Ik had een tijdje XP en vista samen op mijn pc staan. Maar XP is op een dag weer eens gecrasht en dus moest ik die opnieuw installeren. Daarna kon ik vista niet meer in, dus die moest ik ook opnieuw doen.
Nu is er wel een probleem: die gecrashte versie van Windows XP staat er nog steeds op. Ik heb alle files al verwijderd van die oude versie, maar telkens als ik opstart staat die er nog steeds bij.
Ik wil die graag verwijderen, maar ik weet niet hoe. Kan iemand helpen?
28 augustus 2007 12:12
keitaro
Er zijn al vele andere topics over Dual Boots.
Gebruik de zoekfunctie even om daar informatie en kennis te vergaren.
Verder, wat is nou precies je bedoeling? Je wilt je Dualboot van Xp verwijderen? Zo ja, is het kwestie van, als alleen Vista er nog op staat, Fix MBR commando te draaien in DOS. En repareert die de Master Boot Record waardoor alleen Vista er nog tussen staat.
28 augustus 2007 12:22
lorre851
Nee. Ik krijg nu in mijn bootmanager 2 keer windows XP en 1 keer vista. Ik moet 1 XP weg hebben, want die werkt niet.
28 augustus 2007 13:03
keitaro
Fix MBR in DOS dan controleert die welke boot's er te vinden zijn en heb je nog maar 1 xp staan ;)
28 augustus 2007 13:14
lorre851
Begrijp ik niet veel van... Wat is MBR in dos?
28 augustus 2007 14:36
leviathan
Zorg ervoor dat je pc vanaf de windows-cd opstart, kies voor repair (R) en dan krijg je zon leuk console scherm voor je. Daar moet je de [code]fixmbr[/code] invoeren.
28 augustus 2007 14:47
keitaro
[quote=83360]
Als je het na die code van leviathan nog steeds niet begrijpt, probeer Wikipedia eens
28 augustus 2007 15:17
kazmi
Maar hij zegt dat hij Vista heeft, in dat geval werkt dat met de XP cd toch niet...????
28 augustus 2007 15:22
keitaro
Waarom niet? Het gaat om het booten vanaf de cd... Niet Vista starten... Je kan zelfs een 98 cd, of linux cd gebruiken om te ' booten' van cd om de MBR te fixen...
28 augustus 2007 15:23
lorre851
Jawel. Waarom zou dat niet werken?
Ik heb de code ingetypt bij XP en het werkte. Thankzz!