hallo ik heb een engels bestuurings systeem. mijn vraag is dus of er een manier is om mijn internet explorer nederlands te kunnen krijgen is er niet een speciaal programmatje voor ?
mijn besturings tysteem is windows xp home.
alvast bedankt.
21 juli 2007 16:18
danox!
Je kan toch gewoon een nederlandse internet explorer downloaden?:S
21 juli 2007 16:30
timenting
ik heb enegsl besturing systeem dan krijg ik een foutmelding
21 juli 2007 16:32
jaspervh
ik denk dat je gewoon de engelse versie moet gebruiken want volgens mij zijn er geen programma's voor.
of je moet een nederlands OS installeren.
21 juli 2007 16:45
leviathan
Beschik je wel over Nederlandse taalpaketten? Mijn windows is ook Engels, maar ik heb mijn locatie op Nederland staan waardoor ie meestal wel stuff Nederlands installed, mits dat mogelijk is. Mijn IE is ook gewoon engels btw.
21 juli 2007 17:23
jaspervh
volgens mij zijn er geen taalpakketten voor windows xp.
ik herrinner dat ik heel vroeger hier al een keer naar gevraagd had op dit forum.
21 juli 2007 19:58
luccey
d'r zijn wel taalpakketten voor XP
die heten iets van MUI (kosten geld! :O)
21 juli 2007 20:37
snipertrail
jup, inderdaad MUI=Multilingual User Interface ;).
of ze geld kosten weet ik niet....(wss wel, microsoft gezien (a))
21 juli 2007 20:45
timenting
hmm ok.. maar nee mijne hele windows xp is engels gooi er binnenkort dan maar een andere op omdat k toch wel zoveel mogelijk nederlands wil hebben ... indiedergeval bedankt voor het snelle reageren.
21 juli 2007 20:48
sjz
Als je OS enkel Engelstalig is, zullen de Microsoft-producten helaas ook Engels-talig zijn. Had zelf ook een legitieme Engelse versie. ;)
Je kan inderdaad proberen de NL-versie van bv. IE te downloaden, maar ja, deze geeft inderdaad een error. Evenals andere producten (om maar iets te noemen, Windows Defender)
Uitzonderig is er als je Windows meedere talen heeft. Sommige Windows-versies ondersteunen bijvoorbeeld:
NL, FR en Duits. (Als je een computer/laptop met OS koopt, heb je dat vrijwel altijd in Belgi?, omdat in Belgi? deze talen gesproken worden... Weet niet of je dit type OS ook zo snel in Nederland tegenkomt...)
Da's omdat (meestal meegeleverd bij een laptop) de leverancier hetzelfde OS kan verkopen in die landen. Als je je Windows in zo'n geval op NL hebt staan, kan je alsnog de Duitse of de Franse variant installeren. Helaas is jouw Windows kennelijk enkel Engelstalig.