MediaDirect wordt gebruikt op Dell laptops om muziek af te spelen zonder het OS (volledig?) geladen te hebben als ik me niet vergis.
Het was fijn geweest als de TS uberhaupt even had gezegd dat het een laptop betrof en alinea's en harde enters zijn ook geen luxe in je tekst. Die grote lappen tekst zijn namelijk niet echt begrijpbaar voor ons ;)
Kun je even melden welke OS er oorspronkelijk op zat, en heb je gekeken hoe je normaal het OS helemaal terugzet (boekje wat bij de laptop kwam met recovery)?
Als XP namelijk ook origineel was, moet je gewoon de handelingen zoals in dat boekje beschreven volgen en zoeken naar de mogelijkheid een volledige format uit te voeren i.p.v. alleen te herstellen.
Je zou met een opstartdiskette of xp-cd ook de partities helemaal kunnen formateren, maar dan heb je ook weer een cd met OS nodig om het erop te krijgen en of je MediaDirect los kunt installeren dat is maar de vraag, ik gok van niet...
...maar je geeft aan van wel zie ik nu in je gelijktijdige post (a)
Kan je dan niet een opstartdiskette of xp-cd gebruiken om te formatten, en daarna abort je de install gewoon alsie dat wil gaan doen...?
25 juli 2007 14:43
simon8400
Zeg , sorry hoor. Ik ben hier ook nieuw..:(
XP oorspronkelijk .
Daar staat Niks op van formatteren.
Heb al 4 x overlezen dus. Met iets van Symantec 'dell system restore' kon je hem wel weer naar fabrieksinstellingen zetten , maar eens fatale systeemcrach gehad en alles moest er dan af dus . kon zelf niet meer booten .
Je zou met een opstartdiskette of xp-cd ook de partities helemaal kunnen formateren, maar dan heb je ook weer een cd met OS nodig om het erop te krijgen en of je MediaDirect los kunt installeren dat is maar de vraag, ik gok van niet...
zou je dat aub eens anders willen zeggen ?
Kan je dan niet een opstartdiskette of xp-cd gebruiken om te formatten, en daarna abort je de install gewoon alsie dat wil gaan doen...?
ok , probleem is , dat is niet van , ' kzal het eens proberen ' he , formatteren :s Zou je het kunnen annuleren denk je ?
25 juli 2007 14:50
blacksorcerer
Je wil toch juist wel formatteren, en vervolgens juist de installatie niet doorzetten (maar eerst MediaDirect erop zetten).
Dat moet makkelijk lukken, maar hoe je vervolgens zonder Windows XP cd XP weer kan installeren met een Dell recovery partitie weet ik niet. Lijkt me sterk dat die helemaal geen optie zou hebben om de XP partitie helemaal te formatteren, mja dat kan ik van hieruit niet zien en heb er zelf geen directe ervaring mee.
Wel heb ik op andere geassembleerde pc's en laptops zijnde van bijv. Dell, HP of Compaq gewoon een normale format gedaan met de XP cd, vervolgens XP ge?nstalleerd en als serial de originele legale key gebruikt van die persoon zelf.
Alleen zou jij dus tussendoor MediaDirect moeten installeren en je hebt een cd nodig waar een XP installatie opstaat (ff lenen van iemand?).
25 juli 2007 14:57
simon8400
Nu geraak ik toch zelf in de war hoor...kan ik niet gewoon eerst formatteren via mijn oem xp cd en dan als ie wil installeren annuleren , mediadirect cdtje insteken , installeren , en dan xp & vista . gaat dat niet of is het dat dat je bedoeld ?
25 juli 2007 15:02
blacksorcerer
Ow je hebt dus wel een XP cd, lol...
Je komt eerst bij de opties om een partititie de selecteren waar je XP zou willen installeren, en daar kan je ook partities wijzigen, verwijderen, maken en formatteren.
Zodra je geformatteerd hebt, stop je ermee (waarschijnlijk paar keer op Escape rammen ofzo) en duw je de MediaDirect cd erin.
Als die klaar is, weer de XP cd erin.
25 juli 2007 15:22
simon8400
Hallooww!
Nu op m'n vertrouwd , proper xptje
Het is gelukt he .
Heb dus xp cd erin gestoken , repareren , format c: en voilaBedankt voor jullie help !
Vriendelijke groeten uit Belgie (h)
26 juli 2007 01:56
blacksorcerer
Goed om te horen dat het gelukt is
Probeer de volgende keer aan het begin al zo duidelijk mogelijk te zijn, dan kan een probleem de volgende keer nog sneller (zonder de verwarring) worden opgelost ;)
hey iedereen ik zit zowat met hetzelfde probleem, maar ik heb dus een laptop gekocht waar vista opstaat. maar omdat ik programmas heb die nog niet op vista werken wil ik terug naar xp. nu men schijf was toendat ik hem opzette ingedeeld in 4 maar ik zou hier dus ook gwn 1 schijf van wille maken.
Nu ik dacht ik steek gewoon mijn xp de erin. nu komt er als melding dat hij geen lokale vaste schijve vint :s dus wel een klein probleemke, ik hoop dat iemand mij kan help
thx
03 augustus 2007 23:43
kevinvn
Als je er 1 wilt van maken,,
Als je xp via boot opstart zie je allemaal partities staan dan moet je ze alle 4 verwijdere.. en dan 1 nieuwe maken en dan wordt het automatisch er een!