![/quote]
zoals ? :p
18 juli 2007 19:13
keitaro
[quote=76052]
Wel, bijvoorbeeld de anime serie Gundam Seed + Gundam Seed destiny die 79 gigh groot is.
Of de eerste 130 afleveringen van de serie Bleach... dat is ook kleine 90 gigh ofzo...
18 juli 2007 19:14
luccey
ik heb ook adsl van wanadoo (eigenlijk heet dat nu orange :P)
ik heb orange family
en ik download met 430kb/s ;)
voor de rest is er niks aan te doen ;)
18 juli 2007 19:32
mallo
[quote=76051]
Met een download accelator kun je je downloads van internet gewoon pauzeren en later verdergaan.
18 juli 2007 19:48
kevinvn
Je kunt eigenlijk alleen maar sneller downloaden,,
als je ook sneller internet hebt
18 juli 2007 21:33
koenh
zet de poorten van je router eens open wil ook wel werken maar je krijgt dan sneller virussen binnen!
18 juli 2007 22:48
leviathan
Dat geldt alleen bij speciale software.
18 juli 2007 22:54
blacksorcerer
www.portforward.com poorten openzetten.
verder is er een max van jouw abbo en een max van de downloadserver, en geen prog kan dat significant versnellen.
Op download.com kun je wat downloadaccelerators uitproberen, maar verwacht er niet veel van....
het verhaaltje is hiermee wel uit voor normale gebruikers, aangezien je een normale download nou eenmaal niet sneller kan maken...
ik wil het topic wel openlaten voor mensen die het daarmee niet eens zijn, maar lever dan goede argumenten of bewijs ;) ? ???
18 juli 2007 23:04
gerbenkwakkel
Je download snelheid moet je altijd delen door 8 en dat je je max haalbare;)
BV Je hebt een snelheid van 5000KBPS dat deel je door 8 en dan kun je maximaal met 625KBPS downloaden;)
18 juli 2007 23:26
ali
DAP ? Download Accelarator Plus ?
18 juli 2007 23:28
thobe
het is veiliger om te delen door 9 of 10. Dit is ietsjes realistischer. Ik weet wel dat je in de router kunt zien wat de maximale snelheid is die hij doorlaat, als hier een hack voor zou zijn zou het wel heel mooi zijn. Als de router natuurlijk wel daadwerkelijk de snelheid bepaalt
18 juli 2007 23:29
leviathan
[quote=76088]Het is gewoon 8, het is simpelweg omrekenen met bits en bytes.
18 juli 2007 23:31
keitaro
[quote=76088]
Ik weet niet waar jij die theorie geleerd hebt? Maar hier klopt dus echt totaal niks van...
precies zoals Levi het al zei. delen door 8. 8 bits = 1 byte. dus waarom dan door 9 gaan delen...
Ik raad je aan geen binaire subnetmaskers aan te gaan leggen als jij blijft rekenen op die manier :S
19 juli 2007 01:01
blacksorcerer
Je moet al een slechte verbinding hebben, of kabel met veel mensen in je buurt die ook kabel hebben (maar dan nog, minimaal effect) wil je echt van de max afzitten.
Daarnaast moet je niet altijd voor 8 delen bij een getal dat downloadsnelheid weergeeft, maar kijken wat er staat. Gerben zette nu 2x KBPS wat dus op hetzelfde neerkomt.
Het is KBps (of KB/s of KByte/s) = KiloByte per seconde
of kbps (of kb/s of kbit/s) = KiloBit per seconde
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Kbit/s#Related_units[/url]
(kleine of grote K maakt niet uit)
verstandig is natuurlijk de max van je abbo te checken of even na te vragen, maar dan zit je nog steeds met de max van de downloadserver of p2p verbindingen die zelf ook weer een hoge upload moeten hebben om jouw volledige download vol te krijgen.