-
abdoul
Ik heb een externe hdd voor school aanschaft maar.Ik wou als ik kon programm's op me externe hdd installeren en die dan op school starten dus ik installeer ze op me externe hdd
Maar toen ik ze op school wou starten kreeg ik een fout over de installatie
Me vraag is hoe ik programma's kan opstarten van me externe hdd vanaf een andere computer
Programma's
die ik er wil op hebben
Adobe photoshop cs3
Dreamweaver 9.0
Msn live 8.1
bij vooraad dank
12 september 2007 08:45
-
Account verwijderd
Als je ze thuis installeerd, gaat het natuurlijk niet lukken om ze op school te openen. Dit omdat de programma's in het register van de computer waar je het installeerd waardes achterlaten die nodig zijn om met je programma te werken. Op die pc op school zijn die niet aanwezig dus gaat het niet lukken.
Ik heb wel ooit gehoord dat zoiets mogelijk is maar dan moet je een speciaal soort usb stick hebben, volgens mij heten die dingen U3.
Voor derest is het volgens mij niet mogelijk om deze programma's zo te openen via je externe harde schijf. Dit is ook eigenlijk niet de bedoeling van die apparaten ze zijn voor data. Als je programma's wilde draaien had je beter een U3 kunnen aanschaffen..
12 september 2007 08:58
-
blacksorcerer
Dat heet indd. U3 en dat staat indd. op enkele USB-sticks die momenteel te koop zijn.
Die techniek is nog niet helemaal doorontwikkeld, en momenteel zou ook Microsoft & Sandisk bezig zijn aan een verbeterde dergelijke techniek.
Er is echter ook al een ander progje met eenzelfde functie, die ook geschikt is voor externe hdd's e.d. namelijk het gratis
PotableApps. Wellicht dat je dat eens kunt proberen
12 september 2007 09:34
-
abdoul
gaaf bedankt black dus als ik portbable app installeer op me externe hdd ken ik progjes runnen
12 september 2007 11:02
-
blacksorcerer
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, al lijkt het me zeer interessant.
Ik zie echter op hun site speciale portable apps staan, maar nu rijst de vraag of je alleen die portable apps kunt draaien, of dat die speciale portable apps je alleen voordelen bieden (zoals opgenomen worden in het speciale menu en volledige compatibaliteit), of dat je pers? zo'n speciale portable app moet hebben omdat de rest niet draait.
Ik ga zo ff wat meer lezen op die site, dus je hoort nog wel meer
De portable apps list is wel al erg interessant om al te gebruiken, maar als je vrijwel alle progs naar keuze zou kunnen gebruiken is dat natuurlijk nog mooier, je eigen custom werkomgeving altijd bij je hebben (h)
Edit: hmmz het betreft alleen gratis open-source programma's volgens hun, dus geen ondersteuning voor commerci?le progs. Echter wordt op het forum gezegd dat er wel manieren voor zijn, al zul je die dan buiten hun eigen forum/site moeten zoeken...
Een bekend probleem bij commerciele software is dat registratie/licentie gegevens zijn opgeslagen in registersleutels die alleen als Admin bereikbaar zijn, wat op een externe hdd al bijna onmogelijk wordt zodra je dat op een andere willekeurige pc gebruikt.
Als jij letterlijk de 3 progs erop wil die je aangeeft, en geen open-source vervangers, dan zou het nog wel eens lastig kunnen zijn om dat werkend te krijgen. Vooral omdat veel producten bijvoorbeeld ook gebruiken van het .NET framework. Voor MSN en Dreamweaver zijn al zeer leuke alternatieven in open-source, alleen voor Photoshop kan ik begrijpen dat je de echte versie wil en niet bijv. GIMP. Ligt er maar aan hoe vaak en op welke manier je die progs gebruikt uiteraard.
Er zijn versies van in de topicstart genoemde progs, die portable zijn, maar dat is doordat ze gekraakt zijn, dus dat is geen optie om hier op TW te bespreken. Je kunt natuurlijk wel zelf eens opzoek gaan in een torrent zoekmachine...
Hier een draadje erover: [url]http://portableapps.com/node/3376[/url]
Link die leuke results oplevert, zal er straks zelf ook eens door zoeken: [url]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=portable+software&meta=[/url]
12 september 2007 11:14
-
keitaro
Je kan toch ook de complete uitgepakte installatie op de hdd zetten en dan de .exe neerzetten? Zonder al die reg gedoe...
Ik had Photoshop geinstalt. Ik kopie die geinstalde map compleet over naar me hdd, plug die er in. Ik start Photoshop .exe en ik kan fotoshoppen zonder register gedoe oid.
12 september 2007 13:34
-
blacksorcerer
ja, wss omdat jouw licentie dan op je eigen pc staat? Of heb je het ook op andermans pc's geprobeerd die nooit Photoshop erop hebben gehad?
Al deze software laat ook, of doet een poging daartoe, gebruikssporen achter op de pc's waarop je de programma's gebruikt. Dit hoeft niet zo'n groot probleem te zijn, mits je als gebruiker op die vreemde computer dan maar de rechten daartoe hebt (wat op een school wellicht niet het geval zal zijn).
12 september 2007 13:41
-
leviathan
Photoshop alleen zonder enige licentie mee te nemen lukte mij ook niet nee, Veel programmas willen overigens niet werken op de "gewone" copy & paste methode.
12 september 2007 14:33
-
simon8400
Je programma gaat dan meestal wel werken, maar als je dan bepaalde functies uitvoerd waar hij het register voor nodig geeft, zou je eigenlijk wel nog verder kunnen ( aangezien dat het register 'opslaat' ) maar laat het programma je dit niet toe.
Ook kun je natuurlijk moest het echt belangrijk zijn je register sleutels zoeken en via 1 of andere methode het in je externe hdd zetten. Dit kan, wat ik heb dit zelf ook al gedaan.
Voor WLM kun je de program files map kopieren, voor zover ik weet.
Voor Photoshop de manier waarop BS het zegt, Portable apps dus.
Dreamweaver zou ik zo niet kunnen zeggen..
12 september 2007 14:55
-
blacksorcerer
@Simon8400:
[quote]Ook kun je natuurlijk moest het echt belangrijk zijn je register sleutels zoeken en via 1 of andere methode het in je externe hdd zetten. Dit kan, wat ik heb dit zelf ook al gedaan.[/quote] Daar gaat het hele topic al over en we hebben het al over U3 voor usb-sticks en PortableApps ook voor externe hdd... dus ik ben dan wel erg benieuwd hoe jij dit hebt gedaan, zelfs voor commerci?le apps met registersleutels??
[quote]Voor Photoshop de manier waarop BS het zegt, Portable apps dus.[/quote] Nee dat zeg ik niet, j??st omdat dat nou commerci?le software is, en PortableApps dus voor open-source & gratis is.
[size=8]En je eerste zin zal vast een soort samenvatting in 1 regel moeten zijn van dit topic, mits je dat helemaal gelezen hebt ( ?? ) maar dat komt er een beetje mislukt uit en lijkt niet echt te kloppen...[/size]
12 september 2007 15:20
-
simon8400
Waarom nou zon reactie ? Eerst en vooral, ik heb het hele topic doorgelezen . En die eerste zin is idd een samenvatting.
En op die manier dat ik het gedaan heb, het programma zelf veranderd. Het programma wat bijgewerkt dus.
En ik weet wat U3 is hoor..
En bij die portable apps bedoelde ik het juist, maar had ik het niet juist opgeschreven.
Ik bedoelde : je hebt een gecrackte portable Photoshop, voor U3 .
12 september 2007 15:27
-
blacksorcerer
Nja er was geen flame intended, ik geef namelijk toch ook duidelijk aan wat ik bedoel...
Je hebt blijkbaar dus wel een illegale activiteit uitgevoerd, door het programma te kraken, ?f je hebt daadwerkelijk een vervanger van het register gecre?erd.
As dat laatste zo zou zijn, heb je dus zoiets als U3 software gemaakt, en denk ik maar dat je eens contact op moet nemen met Sandisk en Microsoft want die zouden je dan wellicht graag een baan aanbieden ^o)
En dat ik een statement ontkracht waarin ik verkeerd gequote wordt is niet meer dan normaal.
En als laatste, dat je een soort van samenvattende zin typt die nou eenmaal niet klopt mag ik toch best even waarnemen. [color=gray](Ik heb de zin nogmaals gelezen en het klopt niet wat er staat, een app kan namelijk w?l iets in het register van de huidige computer plaatsen als deze runt, maar het gaat 'm nou juist over de benodigde gegevens die reeds in het register moeten staan om de app te laten werken.)[/color]
12 september 2007 15:40
-
simon8400
Wel het is te zien hoe je het ziet. I kheb het programma wat veranderd dat hij naar die registersleutel op die plaats zou zoeken.Wat ik ook heb gedaan (om te proberen) is de benodigde sleutels in het programma zelf te importeren, wat gelukt is.
En van die register sleutels, een programma maakt register sleutels aan EN gebruikt ze vanaf het begin. Zoals je zegt :
[quote]de benodigde gegevens die reed in het register moeten staan om de app te laten werken.[/quote]
Dus : Hij laat het programma niet naar behoren draaien omdat hij sleutels mist, maar dit is niet bij al de programma's zo en ligt dus aan de programmering van het programma zelf . Of dit bij Photoshop het geval is, kzou het niet weten.En dit heeft niks te maken met OpenSource programma's of Commerciele programma's, het ligt gewoon echt puur aan de programmering. En sommige commeri?le programma's doen dat dan wel opzettelijk, en om het dus dan te doen laten werken, ga je meer een soort crack maken.
12 september 2007 15:59
-
blacksorcerer
...sorry hoor maar dat was dus al van het begin duidelijk dat het niet met alle software mogelijk was... en de TS vraagt nu juist wel om commerci?le software werkende te krijgen op een externe hdd, waar dat normaal dus niet mogelijk is.
En het antwoordt daarop is blijkbaar dat het op 2 manieren zou kunnen: een loader/crack maken, maar dat is illegaal, ?f het kunnen draaien van een soort register op de externe hdd zelf.
Andere opties zijn vaak niet mogelijk omdat je sowieso niet altijd de juiste machitigingen hebt op de doelcomputer of omdat je de licentievoorwaarden schendt (of het gewoon niet zal werken omdat het programma die schending zelf detecteert.
Een zeer handige link voor de TS: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_portable_software[/url] verdeeld in categori?n, en die progjes zijn al zeer handig om te gebruiken zolang het niet mogelijk zou zijn legaal commerci?le apps op een externe hdd te draaien (de alternatieve illegale manieren kunnen we hier nou eenmaal niet bespreken).
En nog meer links naar relevante sites: [url]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=portable+software&meta=[/url]
12 september 2007 16:09
-
simon8400
Ik heb nu toch nooit gezegd dat dit legaal was ? Het is omdat jij vraagt doe dan, dat ik het ff zeg. Nuja... Wil hier geen ruzie hoor!
12 september 2007 16:11
-
keitaro
[quote=85139]
Ik moet idd toegeven dat ik er een .reg er bij heb zitten ja die ik steeds toevoeg... :$
12 september 2007 17:14
-
Account verwijderd
Nee met PortableApps gaat het niet lukken BS!
Dit is omdat PortableApps alle programma's een voor een veranderd en er maar een gering aantal programma's (alleen freeware) te downloaden zijn ervan.
Wil je dus die programma's in je lijst portable? Dan zou je helaas toch echt voor U3 moeten gaan..
Maar zijn wel illegale manieren om software te cracken zodat deze zonder registry entries draaien, alleen dit is weer ingewikkelder. Wel zijn er een aantal te downloaden via warez sites..
12 september 2007 18:04
-
blacksorcerer
Er staat behoorlijk wat tekst op de vorige pagina, dus ik begrijp als je dat niet allemaal gelezen hebt, maar dat is allemaal al aan bod gekomen Soemie ;)
U3 USB sticks kosten nu niet meer veel, het is alleen als je een echte werkomgeving met grote progs op wil zetten, dat je dan een grote usb-stick moet kopen en dat is dan wel weer duur (vooral vergeleken euro/gb met een externe hdd), maar dat is natuurlijk aan de TS om te kiezen.
Hij zou ook voor softwar alternatieven kunnen gaan, of een illegale oplossing... het is iig mogelijk ja, ik vroeg mij alleen nog af of het ook legaal mogelijk zou zijn op een externe hdd
12 september 2007 18:28
-
abdoul
okay maar ik heb portbaleapps geinstalleerd maar ik krijg windows live messenger echt niet aan de praat op schoo
13 september 2007 20:49
-
blacksorcerer
Met msn zou het wel mogelijk moeten zijn om dat werkend te krijgen op externe hdd, maar dat zal niet zo makkelijk zijn. Wat je wel kan doen is een alternatief gebruiken, op hun Apps pagina geven ze bv. aan: "Miranda IM Portable - chat with AOL, MSN and Yahoo users in a customizable interface"
maar vooralsnog is er dus geen software bekend die, zoals U3 voor usb doet, ook commerciele applicaties kan draaien, ook inclusief licentiesleutels of zonder het programma (zoals msn) hoeven te tweaken) op een externe hdd (zonder adminrechten te moeten hebben of toegang tot het register en tijdelijke mappen).
13 september 2007 21:09
-
abdoul
ik krijg msn nog echter niet aan de praat op school
25 september 2007 09:38
-
keitaro
[quote=87034]
Kan zijn dat MSN poorten dicht staan op school ;) zullen ze niet voor niks hebben gedaan. Als je het al weet te installeren en openen moet ook het netwerk het toestaan. Meeste scholen zijn voor 98% gedicht qua poorten betreft ;)
25 september 2007 09:41
-
abdoul
nee ik bedoel heb hem naar me exeterne geikopheerd maar als ik hem start krijg ik een fout helaas.
25 september 2007 09:52
-
keitaro
Je kan portable apps gebruiken, free software, met Pidgin of Gaim (Gaim is de oude pidgin) dat zijn opensource instant message gebruikers. MSN/Yahoo/IRC/ICQ alles in 1 etc. Werkt fijn en in combinatie met Portable Apps booteble van een externe hdd.
25 september 2007 10:23
-
abdoul
werkt ook niet
25 september 2007 12:21
-
keitaro
[quote=87040]
Bij mij wel..........
25 september 2007 12:26
-
simon8400
Gaat Gaim niet via de servers van MSN ?
25 september 2007 12:43
-
abdoul
vreemd als dat start op sgool krijg ik dat hij niet kan coneccten
25 september 2007 12:44
-
keitaro
[quote=87044]
Connect problemen kan liggen aan het netwerk(en) van school. School blokkeert msn. En ja Gaim gebruikt de MSN protocollen. Als die geblokt staan kan je nooit msnen op school.
25 september 2007 13:34
-
simon8400
Heb je daar niet zon tooltje voor ? Ik dacht dat ik dat ergens gezien had op TuCows.
25 september 2007 16:25
-
keitaro
[quote=87056]
En wat is de bedoeling vand at tooltje dan? Dat msn op een hdd kan draaien, of dat je kan msnen zonder dat de msn protocollen openstaan in het netwerk?
25 september 2007 17:14
-
andredrummer
Je hebt wel progjes voor het maken van een portable app. gwn ff zoeken op internet.
25 september 2007 17:46
-
Account verwijderd
Voor msn kun je beter gewoon dit gebruiken:
http://webmessenger.msn.com
Werkt hetzelfde, en je hoeft je geen moeite doen om het aan te praat te krijgen op een schoolcomputer ;)
25 september 2007 18:29
-
sjz
Die sites zijn vaak geblokt. ;)
25 september 2007 18:40
-
etienne
die website wat soemie zegt werkt bij mij op school wel:D
ik kan wel niet de site gewoon intype.. maar via google naar webmessenger gaan dat gaat wel(Y)
25 september 2007 18:50
-
mlnl13
Moet je niet te hard zeggen!!!
25 september 2007 18:54
-
abdoul
die doet het niet site
25 september 2007 18:56
-
tobiasvs
Over webmessenger: ik krijg hem normaal niet geopend (geblokkeerd door het systeem, wat raar nou, waarom zouden ze DAT nou toch gedaan hebben :P) maar als je 'm via google zoekt en dan op ''In cache'' klikt, opent 'ie de site wel. Nou kom ik daarna nog niet verder, omdat ze de links daarachter ook geblokkeerd hebben, maar misschien dat het bij jou wel lukt ;-)
En anders natuurlijk www.msnopschool.nl, al is die wel heeeeeeel erg lelijk en vol reclame enzo.. Maar die zal je waarschijnlijk wel kennen ^^
25 september 2007 19:16
-
keitaro
MSN =_= kan niet op school bij velen, bij anderen weer wel =_=
Ga allemaal gewoon over op IRC, werkt overal XD
26 september 2007 08:38