-
dvf
Wie gebruik er twee of meer computer en wat doe je er mee
en waarom gebruike je er twee of meer
(ik zou dat graag eens willen weten)
bv
ik gebruik mijn laptop:
voor muziek, af te spelen of radio, voor programma te testen, en voor kleine back-uppen, en misschien ga ik het ook nog gebruiken voor school maar eerst moet er office 2003 nog op komen
mijn desktop gebruik ik voor:
zware dingen bv: bewerkingen van foto's en films, internet, e-mail, games, ...
eerst had ik mijn laptop maar omdat hij niet meer aan kan met de spelletjes heb ik een desktop gekocht, en ook omdat ik nu niet van mijn laptop kan afblijven en hij moet blijven draaien anders verslijt hij!!
11 augustus 2007 22:03
-
sonnyboy772
Heb hier 2 pc's staan en 1 laptop , gewoon 1 Vista 1 Linux
En dan laptop ook vista
euhm gewoon ja , eentje om te gamen andere om specifiek mee te photoshoppen en laptop voor op reis
11 augustus 2007 22:07
-
dvf
slim bedacht
11 augustus 2007 22:09
-
sjz
1 computer en 1 laptop.
Laptop gebruik ik slechts voor wat internet en e-mail, maar op reis gaat ie altijd mee en komt ie van pas om foto's over te zetten zodat je deze op het grotere scherm kunt zien.Op zo'n klein camera-schermpje zie je eig. niet zoveel. :p
En de computer is voor het zwaardere werk, foto's bewerken (niet dat ik dat zo vaak doe), maar ook internet maar dan bv. in de vorm van YouTube (laptop is draadloos, video + laag signaal = slecht), enz...
Moeten we het eigenlijk beperkt houden tot 2?Heb ook nog een kleine "servertje" (najah, weet eig niet of je dat een "servertje" kunt noemen hoor) 't Is een Pentium II @ 300 Mgz en die is aangesloten op onze router. De pc staat aan mochten we die nodig hebben voor backup-doeleinden, alle bestanden e.d. kopi?ren we dan naar de Hdd van die pc via het netwerk. (erg handig eig)
Deze pc wordt verder niet gebruikt, beetje uit angst vanwege virussen e.d. ... (staat dus btw een Linux op.No virusses or other stupid dangerous code xD)
11 augustus 2007 22:16
-
dvf
da is bij mij eigenlijk ook zelfde bij halve die back-up computer daar heb ik een een extreme hard schijf + mijn laptop voor een klein stuk
11 augustus 2007 22:31
-
xp 2
Mijn pc voor gewoon~zwaar werk, laptop voor als ik achter tv zit en gezinspc voor vooral inte en chatten, vooral in de winter want dan ist koud hierboven :p
11 augustus 2007 22:59
-
erwin_w
Hier in huis staan twee desktop-PC (met Vista en XP) en ??n laptop van mijn werk (90% werk en 10% priv?), allen draadloos verbonden
Vista is voor mijn eigen gebruik en XP is in gebruik bij mijn kids, wel in een netwerk opgenomen zodat ik overzicht hou in hun gebruik met de pc.
Oh nog vergeten, mijn zoontje van zes heeft nog een oude compaq laptop (XP-lite) voor spelletje, geen internet aansluiting verder op die laptop
11 augustus 2007 23:16
-
keitaro
Mag ik ook zelf meerdere hebben?:O
heb zelf 4 pc's op me kamer staan. 3 operationeel. 2 als interne server, die weinig nut hebben atm omdat ik zit te modden. Xbox Linux server en me normale desktop pc voor photoshop, en verder het standaard gedoe.
Verder nog 3 andere pc's in huis van de overige famillie leden.
En binnenkort een Apple Mac Mini er bij *of mss een iMac nog niet zeker XD*
11 augustus 2007 23:19
-
dvf
je heb er wel veel computers thuis
zijn die allemaal van u of ook van het gezin.
mijn laptop en desktop zijn van mij
11 augustus 2007 23:21
-
keitaro
zoals ik al zei, 4 van mij, eigenlijk 3 + xbox omgebouwd. en 3 van broers en moeke.
11 augustus 2007 23:31
-
simon8400
Moest ik kunnen .. ik zou er zeker 4 kopen.. maarja ..
Kzal het voor de moment moeten doen met eentj
11 augustus 2007 23:34
-
jaspervh
Ikzelf heb 2 computers en bij mij in het hele huis staan in totaal 4 computers elke dag te draaien.
11 augustus 2007 23:50
-
sjz
Eigenlijk wel grappig om te lezen dat de meeste meerdere pc's voor zichzelf hebben... De ene heeft er al wat meer voor zich dan de andere... Maar toch, een leuk weetje dat de meeste er meerdere hebben.
11 augustus 2007 23:58
-
dvf
[quote=80108]
daarom wou ik voor een stuk het ook horen of er mensen zijn met meerderen computers
-------------------------------------------------------------------------------------------------
in totaal hebben we er 4 computer: 2 laptop, 2 desktop
3 draaien elke dag
2 laptop is van mijn va die draai soms
12 augustus 2007 00:03
-
savenner
2 PC's 1 laptop
1 pc en de laptop deel ik met me moeder.(PC is eigelijk van me moeder:P)
1 pc is voor mezelf. en de laptop gebruik ik het meest(h)
Gebruik de laptop voor games:P
Mijn pc wou ik gebruiken als server maar is niks van gekomen xD:P
PC van me moeder gebruik ik gewoon voor mailtjes....
12 augustus 2007 00:31
-
sjz
Denk dat ik maar naar mijn bed ga, ik las dus:
[quote]Mijn pa wou ik gebruiken als server maar is niks van gekomen[/quote]
:|
Mjah, totaal heb ik niet genoemt... Dus 1 pc + 1 laptop (enkel voor mezelf (A), dan nog een Pentium II 'servertje' die denk ik al 2 weken niet gedraaid heeft :p en tenslotte de familiepc... Aan deze laatste pc zit ik vrij vaak, om pa's problemen op te lossen. Overlaatst toch weer zo'n codecprobleem, die komen m'n * uit. :$
12 augustus 2007 00:36
-
andredrummer
wij hebben er 3:
Een xp machintje van mijn zusje;
Cpu 1GhZ
Geh 750Mb
een xp machintje van mijn ouders:
CPU 3.00GhZ
geh 512 Mb
en die van mij,
Ik zit voornamelijk achter mijn eigen pc (op mijn kamer) een beetje te downloaden en te surfen.
Mijn ouders pc (staan heel veel programma's op) wordt voornamelijk gebruikt voor e-mailen, surfen (mijn moeke) en foto's bekijken en op internet zetten ofzo. m'n pa zit nog wel eens wat muziek te draaien en hij gebruikt internet voor tabs van gitaar spelen.
mijn zusje zit de hele dag te msnen en domme spelletjes voor kleine kinderen te spelen.
12 augustus 2007 00:36
-
masterwillems
ik heb zelf 1 pc en 1 laptop me pa heeft nog 1 pc maar omdat die vol zit met troep zit ik daar niet op :P zit nu achter de laptop :P
12 augustus 2007 01:47
-
kevinvn
Heb er 3 op me kamer en 2 laptops.. en onder nog 1 van mijn ouders, en mijn broer heeft nog een computer en een laptop
12 augustus 2007 02:47
-
martensupport
Gelukkig ben ik niet de enigste die meerdere pc's heeft :p
Beetje een laat bericht, of vroeg het is maar hoe je het bekijkt
Okay ik zal beginnen met de opsomming: duurt wel even :P
1e Pc van mijn ouders: Athlon 2000+ (Eergisteren removable rack erin gezet zodat ik mijn eigen OS kan draaien zonder un trage schijf te gebruiken) Met deze pc ben ik van plan om beetje te downloaden en office en wat grotere applicaties
2e Eigen laptop 1.86 Ghz celeron M, voornamelijk in gebruik om te surfen downloaden, progs draaien en office. En een heel belangrijk aspect geworden: Het aansluiten op mijn muziek installatie zodat ik kan drummen met de muziek zonder alles eerst op cd te zetten :P
3e Eigen desktop 1Ghz, nu eigenlijk niet meer in gebruik aangezien ik mijn hardeschijf nu gebruik in de pc van mijn ouders. De pc is dit weekend voorzien van 4Gb schijfje met XP om te internetten en voor office gebruik. Mijn zusje maakt er meer gebruik van dan ik nu.
4e Music Pc in mijn drumkamer, celeron 400mhz linux live cd en 20gb aan muziek. Wordt eigenlijk niet meer gebruikt omdat mijn laptop dat nu prima kan doen
5e Computer Klaargemaakt voor op mijn moeders werkkamer voor internetgebruik
6e Ergens in de hoek vn mijn studeerkamer nog een 600 mhz pc'tje. Werktwel, alleen ik moet nog bedenken wat er mee te doen valt :P
1 t/m 3 zijn de pc's + laptop die dagelijks worden gebruikt de 4e eigenlijk amper, alleen deze week even aan gehad en de 5e op mijn moeders werkplek weet ik niet. De pc's die dagelijks worden gebruikt zijn allemaal voorzien van wireles internet (ik moet er niet aan denken dat ze gedraad waren)
EN dan nog al het oude spul maar dat zal ik maar niet mee tellen (233mhz, 150mhz, 44mhz pc) en 3 macs :o
ik moet echt nodig eens gaan opruimen
12 augustus 2007 03:05
-
raymus
Nou ik ben hier vroeg in de ochtend pc aan het tellen:P Kom net van de discotheek af.. Uuhm er zijn 4 pc bij ons in gebruik.. Dan hebben we nog 3 boven op zolder staan daar wordt een morgen we gehaald voor de cod server... Dan heb ik nog 1 bij mijn zus staan.. En er is nog 1 bij me moeke. Dus dat is 9 pc in totaal.. Maar dat is dikke onzin om die allemaal mee te tellen.. Dus laten we het bij 4 houden;)
12 augustus 2007 03:29
-
arjan_sa
@Martensupport
Heeeel veel computers :P
Ik heb 1 pc (vista) en 2 laptops (xp, 1tje pro) waarvan die pro van m'n vader is en die andere gewoonweg traag is:P
12 augustus 2007 11:18
-
roy92
Hier valt het wel mee... een X2 in de huiskamer van m'n ouders..staat er nu net een maandje. Word gebruikt voor email/office/internet. Ik heb ook een X2'tje staat nu net 3 weken ofzo word vooral voor de videobewerking gebruikt en de andere gebruikelijke dingetjes. Dan heb ik nog m'n lappie, niet zo denderend goed, maar leuk om mee te internetten, msnen en te downloaden. En m'n broef heeft dan nog een laptop. Dus dat zijn dan 4 pc's. Netjes toch??
12 augustus 2007 11:19
-
michelvandijk
wij hebben hier thuis 2 desktops en 2 laptops, ik heb ?n een desktop ?n een laptop [
Mn Profiel], de andere laptop is van mn pa, de andere desktop is van mn zusje ..:p
12 augustus 2007 11:22
-
vosruben
Ik gebruik deze PC, voor haast alle dingen.
Ik gebruik de laptop in nood,
Ik gebruik de andere Vista nooit^^
Ik gebruik Peter's zijn Mac's nooit.
Ik gebruik de Windows 95,98,2000, ook nooit.
En dan nog onze kapotte MS-DOS.
12 augustus 2007 11:25
-
sparky
Hier een gewone (zwakke) Pc voor internet,msn,muziek,foto's,..
Vanaf december heb ik mijn eigen laptop voor internet,msn,muziek,games,..
12 augustus 2007 12:31
-
unknown
Ik heb een compaq pc, waar ik nu opzit, voor internet en games
1 laptop voor me broer
1 laptop voor me zus
een pc op me kamer voor muziek
12 augustus 2007 15:23
-
sjz
@ Sparky: zwak zou ik die pc niet noemen. Lijkt me fijn om mee te werken! Juist het Ram, dat had mss 1 Gb gemogen, maar verder lijkt ie me wel ok
12 augustus 2007 16:53
-
koenh
uhh effe telle hoeveel ik er heb :P
1 op me kamer die gebruik ik echt overal voor :P
2 de pc staat beneden is fam. pc
3de is de laptop van me broer (slap ding :P )
4de is een hele oude computer boven in de nok en word gebruikt voor word.
en dan nog 12 pc's die ik nog moet repareren (ik repareer pc's als bijbaantje :P )
maar ik ga nu weer verder met de badkamer slopahh dus ik ben weg :P
13 augustus 2007 10:07
-
arjan_sa
@sparky, een snelle processor, zoals sj al zei, alleen de RAM is een beetje aan de lage kant maar verder lijkt'ie top. Misschien moet je es je troep ervan afhalen :P
Deed ik gister met m'n laptop. Nieuwe vista skin erop en hij loopt weer perfect:D
13 augustus 2007 10:28
-
dvf
van de avond ga ik op al de computer hier thuis office 2007 hebben
13 augustus 2007 10:29