De Z-5500 had idd wat probleempjes, maar dat was in een vroeg stadium, bij de huidige leveringen is dat al lang verholpen. Wat oudere versies vertoonden soms 'plopjes' bij het in- en uitschakelen van andere apparatuur.
10 september 2007 23:39
raymus
Maar waarom nu al een topic? Over 2 maanden zijn de prijzen gedaalt, en zijn er vast weer nieuwere systemen.;) Ik koop over 2 maand een hele nieuwe pc (zelf bouw) Maar ga het er nu nog niet over hebben(A)
11 september 2007 22:01
martensupport
@D3nnis89
Als ik zoveel geld zou besteden aan een geluidset, dan zou ik toch voor een wat professionelere set gaan.
Okay ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met de bovenstaande speakersetjes.
Ik zal mijn zus eens vragen wat voor geluidset zij gebruikt op haar werk ;)
11 september 2007 22:18
d3nnis89
Kom maar met suggesties/tips...
Ben wel op zoek naar ''goede'' speakers.
Ik hoef geen speakers van onder de 200 euro.
@Raymus: Die 2 maanden zijn zo voorbij. Zoveel nieuwe types komen er nou ook weer niet bij.
En misschien heb ik het geld over 1 maand al bij elkaar.
11 september 2007 22:20
little_john
Waar gaat het om wat je hoort ? of ziet.. ??
en waarvoor je gebruikt
uiteindelijk moet deze dingen keuze maken van wat je gaat aanschaven.
Om te oordelen wat goed is of niet goed is zal je toch eerst zelf moeten horen,
en dan niet met mp3 maar met klassiek musiek op cdtje. Daar mee kan je snel oordelen als goed matig of slecht klinkt. (voor elk persoon is dat anders) Waarom klassiek om dat juist muziek is dat pieken en dalen kent (dynamiek) en niet mp3 die van boven kant en onderkant geschaafd word.. wadoor kwalitiet van geluid minder word !
11 september 2007 23:46
martensupport
[quote=85116]
ik heb mijn zus gevraagd en het zijn Genelec 's [url]http://www.genelecusa.com/products/2-way-monitors/1032a/[/url], het model wist ze zo niet.
ik heb even snel gekeken naar de prijs van zulke boxen, maar die liggen boven jouw budget denk ik :P
Misschien dat ze tweedehands iets goedkoper zijn?
Het belangrijkste dat je, jezelf moet afvragen is: Waarvoor je het wil gebruiken?
Spellen?
Muziek?
Audiobewerking?
Film?
Als je dit weet, dan zou ik naar een audio-geluidswinkel gaan en daar verschillende speakers testen met jou meest gedraaide muziek/ spellen en dan luisteren welke speakers het beste geluid geven. Dit is puur op eigen gevoel.
Het geluid is natuurlijk ook afhankelijk van de geluidskaart (eventueel met een versterker erop aangesloten?)
12 september 2007 09:34
d3nnis89
Oke bedankt voor jullie reacties.
Was ook al van plan om binnekort even langs wat electronica winkels te gaan.
Aan speakers duurder dan mijn Budget heb ik eigenlijk nietskan ik dan toch niet betalen.
Ik had hierboven al aangegeven, dat het geluidskwaliteit voornamelijk tot z'n recht moet komen bij: Muziek, films & games.
12 september 2007 16:30
mattuz
Waar nog meer mee dan xD :P
Moet je sparen he :P
12 september 2007 17:29
d3nnis89
Ik vindt 500 euro wel mooi genoeg om te spenderen aan PC speakers.
Op dit moment heeft de Creative GigaWorks S750 THX mijn voorkeur. Voornamelijk omdat die 700 Watt met wel aanspreekt!!(A) Als het dingetje nu ook nog eens goed klinkt, dan ben ik er denk ik wel uit. (Of ik moet wat anders tegen komen, in die 2 maanden tijd)