-
simon8400
Beste TWer's,
ik zit dus met het volgende probleem , Ik had dualboot xp vista en wil dat zo houden maar keb nu eenmaal vanaf xp mn vista drive geformatteerd , nu wil ik mijn xp ook formatteren , zegt ie
"...deze schijf kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's de deze schijf gebruiken af en controleer of deinhoud can deze schijf in geen enkel venster wordt weergeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatteren."
Nu , vroeger deed ik dan altijd NPM installere , formatteren bij opstarten , ik wist dat dat nie ging , dan zei NPM iets van NPDL can't be found of zoiets , maar dan kon ik wel xp installeren en doordat NPM NPDL had weggedaan , zag hij niet meer dat er nog een xp op mijn C: Schijf stond dus moest ik gewoon xp installeren , wil je de geselecteerde partitie eerst formatteren , ja . maar als hij ziet dat er nog xp opstaat , dan is het gewoon repareren dat hij doet . Nou , dus was probleem opgelost , maar aangezien ik een dell heb zou ik tog graag Dell mediadirect willen installeren , maar dat moet je doen als al je schijven leeg zijn . dus die oplossing gaat nu niet meer. Wie weet hoe ik dan op de normale manier kan formatteren zoals iedereen anders ?
vriendelijke groet,
Simon8400
25 juli 2007 00:24
-
djoey
je verhaal is heel onduidelijk..
xp cd erin starten van cd en dan formateren lukt niet ?
25 juli 2007 10:03
-
ali
Ik snap je verhaal niet echt. Waarom lukt het formatteren niet?
25 juli 2007 10:23
-
simon8400
Wel..h
Normaal heb ik een dualboot . XP En Vista.
Ik wil ze nu alletwee leeg maken (formatteren) Vista gaat gewoon , in xp geboot , partitie waar vista opstaat geformatteerd . Nu , das gelukt .Nu wil ik xp ook formatteren maar dat gaat voor 1 of andere reden niet. Als ik op formatteren druk zegt ie...
"...deze schijf kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's de deze schijf gebruiken af en controleer of deinhoud can deze schijf in geen enkel venster wordt weergeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatteren."
Nu , als ik vroger mijn schijven wou formatteren deed ik dat op de volgende manier...mss wat raar, maar t'werkte toch he.
Vista partitie formatteren vanaf xp . en dan downloade ik partition magic (in xp) deed dan in partition magic formatteren maar hij doet da dan normaal bij het opstarten.Nu , ik wist dat er ook weer een probleem zou zijn met de xp partitie te formatteren(C:). Maar Partition Magic wiste wel NTLDR, blijkbaar iets dat ze zouden kunnen erkennen of er nog een OS op je schijven staan. Dus kon ik dan gewoon xp ceedeetje in steken , windows installeren en dan op welke partitie moet xp gezet wordn : C: . Moet deze schijf eerst worden geformatteerd,ja. Moest ik dat nu niet met partition magic doen zou ik alleen maar kunnen ' de files van xp TERUGZETTEN ' en zou ik geen optie hebben voor een clean install . Nu , aangezien ik een Dell heb heb ik ook dell mediadirect. Maar mediadirect mag je pas installeren als al je partities leeg zijn . dus moet ik een andere oplossing zien te vinden , aangezien dat truucje met xp installeren dan direct er8er xp weer installeerd .
Ali , dat is nu juist mijn vraag ;)
25 juli 2007 10:54
-
sparky
Een zeer uitgebreid probleem blijkbaar.
Wat wens je als OS te krijgen?
Indien je terug wilt formatteren en dan XP op installeren kan je altijd - zoals hierboven vermeld staat -
herinstalleren via je Cd.
Ps: al geprobeert in veilige modus? Ik denk niet dat het veel uitmaakt maar je weet nooit.
25 juli 2007 13:05
-
pim1502
ik weet nie echt precies wat je bedoelt maar wat ik altijd doe is mijn oude (vol met stof belade) windows 98 opstardiskette pakke (of cd-rom) en daarmee fdisk starte en partitities verwijdere en opnieuw aanmake + formatere ;) ..lukt altijd :P
25 juli 2007 13:07
-
djoey
ja kan niet je partitie waar je op dat moment draaiende OS formateren..
uitleg is niet nodig lijkt me ?
25 juli 2007 13:56
-
simon8400
Dat staat toch in het geheugen ? dat gaat normaal wel hoor . maar, Het probleem is , heb geen windows 98 opstartdiskette en ik heb C:=windowsxp D=Vista E=Mijn documenten(die moet niet gewist wordn voor mediadirect,is geen bootable drive.) Dus , lijkt ook al geen oplossingik wil gewoon mijn C: en D: clean , om dan mediadirect te installeren en dan xp , en dan vista . snappie ?
25 juli 2007 14:09
-
djoey
je moet je WINDOWS XP cd in je drive doen
opstarten VANAF je CD
als je dan in een blauw menu komt dan kun je je partities FORMATEREN en daarna meteen INSTALLEREN.
mediadirect ?
zegt mij niks.. succes iig.
25 juli 2007 14:25
-
simon8400
Dat deed ik namelijk vroeger ;) Maar voor mediadirect moeten al mijn bootable drives LEEG zijn , dus voor zover ik weet kan ik alleen maar formatteren zoals jij zegt , maar daarna installeert hij xp opnieuw , wat niet mag , omdat mijn bootable drives moetn leeg zijn .
Hoe het zou moete nzijn ,
formatteren , mediadirect ceedeetje insteeke , installere .
xp installeren
vista installeren
25 juli 2007 14:43
-
blacksorcerer
MediaDirect wordt gebruikt op Dell laptops om muziek af te spelen zonder het OS (volledig?) geladen te hebben als ik me niet vergis.
Het was fijn geweest als de TS uberhaupt even had gezegd dat het een laptop betrof en alinea's en harde enters zijn ook geen luxe in je tekst. Die grote lappen tekst zijn namelijk niet echt begrijpbaar voor ons ;)
Kun je even melden welke OS er oorspronkelijk op zat, en heb je gekeken hoe je normaal het OS helemaal terugzet (boekje wat bij de laptop kwam met recovery)?
Als XP namelijk ook origineel was, moet je gewoon de handelingen zoals in dat boekje beschreven volgen en zoeken naar de mogelijkheid een volledige format uit te voeren i.p.v. alleen te herstellen.
Je zou met een opstartdiskette of xp-cd ook de partities helemaal kunnen formateren, maar dan heb je ook weer een cd met OS nodig om het erop te krijgen en of je MediaDirect los kunt installeren dat is maar de vraag, ik gok van niet...
...maar je geeft aan van wel zie ik nu in je gelijktijdige post (a)
Kan je dan niet een opstartdiskette of xp-cd gebruiken om te formatten, en daarna abort je de install gewoon alsie dat wil gaan doen...?
25 juli 2007 14:43
-
simon8400
Zeg , sorry hoor. Ik ben hier ook nieuw..:(
XP oorspronkelijk .
Daar staat Niks op van formatteren.
Heb al 4 x overlezen dus. Met iets van Symantec 'dell system restore' kon je hem wel weer naar fabrieksinstellingen zetten , maar eens fatale systeemcrach gehad en alles moest er dan af dus . kon zelf niet meer booten .
Je zou met een opstartdiskette of xp-cd ook de partities helemaal kunnen formateren, maar dan heb je ook weer een cd met OS nodig om het erop te krijgen en of je MediaDirect los kunt installeren dat is maar de vraag, ik gok van niet...
zou je dat aub eens anders willen zeggen ?
Kan je dan niet een opstartdiskette of xp-cd gebruiken om te formatten, en daarna abort je de install gewoon alsie dat wil gaan doen...?
ok , probleem is , dat is niet van , ' kzal het eens proberen ' he , formatteren :s Zou je het kunnen annuleren denk je ?
25 juli 2007 14:50
-
blacksorcerer
Je wil toch juist wel formatteren, en vervolgens juist de installatie niet doorzetten (maar eerst MediaDirect erop zetten).
Dat moet makkelijk lukken, maar hoe je vervolgens zonder Windows XP cd XP weer kan installeren met een Dell recovery partitie weet ik niet. Lijkt me sterk dat die helemaal geen optie zou hebben om de XP partitie helemaal te formatteren, mja dat kan ik van hieruit niet zien en heb er zelf geen directe ervaring mee.
Wel heb ik op andere geassembleerde pc's en laptops zijnde van bijv. Dell, HP of Compaq gewoon een normale format gedaan met de XP cd, vervolgens XP ge?nstalleerd en als serial de originele legale key gebruikt van die persoon zelf.
Alleen zou jij dus tussendoor MediaDirect moeten installeren en je hebt een cd nodig waar een XP installatie opstaat (ff lenen van iemand?).
25 juli 2007 14:57
-
simon8400
Nu geraak ik toch zelf in de war hoor...kan ik niet gewoon eerst formatteren via mijn oem xp cd en dan als ie wil installeren annuleren , mediadirect cdtje insteken , installeren , en dan xp & vista . gaat dat niet of is het dat dat je bedoeld ?
25 juli 2007 15:02
-
blacksorcerer
Ow je hebt dus wel een XP cd, lol...
Je komt eerst bij de opties om een partititie de selecteren waar je XP zou willen installeren, en daar kan je ook partities wijzigen, verwijderen, maken en formatteren.
Zodra je geformatteerd hebt, stop je ermee (waarschijnlijk paar keer op Escape rammen ofzo) en duw je de MediaDirect cd erin.
Als die klaar is, weer de XP cd erin.
25 juli 2007 15:22
-
simon8400
Hallooww!
Nu op m'n vertrouwd , proper xptje
Het is gelukt he .
Heb dus xp cd erin gestoken , repareren , format c: en voilaBedankt voor jullie help !
Vriendelijke groeten uit Belgie (h)
26 juli 2007 01:56
-
blacksorcerer
Goed om te horen dat het gelukt is
Probeer de volgende keer aan het begin al zo duidelijk mogelijk te zijn, dan kan een probleem de volgende keer nog sneller (zonder de verwarring) worden opgelost ;)
26 juli 2007 04:00
-
simon8400
Kzalt proberen
26 juli 2007 15:21