Mijn pc is nogal ver***** met allerlei aangepaste instellingen.
dus mijn vraag is. is er een mogelijkheid om alle instellingen terug te zetten naar de 'fabriekswaarde' zonder hulp van nieuwe install/systeemherstel zodat ik wel alle programma's etc behoud, en alleen de instellingen van windows worden gereset.
23 juli 2007 17:09
blacksorcerer
Nope, als dat al mogelijk zou zijn is het zeker niet aan te raden, veel andere dingen zullen dan vervolgens weer niet werken en dan ben je waarschijnlijk verder van huis :o
Beste is bij een volgende installatie proberen de C: schijf zo leeg mogelijk te houden en ook Mijn Documenten e.d. op een andere partitie te zetten, zodat je de volgende keer makkelijker een format kunt doen.
23 juli 2007 17:25
danox!
Of gewoon de computer fragmenteren..
23 juli 2007 20:10
ikkus
Fragmenteren? dat kan je beter niet hebben, dan word je harde schrijf heel traag en dan moet je DEfragmenteren.
Jij bedoelt formatteren, de complete harde schrijf wissen.
23 juli 2007 20:16
danox!
Ja, sorry.. :P Maar als je dus, formatteren doet, dan heb je gewoon de standaard instellingen volgesmij.
Ik weet niet of dat precies formatteren heet, maar deze computer is welleens opnieuw geinstalleerd, dat er niks meer opzat enzo, en dan heb je normale fabrieks-instellingen, maar je moet dan volgensmij ook Windows XP of Vista opnieuw installeren, maar wel een hele gedoe.. :P Als je dit doet kun je het beste, diversen wat je wilt behouden op een cd'tje zetten.
23 juli 2007 20:17
savenner
Mijn Packard bell pc's +acer laptop hebben een backup van de fabriekinstellingen
bij m'n PB pc's heet het: Smart Restore.
En bij me acer laptop: Acer eRecovery
Misschien zit er bij jou zo'n programma?
23 juli 2007 20:25
ikkus
Danox, formatteren houd in het permanent wiisen van je harde schijf. Er is dus geen enkele data meer over. Dus ook geen fabrieksinstellingen. In dat geval moet hij heel windows herinstaleren en dan heeft hij pas wat jij noemt fabrieksinsttelingen. Instaleren duurt 2 en een half uur.
23 juli 2007 20:58
louwrens
Installeer XP gewoon opnieuw zonder format, dan wordt je oude windows map vernoemd naar windows.old.
in Vista is het zo dat daar je documenten dan ook in komen te staan: Documenten, Mijn muziek, die standaard mappen
23 juli 2007 21:10
jaspervh
jah, ik denk dat er niks anders opzit dan formatteren
23 juli 2007 23:59
easyboarder
[quote=76689]
een her-install zonder format repareert ontbrekende of beschadigde bestanden. Het doet helemaal niets met instellingen. Daarom denk ik dus dat hij er niets aan heeft. Wat hij wel kan proberen is systeem herstel. Mocht hij hier daadwerkelijk verder mee van huis zijn, kan er altijd nog geformatteerd wordt en een fresh install uitgevoerd worden.
MAAK VANTEVOREN EEN BACKUP VAN BELANGRIJKE BESTANDEN!!!
24 juli 2007 07:28
luccey
kun je niet gwn een upgrade doen (van xp naar xp?)
24 juli 2007 10:32
raymus
Nee:P dat heb je alleen bij sommige van xp naar vista:P
24 juli 2007 10:49
unknown
ikheb een compaq pc dus ik heb wel herstelcd's maar het nadeel daarvan. is dat ik al m'n programma's etc. kwijt ben
24 juli 2007 11:15
danox!
[quote=76685]
Bewaar belangrijke bestanden en doe dit.
Duur wel lang, dat is het nadeel.
24 juli 2007 12:56
keitaro
[quote=76738]
Ook niet helemaal waar... Theoretisch EN praktijk gezien is al je data nog steeds daar...
Een formatatie wist alleen de Index, althans de snel formatatie. de gewone formatatie wist iets meer maar niet alles. Zolang de Index weg is kan Windows de bestanden niet meer vinden, en kunnen zo overschreven worden zonder enig probleem of moeite... Het valt dan dus ook terug te halen, met risico dat je het niet terug vindt.
Maar goed, dit was gewoon extra info over formataties. Heeft weinig te maken met het probleem van de TS.
Back to topic dan maar XD
24 juli 2007 16:35
luccey
[quote=76729]als ik mijn XP-cd erin doe, dan kan ik gwn upgradendus; volgensmij zou dat gwn moeten kunnen ;)
maar het is denk ik toch verstandiger, dat je gwn alles back-upt en dan gwn windows opnieuw installeert ;)
24 juli 2007 16:49
raymus
Dat is niet upgrade dan zet je gewoon je instellingen over(denk ik).. Want upgraden is staat voor [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Upgrade[/url]:P