-
nick
hallo
ik heb een probleem heel me pc gaat traag vanaf ik me bootskin zie van windows xp die moet minstens 34 keer dat groen/blauw balkje zien ik heb volledig me pc gescant op virussen, spyware, ad-aware hacker wormen echt op alles maar ze vinden allemaal niets behalve cookies tis al. weet er iemand hoe dat komt of hoe ik het kan oplossen dank u
25 juli 2007 11:49
-
simon8400
Hallo ,
Eerst en vooral ? wat zijn je specjes ?
Processor enz..
Met welke anti virus/ad/spyware heb je gescand ? Het is ook mogelijk dat het virus je beveiliging heeft uitgeschakeld terwijl de virusscanner wel nog zegt dat hij actief is .
Ik raad je dan ook aan om eens een online scan te proberen.
http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html ( Met IE )
http://housecall.trendmicro.com/
En zo heb je er nog vele andere .
Had je vroeger al last van het probleem ? Zoniet , dan is het wel veel kans dat je met een ferm virus zit..
25 juli 2007 12:01
-
nick
processor mobile amd semron lv, 1600 MHz (8x200) 2800+
40 gb harde schijf
512 mb ram
bios phoenix (06/16/05)
ik scan voor virussen met avast pro
voor ad-awere met ad-aware se
voor spyware spy eraser
25 juli 2007 12:03
-
sparky
Beste,
ik heb een gelijkmatig iets meegemaakt.
Af en toe werd mijn virusscanner uitgeshcakeld, toen bleef hij ingeschakeld maar er bleek
toch een trojan op te zitten zonder dat mijn virusscanner deze vond.
hoe merkte ik dit? hij was enorm traag.
Je voert best (zoals hierboven vermeld) een online scan uit en scannen op verschillende dingen.
Indien dit niet lukt zul je moeten formatteren.
Succes
25 juli 2007 12:07
-
simon8400
Sparly heeft gelijk . Het probleem is , een vriend van mij heeft ook iets gelijkaardigs meegemaakt maar er was iets met zijn active X objects, waardoor hij geen online scan meer kon uitvoeren, maarja , NOD32 tegen alles h?!
Nuja , specjes zijn wel ok?. avast! is goed , maar als er al virussen op je computer opstaan voordat hij is geinstalleerd is hij niks waard.avast! houd goed tegen , maar eenmaal gelukt voor de virussen binnen te krijgen in je pc , weinig kans dat hij nog iets doet.
25 juli 2007 12:09
-
nick
heb ik allemaal gedaan (niet geformateert) het ging een stuk rapper maar het is weer het zelfde en ik heb weer alles gedaan van in het begin dat ik het de 1ste keer voorkwam.
kan je me helpen maar ik wil hem nog niet formateren ik wil eerst nog wat tips die soms nog kunne helpen mss dingen in het register kweetnie ze
help me PLEASS!!!!!!!
25 juli 2007 12:11
-
simon8400
Nick , een virus , das een ******* .
Ik denk dat er niets anders op zit.. een virusscanner kan eventuele verdere schade van de virussen vermijden , maar niet repararen wat al kapot is .
Download anders de trial van NOD32. Echt een aanrader.
Ofwel gewoon je xp repareren , niet direct clean install . veel succes.
PS: online scan iets gevonden ?
25 juli 2007 12:16
-
sparky
Ik begrijp je paniekerige reactie maar als ik je alvast een tip mag geven,
begin maar met backuppen, belangrijke Data op een opslagmedium opslaan want anders ben je dit ook kwijt
(zorg wel dat je geen virus meehebt ;) ).
Voer rustig een onlinescan uit en wacht geduldig af, zou ik zeggen.
25 juli 2007 12:17
-
simon8400
Sparky heeft weeral gelijk
Niet panikeren . Een probleem is er om opgelost te worden
25 juli 2007 12:19
-
nick
ja een trojan of 10 daardoor gaat die al rapper oef ik heb al en nod32 die von 6spy 5ad en 25 trojans maar me boodskin gaat nog taag je weet wel als je pc aansteek krijg je eerste scherm dat windows aan het laden is meestal groen/blauw balkje dat laad ewel die moet zekers 36 keer laden maar dan gaat me pc anders wel rap hoe kan ik mijn bootskin verrappen weet er iemand dat.
25 juli 2007 12:19
-
simon8400
Zie je , NOD32 tegen alles
Wel , ik heb dat ook eens gehad bij vorige pc , das vanzelf weggegaan bij mij , kweet wel dat dat niet echt hulp is maartoch :s
25 juli 2007 12:20
-
nick
kan je me echt niet helpen voor me bootskin het duurt zeker 3min en oet 36keers dat balkje tonen dat is voor zot te komen:d:p kan je dat niet veranderen in je register of zo iets:p
25 juli 2007 12:22
-
simon8400
Idd , is voor zot te komen :p Sorry , ik kan je daarbij niet helpenmss iemand anders op het forum .
Succes verder.
25 juli 2007 12:26
-
nick
toch bedankt voor me te helpen simon 8400:d:d:p
25 juli 2007 12:27
-
raymus
Zo dat doe je trouwens netjes 25 trojans:P
-
nick
:p:p dank u
-
sparky
[quote]
Zie je , NOD32 tegen alles
Wel , ik heb dat ook eens gehad bij vorige pc ,
das vanzelf weggegaan bij mij , kweet wel dat dat niet echt hulp is maartoch :s
[/quote]
Hier zit je naast.
In een eerder topic van ik had ik ook het gevoel dat dat zo was (
klik ).
Dit is dit totaal niet het geval.
Een trojaan gaat nooit vanzelf de deur uit.
Ps: ben je wel ZEKER dat het een virus is?
Wieweet heb je gewoon heel weinig RAM of zit je HDD propvol.
Ps: Als je windows opstart, worden vaak nog andere -geinstalleerde- programma's opgestart
(wlm , virusscanner , printer,.... ) en andere dingen.
Misschien zorg je best ervoor dat sommige programma's
NIET mee opstarten.
Dit kan misschien ook helpen.
25 juli 2007 12:31
-
simon8400
[quote]Een trojaan gaat nooit vanzelf de deur uit.
Ps: ben je wel ZEKER dat het een virus is?
Wieweet heb je gewoon heel weinig RAM of zit je HDD propvol.[/quote]
Hmmm.. dat is juist wat ik bedoel.. mss heeft ie nu de virussen met NOD32 verwijderd , maar omdat hij traag opstart (boot screen ) hoeft het nog niet direct een virus te zijn ;)
[quote]Ps: Als je windows opstart, worden vaak nog andere -geinstalleerde- programma's opgestart
(wlm , virusscanner , printer,.... ) en andere dingen.
Misschien zorg je best ervoor dat sommige programma's NIET mee opstarten.
Dit kan misschien ook helpen.[/quote]
Dit kan je zo doen start uitvoeren msconfig en dan opstart ofzo , 1 van die tabbelletjs.
25 juli 2007 12:38
-
pim1502
ik zou vanuit de veilige modus nog eens alles na scannen op spyware en virussen.. grote kans dat ie daar ook nog wat vind.. daarnaast zou ik vanuit veilige modus meteen de pc defragmenteren (ik raad aan auslogics disk defrag te gebruiken) ..ik zou met registry mechanic het register op foute late zoeke en reparere.. en met ccleaner de pc helemaal opschonen.. en dan idd wat sparky zegt programma's die nie op hoeve te starte nie late opstarte dus gewoon msconfig opene en zoveel mogelijk utischakele
25 juli 2007 12:39
-
sparky
Hopelijk heb je hier iets aan gehad.
Maar misschien even een vraagje
Was hij PLOTS zo traag , of is dat beetje bij beetje beginnen vertragen.
heb je voor hij "traag" was iets geinstalleerd?
is je virusscanner up-to-date?
25 juli 2007 12:42
-
louwrens
bootvis ff downloaden
anders met TuneUp je register cleanen en defragmenteren
25 juli 2007 14:00
-
nick
hoe werk bootvis wat mag ik doen en wat niet
25 juli 2007 19:00
-
sparky
Bootvis is eigenlijk nogal een gevaarlijk programma.
Indien je ee niet-ervaren gebruiker ben, kan je dat misschien best niet proberen.
25 juli 2007 19:57
-
nick
aja oke maar ik heb het toch gedaan via google gezocht en het is gelukt met bootvis maar er is nog een probleem alles gaat nu rapper maar als ik mijn bureaublad zie en wil beginnen zoeken op het internet of iets anders is dat nog altijd even traag hoe komtdat
26 juli 2007 08:25
-
pim1502
kijk eens bij taakbeheer.. en dan bij processen welke processen het meeste van je cpu weg eten.. het kan zijn dat daar een process bij staat die je niet kent. Dan kun je op google even zoeken wat het voor iets is waarom je pc misschien traag is.
26 juli 2007 08:28
-
nick
er starten bij mij altijd 40 processen op is da veel????
Taskmgr.exe
Popup.exe
Ctfmon.exe
Rundll32.exe
Svchost.exe
Ashdisp.exe
jusched.exe
qtzgacer.exe
soundman.exe
keyhook.exe
foxytunesengine.exe
alg.exe
explorer.exe
acrord32.exe
spoolsv.exe
ashserv.exe
aswupdsv.exe
bcmwltrt.exe
wltrsyvc.exe
iexplore.exe smss.exe msdtc.exe mdm.exe inetinfo.exe
svchost.exe svchost.exe ashwebsv.exe snmp.exe tcpsvcs.exe
svchost.exe ashmaisv.exe svchost.exe scardsvr.exe system
svchost.exe niet-actieve systeemprocessen
lsass.exe
services.exe
winlogon.exe
csrss.exe
dat zijn mijn processen die altijd opstarten
26 juli 2007 08:39
-
danox!
Ik moet zeggen, dat dat laden bij het opstarten bij mij ook langzaam duurt, ik heb geteld.. :P 20 seconden, maar normaal 11. :P
26 juli 2007 08:46
-
easyboarder
wtf? 20 sec? Met jouw AMD Sempron64 3000+ 1,8 ghz ?
26 juli 2007 08:51
-
danox!
Yup..
26 juli 2007 08:53
-
ryan
heb eens gezien dat win XP in 7 sec opstarten (inclusief bios). maar dat terzijde.
Als je opstart, heb je dan ook je externe HDD uit staan? Want anders zal windows deze gaan onderzoeken. Bios kan dat trouwens ook doen om te kijken of er iets 'opstartbaars' op staat.
In de loop van de tijd vervuilt windows XP, door het verplaatsen, verwijderen en/of hernoemen van bestanden. Ook het register raakt vervuilt. (het aanraden van een registerqleanuptool kan ik je niet aanraden)
Ook het instaleren van tweak's / tools etc draagt zijn steentje bij.
Het beste is om een backup te maken van je hardeschijf (ik ben zeer tevreden over
Norton Ghost (ik gebruik 9.0))
En vervolgens windows XP opnieuw te instaleren. Een handige tip kan zijn: Deel je hardeschijf op in 2 partities: C: voor windows en programmas; en D: voor je mijn documenten. (je kan hiervoor partitionmagic gebruiken; of gewoon de windows installatie) Als je windows hebt geinstallerd en opgestart; ga je naar start -> rechtermuis op mijndocumenten -> Eigenschappen -> Verplaatsen. Als windows dan cracht installeer je windows opnieuw op de C: schijf zodat je documenten bewaard blijven.
Vragen? Ik sta open.
Met vriendelijke groeten,
Ryan
26 juli 2007 08:57
-
louwrens
die Popup.exe bevalt me niet
en deze ken ik niet;
ashserv.exe
aswupdsv.exe
bcmwltrt.exe
wltrsyvc.exe
Ctfmon.exe
Ashdisp.exe
jusched.exe
qtzgacer.exe
26 juli 2007 09:09
-
michelvandijk
Deze vind ik wel wat verdacht ..de overige zijn geloof k wel veilig ..
[b]
bcmwltrt.exe
wltrsyvc.exe
qtzgacer.exe
[/b]
26 juli 2007 09:54
-
raymus
Vaak als je die namen met [url]www.google.nl[/url] intypt dan vind je ook wel dingen, misschien dat even doen?
Offtopic: Waar staan die codes voor links enzo ook alweer van [img] enzo?? Ik vind het niet nodig om hier een topic over te maken..
[color=gray] - Admin: zie PM :-)[/color]
26 juli 2007 10:08
-
nick
maar ik heb gelezen als je teveel uit de processen wegdoen dat je pc kan crassen. maar ik weet wel hoe je processen weg doet via ctrl alt del je kan ze daar wegdoen maar komen ze dan nog terug
26 juli 2007 11:43
-
michelvandijk
[offtopic]''Crassen''?:p ik denk dat je ''crashen'' bedoeld ..[/offtopic]
26 juli 2007 11:47
-
nick
ja srr:d
26 juli 2007 11:49
-
djoey
stuur mij een pm met je msn adres.. en stuur me via msn ff een screen. k stuur hem daarna terug met alles dat uitkanprocesnamen ken k uit mn hoofd (meest voorkomende) juished is bv java.
26 juli 2007 12:31
-
nick
[quote=77093]
jumpy_for_live@hotmail.com
merci e
26 juli 2007 12:48
-
pim1502
[quote=77029]
is er niet een (of meerdere) van die processen die egt continue superveel van je cpu weg trekt?
26 juli 2007 13:26
-
nick
iexplore.exe die slik 37mb
26 juli 2007 13:27