-
danox!
Hoi Tweakers,
Vanochtend heb ik twee keer het BSOD gezien, met daarbij een foutmelding, de eerste weet ik niet meer, maar de tweede was ongeveer: Er is een fout opgetreden in Windows, vervang mogelijk het beeldschermadapter. Code: 0x0000008E (0xc0000005,0xBAFDD3DC, 0xB7CDFBB4, 0x00000000).
Met google heb ik dit gevonden:
http://support.microsoft.com/kb/827663/nl#top
Met het intypen van de volledige code kan google geen resultaat vinden.
Jullie hulp graag!
08 september 2007 12:20
-
sjz
[*] Krijgt je videokaart genoeg stroom?
[*] Steekt je videokaart goed in het pci-e slot?
[*] Al eens geprobeerd een oudere videokaart in je mobo te steken?
08 september 2007 12:27
-
danox!
1.Ja
2.Ja
3.Nee
Maar deze kaart heb ik net twee weken en is door die computerzaak zelf geinstalleerd.. :S
Ik heb wel een site gevonden die ik via google vond. Het programma Registrysmart, helpt dat? Het is een trial versie, maar ik weet wel hoe ***************. Zou dit wat zijn?
08 september 2007 12:37
-
rax
Kan zijn dat je videokaart niet genoeg stroom krijgt omdat de voeding te zwak is en de computerzaak dit over het hoofd heeft gezien
08 september 2007 12:40
-
danox!
Ik heb atm een Aspire voeding ofzoiets, van 400W.
08 september 2007 12:46
-
louwrens
en wat zijn de A's op de lijnen?
en heb je 2 12V lijnen? wat tegenwoordig aan te raden is
08 september 2007 12:47
-
danox!
Ja, die voeding is zeker genoeg fsfsfs.. :S
08 september 2007 12:50
-
louwrens
hoe eens op met die 'fsfsffsfs' :p
je doet niet wat er gevraagt wordt:p
08 september 2007 12:50
-
danox!
Nou, het is niet de voeding dat weet ik zeker, ik heb hem nu twee weken. Geen problemen, wel een paar keer een BSOD tijdens CSS, dat gewoon aan CSS ligt. Maar gister avond heb ik Ghost Recon Advanced Warfighter Demo geinstalleerd en gespeeld. Dat spel gaf er ook nog eens een andere set-up bij, een of andere programma. Ik weet de naam niet meer, iets met A ofzo.. :P. Ik heb dit gewoon vanaf vanmorgen! :(SD
08 september 2007 12:54
-
leviathan
Wanneer traden de BSOD's op, bij een bepaalde handeling?
08 september 2007 13:03
-
danox!
Ja, 1x tijdens Halo, en de tweede keer tijdens het afsluiten van Avast ( een virusscanner ).
08 september 2007 13:05
-
sjz
Misschien een virus? Gezien het afsluiten van de virusscanner niet goed lukte. Waarom wilde je eigenlijk een anti-virusscanner uitschakelen? Dan ben je meteen de bescherming ervan kwijt. :|
Dat van die games kan er goed op wijzen dat je videokaart niet genoeg stroom krijgt of niet goed ge?nstalleerd is (zowel hard- als softwarematig)
08 september 2007 14:11
-
danox!
Net was het weer raak. :S Ik heb het eens goed doorgelezen en er staat ??k: Neem contact op met de fabrikant voor een ''mogelijke bios update''.
Dit staat er:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie, vervang zo nodig de beeldschermadapter.
Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele Bios-update. Schakel Bios-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om Geadvanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.
08 september 2007 14:20
-
blacksorcerer
Het kan vele oorzaken hebben, dus je zult zelf zoveel mogelijk antwoord moeten proberen te geven op de volgende vragen zodat we in ieder geval enkele dingen kunnen uitsluiten.
1. softwarematig: heb je alle hotfixes, updates en ook de nieuwste drivers (ook van je videokaart dus!) ge?nstalleerd op je pc?
2. softwarematig: heb je al eens een volledige virus+spyware scan gedaan of een gekeken of je ook BSOD krijgt op een verse installatie van XP of Vista?
3. krijg je steeds dezefde (die van de beeldschermadapter) melding als die BSOD verschijnt (zet sowieso Reboot-on-errors of zoiets uit in je bios zodat je de melding op je gemak kunt lezen)
4. heb je de videokaart er al eens uitgehaald, eventueel schoongemaakt als er stof op en in zit, en vervolgens terug gestopt en de extra stroomconnector weer aangesloten?
5. kun je de exacte tekst op de zijkant van je voeding eens hier typen, want volgens mij bedoel je een Spire voeding, en niet Aspire. Spire is allesbehalve een A-merk, dus 400W (piekvermogen) wil absoluut nog niets zeggen, ik neem aan dat je die 2600 graka er pas later hebt ingezet?
6. doe ook wat eenvoudige tests, voornamelijk een memorytest (Memtest86+) en een harde schijf test (HDTune) met aangegeven gratis progjes.
Hopelijk kun je wat dingen uitsluiten en vindt je spoedig het probleem, wat hopelijk softwarematig is
08 september 2007 15:00
-
danox!
1.Ja
2.Nee
3.Ja
4.Nee, maar ik weet zeker dat het in orde is.
5.Het is niet de voeding, want anders had ik dit al v??l eerder gehad. De volledige naam van de voeding is Spire SP-ATX-400W.
6. Zal ik doen, ik ben nu aan het scannen op virussen althans ik toch denk dat dat niet het probleem is.
Zou een systeemherstel ook kunnen helpen?
*Edit: Die twee test's zijn uitgevoerd, dit is niet het probleem.:(
Ik heb nu een systeemherstel gedaan en er niet egt last meer van gehad.
Als de BSOD weer terug komt moet ik misschien de bios updaten of gewoon naar de computerwinkel gaan, een probleem met de videokaart zal het wel niet zijn. :]
08 september 2007 15:20
-
keitaro
Reactie op 4.
Dus jij hebt een glazen kast waardoor je kan zien dat jouw VGA kaart helemaal op en top voor 100% in orde is? Cool zo'n kast. Mss toch verstandig even te kijken en er uit te halen... Mss dat daar net het probleem zit...
08 september 2007 15:37
-
danox!
[quote=84629]
Dit heb ik al gedaan, eerder deze dag.Alles zag er goed uit en hij zat er vast in, dit komt niet altijd voor tijdens het gamen, het is vandaag 3x voorgekomen. 1x Tijdens Halo, 2e en 3e keer gewoon tijdens Xfire en Avast.
08 september 2007 15:39
-
blacksorcerer
1. Een voeding (vooral een goedkope, niet-A-merk voeding) gaat achteruit in zijn prestaties. Dus het kan zijn dat je voorheen nog tegen de max zat en hij die nu gewoon niet meer haalt. Hoelang heb je die voeding al ??
2. hoe heb je die test zo snel gedaan dan, Memtest86 of Memtest 86+ moet je minstens een uurtje, en het liefst een paar uur (gewoon snachts ff aan laten staan) laten draaien zodat deze aan de hand van bepaalde patterns fouten kan ontdekken in de geheugenmodules.
3. ondanks dat je denkt dat alles goed zit, is het eruit halen en schoonmaken van componenten en stekkertjes altijd slim om even te doen. Controleer ook ff de temperaturen van de componenten d.m.v. bijv. Speedfan, al zou dit gewoon een reboot moeten opleveren bij oververhitting en geen BSOD.
4. het gaat over de beedlschermadapter in de BSOD, heb je ook al eens een eerdere versie van de videodrivers geprobeerd? Heb je recentelijk misschien juist iets geupdate of nieuwe drivers erop gezet, waardoor de BSOD's zouden kunnen worden veroorzaakt? Installeer ook even een schone installatie van XP naast je huidige XP, op een nieuwe partitie of harde schijf.
08 september 2007 15:47
-
danox!
Ik heb alleen een driver voor een muis geinstalleerd.... :S:P
Deze voeding is nog geen maand oud, de videokaart is nog geen 3 weken oud, en de computer is nog geen 3 weken geleden helemaal opgeschoond zowel van binnen als van buiten en ook zijn er diverse scans gedaan, door een computerzaak. @ Blacksorcerer, dacht jij dus dat ik misschien een eerdere driver van Ati moet installeren? Atm, zit er de nieuwste op.. :P
08 september 2007 15:48
-
keitaro
Terug om op de tests te komen.
Heb je wel erg rap gedaan die tests zoals BS ook al zei.
Mss ze toch even echt goed uitvoeren?
08 september 2007 15:52
-
danox!
De HD test heb ik gedaan, maar de Memory niet :P, maar ik kreeg een error tijdens de installatie en dan sloot die af, maar ik denk ook niet dat dat het probleem is, wat zou een systeemherstel kunnen doen?
08 september 2007 15:57
-
rubenus
Hardwarematig niet veel denk ik.
08 september 2007 15:58
-
blacksorcerer
Heb je die link naar Microsoft wel gelezen die je zelf gaf. Die gaf aan:
"Dit probleem kan optreden wanneer een programma verwijst naar een onjuist geheugenadres."
Daarbij zou mijn redenatie zijn dat er dus een fout in de drivers zou kunnen zitten (dus probeer ook eens oudere drivers, die dat wellicht niet hebben...) ?f dat het verwijst naar een corrupt geheugenadres (bad memory address) en dan zou ik dus ff een Memtest86+ test runnen (dat moet je ff op een diskette of cd-rom zetten, en dan de pc herstarte met die cd, die doet dat buiten Windows om!).
En een paralelle windows XP installatie op een andere partitie doen is binnen een half uurtje gebeurd, en dan kijk je of het daar ook op gebeurt gedurende de dag.
Edit: dat systeemherstel kun je uiteraard eens proberen, maar mocht dat herstel mislukken of nog steeds BSOD's geven, zeker ook ff een 2e install van XP of Vista doen.
08 september 2007 16:11
-
louwrens
Uit Danox vele voormalige topics kon je zien dat zijn pc smerig was:P
weet niet of de pc winkel het heeft schoongemaakt
08 september 2007 16:39
-
danox!
Mijn pc is nu schoon. @ Blacksorcerer, ik ga nu eerst systeemherstel doen, daarna een andere driver, die ik met de kaart heb gekregen ( een CD ) en dan horen jullie wel van mij!
08 september 2007 17:19