Hoi, ik heb soms welleens zo'n blauwscherm waar louwrens ook een plaatje van heeft geupload.
Maar kan dit kwaad? Ik zie het vaak als ik windows media player aan heb ( een filmpje, geen liedje ) en Halo start, maar net kreeg ik het zomaar en er stond toen iets van: Kernel.
Is dit erg?:O
24 augustus 2007 07:43
masterwillems
het beste zou zijn om windows opnieuw te instaleren, dat blauwe scherm heet ook wel "the blue screen of death" zins windows 95 zit het er in dacht ik maar het werd populair in windows XP (als ik me niet vergis)
edit: het ligt trouwens niet aan je hardware. the bluescreen of de death is voledig software matig.
24 augustus 2007 09:07
raymus
Edit: het ligt trouwens niet aan je hardware. the bluescreen of de death is voledig software matig. Dit ben ik niet met je eens. Ik had eerst telkens een BSOD bij de server pc wat bleek geheugen brak, daarna had ik het telkens bij mijn eigen pc wat bleek, in de voeding elco lek. Dus het kan ook zeker aan je hardware liggen;)
24 augustus 2007 09:21
masterwillems
ok
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Je post is geen nuttige bijdrage![/color][/size]
24 augustus 2007 09:32
mattuz
Het is vervelend maar het niet gevaarlijk, zo lang als je de pc weer opnieuw opstart en het scherm niet terug komt ;) en anders XP ff opnieuw instaleren ;)
24 augustus 2007 09:36
Account verwijderd
Je zegt dat het bij films en games is dus, misschien weer de driver van je nieuwe videokaart die roet in het eten gooit?
Verder lijkt het me niet echt gevaarlijk, zolang er geen geheugenverlies optreed.
24 augustus 2007 09:44
raymus
Nou het kan wel gevaarlijk zijn dus, maar dan moet je die code opschrijven en opzoeken bij onze vriend google de tovernaar ;)
24 augustus 2007 09:48
roy92
Waarom opnieuw instelleren? I zou zeggen installeer eerst overal de nieuwste drivers van, want aangezien het bij jou bij video-applicaties gebeurd zou het best eens aan (de driver van) de videokaart kunnen liggen. Lijkt me slimmer om gewoon eerst ff van al je hardware de nieuwste driver te insteleren, en ook een ff bios update doen, als die beschikbaar is.
24 augustus 2007 10:30
erwin_w
Kan je eens een foto maken van het BSOD, screendump zal moeilijk gaan.
Zal vast wel iets meer in vermeld staan dan KERNEL.
Misschien is het makkelijker op te lossen dan opnieuw te installeren
24 augustus 2007 10:33
leviathan
Het beste is om de foutcode over te nemen en die op te zoeken, microsoft heeft een grote database waar bij bijna elke code wel een verklaring staat.
Vaak gaat het fout met drivers en dergelijke.
Het hoeft niet pers? de videokaart te zijn, want het gewone standaard "filmpjes kijken" wordt door je processor verwerkt, de videokaart komt pas bij geadvanceerdere dingen tepas.
24 augustus 2007 11:16
ikkus
Herinstaleren is de ebste oplossing als dat vaak voorkomt, een BSOD is best serieus.
Het BSOD word trouwens al sinds Windows 3.1 en Windows NT 3.1 gebruikt, vroeger had men ook nog de optie terug te keren in het besturingssysteem en het probleem op te lossen, vaak werkte dat niet.