-
menno
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem waar ik al een tijdje mee zit. Ik wil mijn harde schijf formateren via de Windows XP CD en daarna wil ik Windows opnieuw installeren.
Als ik de installatie CD van Windows opstart dan krijg ik op een gegeven moment een melding dat er "geen vaste schijfstations aanwezig zijn" Als ik het via deze installatie de F6 knop indruk om drivers te installeren voor de harddisk om via deze weg alsnog verder te kunnen loop ik opnieuw tegen problemen aan:
1. Ik zou niet weten waar ik mijn drivers vandaan moet halen en welke ik nodig heb: Ik heb een Maxtor harde schijf. 160 gig groot van het type 6B160P0, DiamondMax 10.
2. Deze drivers moeten op een flopie geinstalleerd worden maar past dat allemaal wel en zo nee hoe los ik het dan op?
3. Heb ik eigenlijk wel harddisk drivers nodig of misschien toch andere drivers of is het een heel ander probleem waar ik mee te maken heb?
Voor de volledigheid: Ik heb een moederbord van het merk: ECS type: 755-A2. Het is een AMD computer (3000+)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Groet,
Menno
02 september 2007 18:03
-
louwrens
ziet BIOS m?
bij het opstarten?
02 september 2007 18:27
-
erwin_w
Is dus een normale ATA-schijf, hiervoor zou je geen drivers voor nodig moeten hebben.
Staan eventueel de jumpers wel goed ingesteld? Neem aan van wel want je had hem al in gebruik.
Net zoals Louwrens schreef wordt de schijf wel herkend in de BIOS, zo nee laat de BIOS hem dan eens automatisch detecteren.
Zet de instellingen in de BIOS op AUTO (of staat die daar al zo ingesteld)
02 september 2007 18:33
-
menno
@Louwrens: Bios ziet de harde schijf wel inderdaad en alles werkt perfect. Zo ver ik weet wijst alles naar een paar drivers die ik mis. Het is trouwens een ATA schijf.
@Erwin_w: wat zijn jumpers? Harde schijf doet het gewoon en de instellingen in Bios staan goed (AUTO)
02 september 2007 18:35
-
louwrens
IDE dus, die hebbe geen drivers nodig;)
haal de kabels van de hhd ff los,mss zit er wat stof tussen en mss BIOS update
02 september 2007 18:36
-
erwin_w
@Menno: jumpers zijn van die kleine kunstof stekertjes achterop de HD, meestal zwart maar kan in een andere kleur zijn.
Hiermee stel je in of de schijf als Master of als Slave ingesteld moet gaan worden.
IDE1:1 is master IDE1:2 is slave, zelfde geldt als je een IDE2 aansluiting hebt.
02 september 2007 18:40
-
menno
@Louwrens: Als er stof tussen zou zitten dan zou die het toch helemaal niet doen. Het probleem zit hem nu alleen in de installatie CD van Windows XP. Die zegt dat er geen vaste schijven zijn, verder werkt alles gewoon goed.
@Erwin_w: Ik zie inderdaad een rode kunstof stekkertje zitten die vast zit aan mijn HD (1). Direct daarnaast zit de stroomtoevoer.
EDIT: BIOS update gedaan maar ook dit werkt niet. Er zit ook geen stof tussen mijn kabels.
02 september 2007 18:43