Is een temperatuur van 48 graden te hoog voor een AMD Athlon 64? Want ik had steeds problemen, en nu gek genoeg blijft de temperatuur van mijn processor op zijn gewone kloksnelheid steeds rond de 48 graden als ik gewoon internet enzo.
30 juli 2005 10:08
roy92
Volgens mij is dat gewone goeie tempratuur hoor..:)
30 juli 2005 10:17
pim1502
Dan lijkt het alsof mijn probleem opgelost is:| Want eerst werd ie op 800 mhz steeds zo'n 48 graden.. toen heb ik de cool&quiet driver gisteren gedownload en geinstalleerd.. hij deed het nog steeds slegt.. zet ik de pc uit ga ik slape kom ik uit bed is de temp. steeds 36 graden :s. Toen maakte ik de kloksnelheid steeds sneller en uiteindelijk tot zijn standaard 1,8 GHZ en nu is de temp. steeds iets van 47/48 graden. Tenzij ik een spel ga spelen dan is ie binne een paar minuten 65 graden en stijgt ie maar door. Kan dat komen omdat er geen videokaart in zit? Want hij maakt gebruikt van 64 MB Gedeeld geheugen. Dus kan dat dan komen dat de processor harder moet werke omdat de videokaart dat niet doet?
30 juli 2005 10:30
leviathan
mijn AMD athlon 64 draait ook rond de 45 graden celcius dus te hoog is het denk ik niet...
30 juli 2005 10:36
leviathan
[quote]cool&quiet driver gisteren gedownloaded[/quote]Downloaden? huh? hij staat toch al automatisch in je bios? gewoon value op enabled zetten en hij is ingeschakeld, overigens merk ik van dat quiet gedeelte weinig verschil. en die cool heb ik niet nodig...
30 juli 2005 10:38
pim1502
Ja maar toen ik de drivers ging installeren die ik bij de computer kreeg toen kreeg ik een foutmelding bij de driver voor cool 'n quiet. Nadat ik die gisteren opnieuw heb geinstalleerd kan ik mijn CPU ineens wel op 1,8 GHZ Kloksnelheid zetten. Voorheen viel de pc dan binnen 10 minuten uit en nu staat die al drie kwartier aan en de temperatuur blijft rond de 47 graden.
Maar nog even over die temperatuur als ik een spel speel. Kan het zijn dat die zo snel stijgt (tot boven de 65 graden) omdat ik geen videokaart heb maar gebruik maak van 64 mb gedeeld geheugen?
30 juli 2005 10:43
keitaro
Ja. Dat is heel normaal dat die dan zo warm word. Mijn oude pc werd dan wel 76 graden.
30 juli 2005 11:48
djoey
76 graden.. wow :| das nie gezond hoor.. zelf niet met gedeeld vga ram :o dan mag je wel paar Xtra systam fans dr in hange.. mja.. was je oude pc zei je
30 juli 2005 11:54
keitaro
Idd de hele oude... de nieuwe word niet warmer dan 60 graden en dan nog niet alle fans verder uit me kast er bij uit gerekend. teminste niet warmer zo stond het op de doos van dat ding. Maar er komt nog een zalman fan op
30 juli 2005 12:02
pim1502
[quote]keitaro zei op: 30/07/2005 - 11:48
Ja. Dat is heel normaal dat die dan zo warm word. Mijn oude pc werd dan wel 76 graden.[/quote]
Ow ik ben wel blij dat te horen want ik ben van plan een ATI Radeon 9800 Pro te kopen.. op de andere pc hebbe we 9600 pro maar ik hoorde dat 9800 wel veeel beter was en die kost maar 35 euro meer hier in de winkel in de plaats waar ik woon. En als ik die erin doe en de temperatuur stijgt dan nie zo snel meer dan ben ik egt wel blij met mijn nieuwe pc :h