Ik heb het erg vervelende probleem dat ik nieuwsberichten niet kan raten.
Als ik naar een nieuwsbericht ga en deze een rating geef, worden de sterren groen. Ik ga vervolgens terug naar de hoofdpagina en bekijk even later opnieuw datzelfde nieuwsbericht, maar dan is mijn rating verdwenen.
Om het eens goed uit te testen nam ik een artikel waarop geen ratings waren gegeven. Ik deed hetzelfde en toen ik even later terug ging kijken, had het artikel opnieuw geen enkele rating, alsof ik het nooit gerate had!
Hoe komt dit? :s
Op andere uploads e.d. kan ik wel ratings geven.
08 september 2007 23:49
simon8400
Zelfde probleem hier..
08 september 2007 23:50
etienne
Je kunt niet op je eigen uploads ratings geven..
08 september 2007 23:50
simon8400
Nee , ik kan dit ook niet, ook al is het niet van mij ;)
08 september 2007 23:51
sjz
1. het zijn geen uploads maar nieuwsberichten en
2. het zijn niet mijn eigen nieuwsberichten.
Ik weet dat dit inderdaad (en terecht) onmogelijk is. Het nieuwsbericht in kwestie was van iemand anders, maar niet de mijne.
08 september 2007 23:51
etienne
een nieuwsbericht is een upload;)
Ik ben aan't overleggen met rax wat het kan zijn...
bij mij werkt het trouwens wel
08 september 2007 23:53
louwrens
Ja hier werkt het ook, de sterren staan naast de Aanpassen in FF
08 september 2007 23:55
sjz
Ik heb het in IE7 en in FF (ook in FF met ie tab ingeschakeld)
Maar het werkt dus niet, en het artikel behoort niet aan mij toe.
09 september 2007 00:28
simon8400
Ik kan wel nieuws raten als er iemand voor mij het al heeft gerate.
Ik kan nieuws niet raten als er nog niemand voor mij dat heeft gedaan.
09 september 2007 00:33
leviathan
Er zit toch een grenswaarde aan, minimaal 3 votes?
09 september 2007 00:35
mattuz
bij mij werkt het ook gwn maar ook alleen op de manier awt Simon zij..
EDIT: ik kan se ook gwn raten srry..
09 september 2007 08:31
raymus
Ik kan ze altijd gewoon rate;)
09 september 2007 10:58
jaspervh
ik kan het ook gewoon
09 september 2007 11:53
arjan_sa
Wist 't nog niet maar Ik heb 'tzelfde probleem als SJ lijkt me, na 't Raten/Vorige/Volgende krijg ik geen groen balkje meer, zelfs niet na F5...
09 september 2007 13:54
luccey
ik kan ook niet raten :S
ik druk op 4 sterren, en toen kwamer er 3 groene(:S) en toen refreshte ik en toen stont er geen rating :S
09 september 2007 13:57
raymus
Luccey als jij 4 sterren vote en andere 2 dan wordt daar een gemiddelde van berekent en zo komt die op 3 uit;)
09 september 2007 14:22
luccey
niemand had nog gestemt :P
ik was dus de eerste die stemde op het bericht :P
09 september 2007 16:36
sjz
Dat van Luccey heb ik ook al verschillende keren meegemaakt.
Zonder dat er iemand nog had gestemt, kwam er een verkeerde rating toen ik die als eerste wilde rate. Bv. ik geef 4 sterren maar er verschijnen er maar 3, terwijl nog niemand anders een rating had gegeven. :s
09 september 2007 16:40
simon8400
Jup , ook hetzelfde hier :p Wat ik dan niet versta : bij de ene lukt het wel en bij de andere :s Klinkt niet zo logisch..
09 september 2007 16:56
raymus
[quote=84801] Ook als er mensen alleen kijken (verbeter mij als ik het fout heb) wordt daar ook een rate van mee geteld:)
09 september 2007 17:00
sjz
Ik weet niet precies hoe het rating-systeem werkt, en er blijken precies nog enkele foutjes in te zitten, maar het w?rkt hoe dan ook niet. :s Het zou beter verdwijnen, of bv. dat enkel Mod/admins een echte geldige rating mogen geven (misschien een idee om nog een rating-systeem toe te voegen, maar dan enkel voor Mods/admins... Ik zou dat veel meer vertrouwen dan een gewoon ratingsysteem dat iedereen mag gebruiken)
En ik heb het trouwens niet over die sterren onder je naam, die interesseren me niet. Maar vind nu echt iedereen dat bijvoorbeeld deze achtergrond geen enkele ster waard is? :s En zo heb je er nog v??l meer, van wallpapers naar nieuws, van tools tot tutorials. Het systeem werkt niet, en dat komt voornamelijk door de gebruikers.
09 september 2007 17:26
blacksorcerer
Dat systeem werkt wel degelijk, en veel beter en democratischer dan het systeem dat alleen mods en admins mogen voten. Als een wallpaper nog niet gerated is, dan heeft het gewoon een neutrale weging in de bedoordeling voor het berekenen van je sterren, het is namelijk niet mogelijk om 0 sterren te voten, 1 ster is het laagst.
Als er mensen negatief stemmen zullen er 'punten' afgaan, en andersom bij positieve stemmen. Aangezien iedereen kan en mag stemmen krijg je een beter gebalanceerde rating dat een enkele admin of mod een rating geeft, want in zijn beoordeling betrekt hij ook gewoon zijn smaak en is dus nooit 100% objectief (wat een grote groep ook niet is, maar zo is er een groter algemeen beeld met een beter gemiddelde).
Maar laten we in dit topic ff niet helemaal uitwijden naar de mate van kwaliteit van het ratingsysteem, aangezien hiervoor gekozen is en het een prima systeem is, al wordt er nog regelmatig aan getweakt om dat nog meer te verbeteren.