Ik heb een externe hdd voor school aanschaft maar.Ik wou als ik kon programm's op me externe hdd installeren en die dan op school starten dus ik installeer ze op me externe hdd
Maar toen ik ze op school wou starten kreeg ik een fout over de installatie
Me vraag is hoe ik programma's kan opstarten van me externe hdd vanaf een andere computer
Programma's
die ik er wil op hebben
Adobe photoshop cs3
Dreamweaver 9.0
Msn live 8.1
bij vooraad dank
12 september 2007 08:45
Account verwijderd
Als je ze thuis installeerd, gaat het natuurlijk niet lukken om ze op school te openen. Dit omdat de programma's in het register van de computer waar je het installeerd waardes achterlaten die nodig zijn om met je programma te werken. Op die pc op school zijn die niet aanwezig dus gaat het niet lukken.
Ik heb wel ooit gehoord dat zoiets mogelijk is maar dan moet je een speciaal soort usb stick hebben, volgens mij heten die dingen U3.
Voor derest is het volgens mij niet mogelijk om deze programma's zo te openen via je externe harde schijf. Dit is ook eigenlijk niet de bedoeling van die apparaten ze zijn voor data. Als je programma's wilde draaien had je beter een U3 kunnen aanschaffen..
12 september 2007 08:58
blacksorcerer
Dat heet indd. U3 en dat staat indd. op enkele USB-sticks die momenteel te koop zijn.
Die techniek is nog niet helemaal doorontwikkeld, en momenteel zou ook Microsoft & Sandisk bezig zijn aan een verbeterde dergelijke techniek.
Er is echter ook al een ander progje met eenzelfde functie, die ook geschikt is voor externe hdd's e.d. namelijk het gratis PotableApps. Wellicht dat je dat eens kunt proberen
12 september 2007 09:34
abdoul
gaaf bedankt black dus als ik portbable app installeer op me externe hdd ken ik progjes runnen
12 september 2007 11:02
blacksorcerer
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, al lijkt het me zeer interessant.
Ik zie echter op hun site speciale portable apps staan, maar nu rijst de vraag of je alleen die portable apps kunt draaien, of dat die speciale portable apps je alleen voordelen bieden (zoals opgenomen worden in het speciale menu en volledige compatibaliteit), of dat je pers? zo'n speciale portable app moet hebben omdat de rest niet draait.
Ik ga zo ff wat meer lezen op die site, dus je hoort nog wel meer
De portable apps list is wel al erg interessant om al te gebruiken, maar als je vrijwel alle progs naar keuze zou kunnen gebruiken is dat natuurlijk nog mooier, je eigen custom werkomgeving altijd bij je hebben (h)
Edit: hmmz het betreft alleen gratis open-source programma's volgens hun, dus geen ondersteuning voor commerci?le progs. Echter wordt op het forum gezegd dat er wel manieren voor zijn, al zul je die dan buiten hun eigen forum/site moeten zoeken...
Een bekend probleem bij commerciele software is dat registratie/licentie gegevens zijn opgeslagen in registersleutels die alleen als Admin bereikbaar zijn, wat op een externe hdd al bijna onmogelijk wordt zodra je dat op een andere willekeurige pc gebruikt.
Als jij letterlijk de 3 progs erop wil die je aangeeft, en geen open-source vervangers, dan zou het nog wel eens lastig kunnen zijn om dat werkend te krijgen. Vooral omdat veel producten bijvoorbeeld ook gebruiken van het .NET framework. Voor MSN en Dreamweaver zijn al zeer leuke alternatieven in open-source, alleen voor Photoshop kan ik begrijpen dat je de echte versie wil en niet bijv. GIMP. Ligt er maar aan hoe vaak en op welke manier je die progs gebruikt uiteraard.
Er zijn versies van in de topicstart genoemde progs, die portable zijn, maar dat is doordat ze gekraakt zijn, dus dat is geen optie om hier op TW te bespreken. Je kunt natuurlijk wel zelf eens opzoek gaan in een torrent zoekmachine...
Hier een draadje erover: [url]http://portableapps.com/node/3376[/url]
Link die leuke results oplevert, zal er straks zelf ook eens door zoeken: [url]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=portable+software&meta=[/url]
12 september 2007 11:14
keitaro
Je kan toch ook de complete uitgepakte installatie op de hdd zetten en dan de .exe neerzetten? Zonder al die reg gedoe...
Ik had Photoshop geinstalt. Ik kopie die geinstalde map compleet over naar me hdd, plug die er in. Ik start Photoshop .exe en ik kan fotoshoppen zonder register gedoe oid.
12 september 2007 13:34
blacksorcerer
ja, wss omdat jouw licentie dan op je eigen pc staat? Of heb je het ook op andermans pc's geprobeerd die nooit Photoshop erop hebben gehad?
Al deze software laat ook, of doet een poging daartoe, gebruikssporen achter op de pc's waarop je de programma's gebruikt. Dit hoeft niet zo'n groot probleem te zijn, mits je als gebruiker op die vreemde computer dan maar de rechten daartoe hebt (wat op een school wellicht niet het geval zal zijn).
12 september 2007 13:41
leviathan
Photoshop alleen zonder enige licentie mee te nemen lukte mij ook niet nee, Veel programmas willen overigens niet werken op de "gewone" copy & paste methode.
12 september 2007 14:33
simon8400
Je programma gaat dan meestal wel werken, maar als je dan bepaalde functies uitvoerd waar hij het register voor nodig geeft, zou je eigenlijk wel nog verder kunnen ( aangezien dat het register 'opslaat' ) maar laat het programma je dit niet toe.
Ook kun je natuurlijk moest het echt belangrijk zijn je register sleutels zoeken en via 1 of andere methode het in je externe hdd zetten. Dit kan, wat ik heb dit zelf ook al gedaan.
Voor WLM kun je de program files map kopieren, voor zover ik weet.
Voor Photoshop de manier waarop BS het zegt, Portable apps dus.
Dreamweaver zou ik zo niet kunnen zeggen..
12 september 2007 14:55
blacksorcerer
@Simon8400:
[quote]Ook kun je natuurlijk moest het echt belangrijk zijn je register sleutels zoeken en via 1 of andere methode het in je externe hdd zetten. Dit kan, wat ik heb dit zelf ook al gedaan.[/quote] Daar gaat het hele topic al over en we hebben het al over U3 voor usb-sticks en PortableApps ook voor externe hdd... dus ik ben dan wel erg benieuwd hoe jij dit hebt gedaan, zelfs voor commerci?le apps met registersleutels??
[quote]Voor Photoshop de manier waarop BS het zegt, Portable apps dus.[/quote] Nee dat zeg ik niet, j??st omdat dat nou commerci?le software is, en PortableApps dus voor open-source & gratis is.
[size=8]En je eerste zin zal vast een soort samenvatting in 1 regel moeten zijn van dit topic, mits je dat helemaal gelezen hebt ( ?? ) maar dat komt er een beetje mislukt uit en lijkt niet echt te kloppen...[/size]