hallo ik heb een engels bestuurings systeem. mijn vraag is dus of er een manier is om mijn internet explorer nederlands te kunnen krijgen is er niet een speciaal programmatje voor ?
mijn besturings tysteem is windows xp home.
alvast bedankt.
21 juli 2007 16:18
danox!
Je kan toch gewoon een nederlandse internet explorer downloaden?:S
21 juli 2007 16:30
timenting
ik heb enegsl besturing systeem dan krijg ik een foutmelding
21 juli 2007 16:32
jaspervh
ik denk dat je gewoon de engelse versie moet gebruiken want volgens mij zijn er geen programma's voor.
of je moet een nederlands OS installeren.
21 juli 2007 16:45
leviathan
Beschik je wel over Nederlandse taalpaketten? Mijn windows is ook Engels, maar ik heb mijn locatie op Nederland staan waardoor ie meestal wel stuff Nederlands installed, mits dat mogelijk is. Mijn IE is ook gewoon engels btw.
21 juli 2007 17:23
jaspervh
volgens mij zijn er geen taalpakketten voor windows xp.
ik herrinner dat ik heel vroeger hier al een keer naar gevraagd had op dit forum.
21 juli 2007 19:58
luccey
d'r zijn wel taalpakketten voor XP
die heten iets van MUI (kosten geld! :O)
21 juli 2007 20:37
snipertrail
jup, inderdaad MUI=Multilingual User Interface ;).
of ze geld kosten weet ik niet....(wss wel, microsoft gezien (a))
21 juli 2007 20:45
timenting
hmm ok.. maar nee mijne hele windows xp is engels gooi er binnenkort dan maar een andere op omdat k toch wel zoveel mogelijk nederlands wil hebben ... indiedergeval bedankt voor het snelle reageren.
21 juli 2007 20:48
sjz
Als je OS enkel Engelstalig is, zullen de Microsoft-producten helaas ook Engels-talig zijn. Had zelf ook een legitieme Engelse versie. ;)
Je kan inderdaad proberen de NL-versie van bv. IE te downloaden, maar ja, deze geeft inderdaad een error. Evenals andere producten (om maar iets te noemen, Windows Defender)
Uitzonderig is er als je Windows meedere talen heeft. Sommige Windows-versies ondersteunen bijvoorbeeld:
NL, FR en Duits. (Als je een computer/laptop met OS koopt, heb je dat vrijwel altijd in Belgi?, omdat in Belgi? deze talen gesproken worden... Weet niet of je dit type OS ook zo snel in Nederland tegenkomt...)
Da's omdat (meestal meegeleverd bij een laptop) de leverancier hetzelfde OS kan verkopen in die landen. Als je je Windows in zo'n geval op NL hebt staan, kan je alsnog de Duitse of de Franse variant installeren. Helaas is jouw Windows kennelijk enkel Engelstalig.
21 juli 2007 21:09
luccey
idd (Y)
[offtopic]ik heb ook 'n pc gekocht (kant-en-klaar) en toen zat er ook een XP-cd bij ;)[/offtopic]
21 juli 2007 21:20
danox!
Heb ik ook Luccey, en ik moet zeggen, dat cd'tje is erg mooi.. :P Hij ziet er heel duur uit :P
21 juli 2007 23:15
jaspervh
de dvd rom van vista ziet er nog mooier uit :P
21 juli 2007 23:24
sjz
Bwah, zo mooi is die cover nu ook weer niet.
[img]http://liquid.webforce.hu/weblog/wp-content/uploads/2006/11/vista_pack.jpg[/img]
Met de verpakking hebben ze wel hun best mee gedaan, die krijg je nauwelijks open zonder een deftige zoektocht hoe dat ding open moet. :| En de handleiding is in de doos, dus daar heb je niet veel aan als je te weten wilt komen hoe die doos nu open moet. :p
Najah, ze zijn er wel op vooruit gegaan, de XP-cd was nog lelijker. :|
[img]http://www.neothink.ne.jp/image/xp-cd.jpg[/img]
22 juli 2007 00:24
jaspervh
ik heb het over de dvdrom, niet de verpakking (die vind ik ook mooi)
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Laten we het ontopic houden a.u.b.[/color][/size]
22 juli 2007 00:26
bj farmore
Maar kan hij de key van zijn engelse windows ook gebruiken voor een NL-windows??.. ik heb het zelf nog nooit geprobeerd(wel bijna, maar vond toch me NL-windows weer terug). Maar het is het proberen wel waard neem ik aan, dan heeft hij weer gewoon een legale windows alleen dan NL.
22 juli 2007 11:52
luccey
dat kan jaa ;)
22 juli 2007 12:03
sjz
Nee, dat kan je niet. De key zal enkel werken op Engelse XP-versies, maar niet op Nederlandstalige XP-versies. Althans, bij mij werkte dit niet. Kan misschien toeval zijn geweest, geen flauw idee, maar ik betwijfel of het dan bij iemand anders w?l zou werken.
22 juli 2007 16:04
timenting
hmm dat gaat dus ook niet lukken...:S .. probeer wel iets maar dat mag k hier niet uiten..:P
23 juli 2007 12:01
luccey
de eigenaar van de pc-boer bij ons in het dorp zei dat het wel kon :O
23 juli 2007 12:21
sjz
[quote=76644]
Tja, wie weet. Maar op een volstrekt legale manier (legale cd's met legale key) zou het normaal niet mogelijk zijn, of ik moet me hard vergissen, en da's nog altijd mogelijk.
23 juli 2007 14:13
luccey
waarom zou dat niet kunne? (A)
als je een legale key hebt, dan kan je die toch gwn overal invoeren? (A)
23 juli 2007 14:47
sjz
[quote=76664]
Voor zover ik weet werkt een licentie enkel bij een bepaalde taal.
23 juli 2007 16:00
timenting
dat denk ik dus ook ik heb het meerdere keeren geprobeert om NL explorer te downloaden..
maar ik kan hem niet instaleren binnenkort zet ik er een half NL windows Xp op en dan kan het wel.