-
dvf
mijn cd-speler werk niet meer op mijn laptop.
als ik er een cd wil insteken herkent hij het niet juist het zelfde met een dvd,
als ik naar mijn computer ga heb ik gemerkt dat hij ook geen cd-speler vindt dus ik denk dat hij gewoon het niet vindt, misschien zou het lukken als ik de nieuwste driver zou installeren.
maar ik weet niet hoe en omdat dit een serieus probleem wil ik het toch via tw.nl vragen hopelijk kunnen jullie mij helpen
dat staat op mijn cd-player
DVD WRITABLE/CD-RW DRIVE
Model:GWA-4082N
(ANIKGO)
ROM VER. CUO1AA
08 augustus 2007 23:40
-
roy92
Ik had dit toevallig zelf vd week ook, en bij mij was m'n spelertje overlden..:(..je zou eventueel even kunnen proberen de firmware te updaten en even alleen bios instellingen na te lopen, en anders vrees ik toch het ergste voor je..;)
08 augustus 2007 23:46
-
leviathan
Heb ik ook gehad, de idioten van de computerzaak zagen het probleem niet, toen heb ik zelf de firmware maar een update gegeven en toen werkte het geheel weer.
08 augustus 2007 23:51
-
roy92
Door eerst even de 'update-file' op te zoeken en daarna via een installatieprogramma of via een opstart (diskette) installeren. Als ik tijd heb vd week zal ik nog wel even voor een nieuwe firmware kijken, indien je het zelf niet kunt vinden, of er niet zeker van bent of je de goede hebt..;)
08 augustus 2007 23:52
-
dvf
sorry het is terug op gelost
dit heb ik gedaan:
ik heb mijn cd-speler uit mijn laptop gepakt, om te kunnen zien voor het merk en het model
daarna heb ik dan terug gestoken maar het schroefje paste niet goed dus ik heb het goed moeten steken schroefje in gestoken opnieuw opgestart en doe is het inorde
toch merci Roy92 en Leviathan voor mij te helpen
08 augustus 2007 23:55