anders met TuneUp je register cleanen en defragmenteren
25 juli 2007 14:00
nick
hoe werk bootvis wat mag ik doen en wat niet
25 juli 2007 19:00
sparky
Bootvis is eigenlijk nogal een gevaarlijk programma.
Indien je ee niet-ervaren gebruiker ben, kan je dat misschien best niet proberen.
25 juli 2007 19:57
nick
aja oke maar ik heb het toch gedaan via google gezocht en het is gelukt met bootvis maar er is nog een probleem alles gaat nu rapper maar als ik mijn bureaublad zie en wil beginnen zoeken op het internet of iets anders is dat nog altijd even traag hoe komtdat
26 juli 2007 08:25
pim1502
kijk eens bij taakbeheer.. en dan bij processen welke processen het meeste van je cpu weg eten.. het kan zijn dat daar een process bij staat die je niet kent. Dan kun je op google even zoeken wat het voor iets is waarom je pc misschien traag is.
26 juli 2007 08:28
nick
er starten bij mij altijd 40 processen op is da veel????
heb eens gezien dat win XP in 7 sec opstarten (inclusief bios). maar dat terzijde.
Als je opstart, heb je dan ook je externe HDD uit staan? Want anders zal windows deze gaan onderzoeken. Bios kan dat trouwens ook doen om te kijken of er iets 'opstartbaars' op staat.
In de loop van de tijd vervuilt windows XP, door het verplaatsen, verwijderen en/of hernoemen van bestanden. Ook het register raakt vervuilt. (het aanraden van een registerqleanuptool kan ik je niet aanraden)
Ook het instaleren van tweak's / tools etc draagt zijn steentje bij.
Het beste is om een backup te maken van je hardeschijf (ik ben zeer tevreden over Norton Ghost (ik gebruik 9.0))
En vervolgens windows XP opnieuw te instaleren. Een handige tip kan zijn: Deel je hardeschijf op in 2 partities: C: voor windows en programmas; en D: voor je mijn documenten. (je kan hiervoor partitionmagic gebruiken; of gewoon de windows installatie) Als je windows hebt geinstallerd en opgestart; ga je naar start -> rechtermuis op mijndocumenten -> Eigenschappen -> Verplaatsen. Als windows dan cracht installeer je windows opnieuw op de C: schijf zodat je documenten bewaard blijven.