maar dan moet je elke 6 ? 9 weken al programma's opnieuw installeren
15 augustus 2007 22:29
keitaro
Onder anderen ja. Ik heb voor mezelf een Image gemaakt die ik gewoon 1 x in de zoveel tijd terug zet waar alle programmas al in zitten. Een kopie van me Windows + games + programmas die ik gewoon weer terug zet. Maar idd, bij iedere format zou je weer vanaf 0 moeten beginnen.
15 augustus 2007 22:48
dvf
maar ik zou gewoon dat 1 keer willen doen per jaar
15 augustus 2007 23:35
keitaro
Dan zou je het kunnen overwegen om een clean instal te maken. Al je programma's te maken. En dan een image te maken met norton Ghost bijvoorbeeld. Je zou kunnen booten met een Bart PE cd en daarmee een image maken. Die ergens opslaan. En 1 x in dezoveel tijd die image terug zetten. Dan is het nog maar 30 min schrijf werk voor de HDD en je hebt meteen een schone installatie, maar ook al je programma's er in zitten:)
15 augustus 2007 23:39
martensupport
Het is inderdaad handiger om met Norton Ghost een image te maken. Ook hier thuis heb ik om bijna alle computers een image gezet.
Echter wat wel aan te raden is: Zorg dat je ''Mijn documenten'' op een ander deel zet (of bijvoorbeeld automatisch laat synchroniseren met een map op een andere partitie) Dan raak je die documenten niet kwijt.
om de 6 a 9 weken een schone installatie (of image recover) vind ik zelf wel erg vaak. Echter iedere 4 maanden valt denkik best te doen
Oja de Image altijd op een andere partitie maken, dan de partitie waarvan je een image maakt ;)
16 augustus 2007 00:38
savenner
ik doe gewoon een systemherstel naar de fabrieksinstellingen....
gaat lekker snel:)
16 augustus 2007 00:55
dvf
ik heb met netwerk een cd bij gekregen en daar stond True Image 10 Home op is dat wat jullie bedoelen voor programma over te zetten naar een extreme harde schijf, ik heb 1 van 70Gb
16 augustus 2007 08:36
dvf
maar ik ga eerst eens proberen of ik met True Image 10 Home alles over zet en zou ja dan ga ik misschien doen.
maar eigenlijk voor mijn programma is het niet zou erg office heb ik nu maar 1 programma heb ik niet en dat is photoschop cs en ik zou dat graag hebben dat ligt bij mij vader op zijn werk. en voor te rest heb ik de downloads en de cd 's.
misschien als mijn vader het mee wil pakken dat het lukt
16 augustus 2007 08:50
keitaro
Moet je even proberen of dat werkt, ik heb nog niet eerder van dat programma gehoord maar zoals het zijn werk doet moet het voldoende zijn. En het is letterlijk een beetje spelen met je data tot dat je jouw werkende en fijne manier gevonden hebt
Mod: Wat berichten verwijderd en aangepast
16 augustus 2007 11:07
dvf
ik heb een goede site gevonden met een pdf bestand,
en er word stap voor stap uitgelegd hoe je Windows XP moet installeren + nog een paar aparte instelling
en de site is:
[url]http://members.home.nl/wout.grotenhuis/Installeren%20Windows%20XP%20Professional.pdf[/url]
ik heb een ander handleiding gevonden wel van de zelfde site maar dat is dan voor 1 gebruiker
[url]http://members.home.nl/wout.grotenhuis[/url]
en het is gelukt