Hallo!
Laatste tijd zit ik nogal veel op mijn bed zonder kabel te surfen , no problemo dan , maar als ik een game wil spelen (of een ander ' zwaar ' proces) gaat hij altijd heel sloom.
Ik d8 dat dat bij de instellingen van energiebeheer zat maar blijkbaar niet.
En op google weet ik neit wat it moet intypen dus ik hoop dat jullie mij wel zullen verstaan.
Als jullie wel weten wat ik in google moet intypen , tik me dan gerust op de vingers wat heb er nameijk zelf een hekel aan als iemand niet eerst opzoekt ;)
Alvast bedankt!
Simon
14 augustus 2007 01:18
sjz
Bedoel je zonder internetkabel of zonder de voeding (dat je laptop op batterij draait en niet ingestoken is)
Als dat laatste het geval is: het is normaal en ik denk dat je er bitter weinig tegen kunt doen. Vooral bij moderne laptops merk je dat wel, dat komt omdat de cpu e.d. zachtjes terugklokken waardoor die minder verbruikt en waardoor de fans minder hard hoeven te draaien, en daardoor kan je langer op batterij werken. Dit proberen uit te schakelen is onverstandig, je batterij zal sneller leeg geraken op die manier.
Er is wel een manier hoor, je kan die cpu terug op zijn normale clock krijgen. Je moet eens in de BIOS rondsnuffelen, daar zal wellicht iets te vinden zijn om iets uit te schakelen, bv. "smart battery use" ofzoiets.
14 augustus 2007 01:38
simon8400
Tis dat laatste
Maar dat is niet erg want het is maar voor een half uurtje ofzo.
Kzal morgen eens piepen in BIOS.
Alvast bedankt.
14 augustus 2007 02:17
raymus
Is het probleem opgelost? Lekker vroeg zijn jullie bezig:P
14 augustus 2007 09:59
michelvandijk
Ik denk, dit heb ik zelf althans op mn Acer laptop, (ik zie dat jij een dell hebt) kan ik instellen hoe snel de processor zn werk doet, ik kan kiezen uit, slow, medium, high en full speed. dit zou mss ook wel eens het probleem bij jou kunnen zijn ,,? Als ik op de accu werk gaat ie automatisch op high, dit bespaart energie van de accu .. wat inhoud dat je langer op de accu kunt werken..
-[Ik heb een Acer5610]-
Zoiets heeft dus vrijwel elke moderne laptop, dat was hetgeen ik dus bedoelde. Mogelijk heeft je fabrikant van je laptop zelf zo'n programmaatje op hun site staan of kan je dit via de BIOS uitschakelen.
14 augustus 2007 12:34
louwrens
heb ik ook in me moeke's laptop,
je doet niks gaat ie naar 800MHz, je gaat wat zwaars doen gaat ie weer naar 1.8Ghz
14 augustus 2007 12:35
simon8400
[img]http://drakeload.drakeweb.nl/uploads/bf4ab97156.jpg[/img]
Is het dat niet ?
Zoniet , ga ik wel eens kijken in BIOS ;)
14 augustus 2007 12:38
sjz
Nee, en dat kan je ook beter zo laten. Als je cpu niet belast wordt, gaat die terugklokken, maar dat merk je nauwelijks, want zodra je de laptop terug in gebruik neemt, gaat die bliksemsnel terug naar de normale clock.
Tja, je kan het weleens proberen, bij "Op accu: 5%" naar 100% te zetten (ik weet 1 ding, je laptop gaat niet "boem" zeggen ofzo, dus kwaad kan het niet.)
Trouwens, nu zit je bij "Energiebeheer voor processor". Je moet, als dat beschikbaar is (zit zelf nu in XP te typen) eens kijken of je datzelfde kunt vinden maar dan voor de Hdd en Ram.
14 augustus 2007 12:42
simon8400
What is a life without risks... ;)
Het is dat niet .
Dan maar in de BIOS
14 augustus 2007 12:47
louwrens
ik heb energie beheer staan op: aanbevolen door HP
ik weet niet of jouw Dell zoiets heeft
14 augustus 2007 12:49
simon8400
Heb dat niet.
Wel aanbevolen maar dat staat erop, op een paar veranderingen na. ( waar ik zeker van ben dat het niet daardoor is ;))
In de BIOS vind ik niks, veronderstelde dat dat stond bij power management maar nee, dan maar eens verder gekeken en dan vind ik nog niks..
Iemand weet waar het wel staat dan ?
CTRL+C-Delete Post-CTRL+V+Opslaan+EDIT: Jullie mogen mijn topics niet he ? :p
15 augustus 2007 01:51
sjz
[quote]CTRL+C-Delete Post-CTRL+V+Opslaan+EDIT: Jullie mogen mijn topics niet he?[/quote]
Heum, kan niet volgen? :s
Zoals ik vanaf de start al vermelde lijkt het me dat je er weinig tegen kunt doen, allemaal te danken aan de leverancier die denkt dat zijn consumenten dat wel zullen appreci?ren en geen "uit"-functie toevoegd.
15 augustus 2007 11:55
simon8400
Dus geen oplossing dan ?
Grr.. laat dat maar vallen :p