Hellowz !
Ik wil nu dus m'n Vista drive (D: ) een beetje verkleinen om die ruimte dat dan vrij is(dat stukje dat ik heb gepakt van vista drive ;)) aan mijn XP drive( C: ) te plakken omdat ik teveel plaats heb op mijn Vista en te weinig plaats op XP drive ( aangezien er veel games opstaan )
Nu, Zowel PartitionMagic als Vista z'n eigen schijfbeheerprogramma laten me dat niet toe. ik kan dat stukje wel terug plakken aan D: en aan E: (documenten) maar niet aan C:.
hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen ?
Alvast bedankt !
08 augustus 2007 17:22
masterwillems
kan je niet in windows xp opstarten en dan partition magic gebruiken?
08 augustus 2007 17:27
simon8400
Nope.
Moet ik anders screenies pakken ?
08 augustus 2007 17:30
michelvandijk
ja doe maar, is het duidelijker ..
08 augustus 2007 18:07
sjz
De combinatie Partition Magic+Vista is een gevaarlijke combinatie, zal het maar even zeggen... Weet in elk geval goed wat je doet. XP+Partition Magic is al een veel betere combinatie.
08 augustus 2007 20:21
simon8400
SJ , PartitionMagic+ Vista ben ik niet van plan hoor ;) Al paar verhalen over gehoord..
Ben screenies nt pakken nu!
Edit: Screenies !
[img]http://drakeload.drakeweb.nl/uploads/5365186c21.jpg[/img]
[img]http://drakeload.drakeweb.nl/uploads/8d4bff1554.jpg[/img]
08 augustus 2007 20:24
rubenus
Eerst verkleinen dacht ik zo bij vista...
11 augustus 2007 11:57
simon8400
Had vista al verkleint ,vandaar die vrije ruimte.
11 augustus 2007 18:39
raymus
Ik zal zo even kijken bij partion magic in xp..
11 augustus 2007 21:49
simon8400
Wel ??
:s Iemand ? :s
15 augustus 2007 01:48
raymus
Je moet gewoon resize partition doen en dan kan je hem vergroten en verkleine.. En dan moet je redistribute free space en dan plak je het aan de ander vast;) Probeer eerst dit in xp als dat niet wil dan in vista.
15 augustus 2007 12:28
simon8400
Nee , ik kan m'n xp drive niet vergroten , alleen verkleinen , ook al is er vrijde ruimte ;)
Dat is nu juist m'n probleem..
16 augustus 2007 14:03
erwin_w
In Vista kan je dus de schijf waarop Vista geinstalleerd is niet verkleinen, ik heb al heel veel pogingen gedaan en dit ooit eens hier gevraagd maar het hielp allemaal niet.
Partition Magic werkt dus niet in Vista (of niet goed) dus die viel ook van mijn lijstje af.
Op advies heb ik het programma 'Paragon Partition Manager' gebruikt, deze gaat buiten Vista om de schijf resizen (of wat je ook wilt doen), alle data blijft bestaan en hiermee heb ik destijds de schijven in mijn pc gewijzigd.
Huh ? :s Maar ik heb geen NPM In vista, alleen maar in xp en vista schijfbeheer..
Of bedoel je dat ik het daar eens mee moet proberen ?
En ik wil mn XP schijf vergroten , niet m'n vista schijf
16 augustus 2007 14:19
erwin_w
Dit programma die ik vermeld is volledig Vista-ready, hiermee kan je dus vanuit Vista dus alle schijven resizen.
Ik heb zelf destijds een DOS-variant gebruikt, hiermee moest ik booten en toen ik de schijven opnieuw indelen zonder data-verlies.
Je kan even googlen en op zoek gaan naar meer info over dit programma, het heeft bij mij in ieder geval gewerkt.
16 augustus 2007 14:24
simon8400
Amai zeg , wat een raar programma ...
K'run de setup , vink aan dat hij toegang krijgt tot alle bestanden , hij begint uit te pakken , daarna komt er zon scherm van image burn wizard , kzeg ja , kmount de image en tzit daar zelf geen steup bij :s
Nu ben ik toch wel zelf ff niet mee hoor :s
16 augustus 2007 17:55
jjsmith
Probeer een Paragon Partition Manager. Installeren en opstarten onder Vista (is Vista-compatibel).
Je kunt nu alle partities aanpassen.
JJS
16 augustus 2007 21:51
simon8400
[quote]Op advies heb ik het programma 'Paragon Partition Manager' gebruikt, deze gaat buiten Vista om de schijf resizen (of wat je ook wilt doen), alle data blijft bestaan en hiermee heb ik destijds de schijven in mijn pc gewijzigd.[/quote]
;)
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Je post is geen nuttige bijdrage! Alleen emoticon's zijn niet toegestaan. Geef er dan ook uitleg bij[/color][/size]
Sorry , zal erop letten !
Zou er wel nog iemand kunnen antwoorden op m'n post met wat help voor het installeren ?
16 augustus 2007 21:57
erwin_w
Helaas kan ik je hierop geen antwoord geven, zoals ik al aangaf heb ik met deze versie niet gewerkt dus weet ook niets van dit 'probleem'
Misschien dat iemand anders dit programma ook heeft geinstalleerd en hierop een antwoord kan geven.
Ik had je graag betere info willen geven maar helaas.
16 augustus 2007 23:14
simon8400
Erwin , welke versie (download- gebruik je dan wel ? :$ Anders download ik hem ook.. ik geraak er echt niet aan uit
18 augustus 2007 16:06
erwin_w
Simon8400, als je goed kijkt heb ik mijn eerdere post hier een link genoteerd waarmee je de betreffende versie kan downloaden, ik heb er net op geklikt en er is maar ??n versie te downloaden nl. de Personal Edition.
Andere keuzes staan er niet.
Ik gebruik hem nu zelf niet omdat het niet nodig is, dus uitleg kan ik hierover niet geven.