-
ikkus
Hoi iedereen,
Ik zit met een nogal irritant probleem.
Ik had he me voorgenomen een pickup op mijn PC aan te sluiten enzo, dus ik heb er 1 met een voorversterker nodig.
Nou had een kennis nog 1tje met een voorversterker staan die ze nooit gebruikte. De naald was kapot en hij zat bij een 10 jaar oude set (losse componenten die bij elkaar horen).
Daar kon ik het ding nog werkend zien.
Ik neem dat ding dus mee en kom erachter dat hij via een DC12 Volt aansluiting stroom krijgt. Dit was voor mij geen probleem dacht ik want ik heb hier een PC staan die een DC out had van 12 Volt (was eigenlijk voor de speakers maar die zijn kapot).
Ik stop de aansluiting in de PC en hij past. Ik haal de arm over het draaivlak en hij zegt netjes tik maar hij draait niet meer. Nou weet ik dat alle onderdelen behalve de aandrijving mechanisch zijn dus die tik betekent niet da hij stroom heeft of niet.
Nu is mijn vraag, ligt het aan de PC, platenspeler en hoe moet ik dit oplossen, een 12 volt DC adapter kopen?
EDIT: het gaat over een Pioneer Turntable PL-Z95 DC Servo motor
22 juli 2007 18:24
-
roy92
Koop gewoon is zo'n adaptertje of een stukje dat je hem in de auto ff aan kan doen (ook 12 volt toch? Heb je alleen een tussenstukje nodig).. dan kan je iig al dingen uitsluiten. Maar ik denk dat je spelertje gewoon kadoek is.
22 juli 2007 18:30
-
ikkus
Ik heb wat foto genomen van de DC stekkertje.
Wat mij opvalt is dat het stekkertje van de speakertjes 1 of 2 millimeter langer is.
Morgen ga ik eens kijken voor een DC adaptertje bij de mediamarkt, ik ken ze daar allemaal wegens mij vele maken gelijk hebben:P
Hier de foto's:
[url]http://img393.imageshack.us/img393/2668/picture17dr1.jpg[/url]
[url]http://img360.imageshack.us/img360/8555/picture18iq8.jpg[/url]
De bovenste is van de platenspeler en de onderste van de speakertjes, die bij de PC hoorden.
22 juli 2007 20:19
-
jaspervh
de foto's zijn allebij hetzelfde :P
22 juli 2007 20:24
-
snipertrail
[quote=76551]lol, hij bedoelt, het bovenste kabeltje = platenspeler onderste = speaker
op hetzelfde plaatje ;)
22 juli 2007 20:26
-
jaspervh
ow, oke
22 juli 2007 20:27
-
ikkus
De plaatjes zijn allebij anders.
Hoewel de inhoud eigenlijk hetzelfde is.
Het bovenste stekkertje (zwart) is de platenspeler
Het onderste stekkertje (paars) zijn de originele speakertjes
22 juli 2007 20:36
-
dj_appa
Is het met de DC adapter gelukt?
23 juli 2007 17:14
-
ikkus
Nee, ik heb gekeken op google en ze waren duurder dan ik dacht. Ook had ik meer techinsche gegevens nodig dan ik had op de platenspeler, ik heb geen gebruiksaanwijzing in bezit of ik moet die via Amerika bestellen voor 10 dollar:P
Ik heb een andere oplossing gevonden. Wegens de scheiding thuis is er veel verwarring en daardoor heb ik mijn vader zijn versterker+super 190 watt speakers gejat. Nu staan die in mijn kamer en de PC staat op de versterker via AUX. Nou had ik ook nog een hele hele oude platenspeler (beter bekend als oude pickup) zonder voorversterker. De versterker heeft gelukkig een Phono ingang, dat houd in dat ik een pickup zonder voorversterker kan aansluiten. Om nou toch singaal te krijgen gebruik ik de tape-out naar mijn PC. Slimme oplossing dus. Wel jammer is dat de pickup problemen heeft met afslaan van het volautomatische (mechanische) systeem, maarja, beter iets dan niet;)
Dit topic laat ik open omdat na de scheiding de speakers niet meer van mij zijn en de versterker dus ook niet.
23 juli 2007 17:20