verder is er een max van jouw abbo en een max van de downloadserver, en geen prog kan dat significant versnellen.
Op download.com kun je wat downloadaccelerators uitproberen, maar verwacht er niet veel van....
het verhaaltje is hiermee wel uit voor normale gebruikers, aangezien je een normale download nou eenmaal niet sneller kan maken...
ik wil het topic wel openlaten voor mensen die het daarmee niet eens zijn, maar lever dan goede argumenten of bewijs ;) ? ???
18 juli 2007 23:04
gerbenkwakkel
Je download snelheid moet je altijd delen door 8 en dat je je max haalbare;)
BV Je hebt een snelheid van 5000KBPS dat deel je door 8 en dan kun je maximaal met 625KBPS downloaden;)
18 juli 2007 23:26
ali
DAP ? Download Accelarator Plus ?
18 juli 2007 23:28
thobe
het is veiliger om te delen door 9 of 10. Dit is ietsjes realistischer. Ik weet wel dat je in de router kunt zien wat de maximale snelheid is die hij doorlaat, als hier een hack voor zou zijn zou het wel heel mooi zijn. Als de router natuurlijk wel daadwerkelijk de snelheid bepaalt
18 juli 2007 23:29
leviathan
[quote=76088]Het is gewoon 8, het is simpelweg omrekenen met bits en bytes.
18 juli 2007 23:31
keitaro
[quote=76088]
Ik weet niet waar jij die theorie geleerd hebt? Maar hier klopt dus echt totaal niks van...
precies zoals Levi het al zei. delen door 8. 8 bits = 1 byte. dus waarom dan door 9 gaan delen...
Ik raad je aan geen binaire subnetmaskers aan te gaan leggen als jij blijft rekenen op die manier :S
19 juli 2007 01:01
blacksorcerer
Je moet al een slechte verbinding hebben, of kabel met veel mensen in je buurt die ook kabel hebben (maar dan nog, minimaal effect) wil je echt van de max afzitten.
Daarnaast moet je niet altijd voor 8 delen bij een getal dat downloadsnelheid weergeeft, maar kijken wat er staat. Gerben zette nu 2x KBPS wat dus op hetzelfde neerkomt.
Het is KBps (of KB/s of KByte/s) = KiloByte per seconde
of kbps (of kb/s of kbit/s) = KiloBit per seconde
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Kbit/s#Related_units[/url]
(kleine of grote K maakt niet uit)
verstandig is natuurlijk de max van je abbo te checken of even na te vragen, maar dan zit je nog steeds met de max van de downloadserver of p2p verbindingen die zelf ook weer een hoge upload moeten hebben om jouw volledige download vol te krijgen.