Ik heb mijn schijf in 3 gekapt met de bedoeling er 98, XP en Vista op te zetten.
Nu wou ik mijn schijf partitioneren met Windows98 maar dat ging blijkbaar niet meer, omdat mijn schijf te groot was. Dus nu heb ik dat met XP gedaan en eerst XP en Vista ge?nstalleerd.
Nu wil ik 98 nog op die eerste partitie krijgen, maar hij vind mijn schijf niet meer... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
29 augustus 2007 13:33
keitaro
Hmmm.. Een triple boot...
Heb ik niet zo heel goed nieuws voor je denk ik. Triple boot is mogelijk. Maar dan moet je je eigen boot.ini gaan maken. Want Windows, alle versies van Windows, kunnen niet meer aan dan 2 windows versies in de bootloader.
Als je Mac, Windows, Linux wilde had het met gemak gekunt, of Windows Windows Linux, Maar 3 x Windows kan alleen, zover ik weet, met een eigen zelfgemaakte boot.ini.
Tenzij ik het verkeerd heb, dan hoop ik dat iemand mij verbetert.
29 augustus 2007 13:39
djoey
en ik neem aan dat je alle partities ntfs gemaakt hebt,,. en je zult de 98 partitie toch echt fat32 moeten maken (mits er geen ntfs tools zijn geinstald)
29 augustus 2007 14:51
easyboarder
Kun je met FDISK geen partities maken??????? hoe raar.. als je dit nog niet geprobeerd hebt, ff doen. Win98 cd erin, en opstarten van cd MET cd-rom ondersteuning. Dan krijg je gewoon dos zeg maar en kun je volgens mij FDISK typen en gebruiken voor je partities. Hierna kun je dan desnoods ff restarten, en dan Win98 Installeren.
Altijd het oudste OS als eerste.
29 augustus 2007 14:56
keitaro
[quote=83539]
Dat maakt nog niet mogelijk een triple boot te maken van 3 windowses tegelijk.
29 augustus 2007 15:11
blacksorcerer
zou je dat niet als laatste kunnen fixen dan met een bootmanager voor Vista, zoals VistaBootPro?
29 augustus 2007 15:51
louwrens
win98 draait niet op NTFS, alleen op FAT32 en lager
XP draait op FAT32 en NTFS, Vista alleen op NTFS
29 augustus 2007 16:04
blacksorcerer
Welk bestandssysteem je gebruikt maakt voor de triple-boot toch niets uit, je kan immers ook triple-boots maken met bijv. linux die een totaal anders bestandssysteem gebruikt.
29 augustus 2007 16:18
andredrummer
waarom wil je uberhaupt windows 98?
29 augustus 2007 16:25
erik94
ja dan kan je beter wxp die is mooier beter en sneller
want als je procesor het aan kan dan is xp sneller dan 98
en als je toch iets ouderwets neemt (niet aanteraden)
dan kan je beter w2000 nemen daar zitten minder bugs in maar ME werkt ook goed