Waarom nou zon reactie ? Eerst en vooral, ik heb het hele topic doorgelezen . En die eerste zin is idd een samenvatting.
En op die manier dat ik het gedaan heb, het programma zelf veranderd. Het programma wat bijgewerkt dus.
En ik weet wat U3 is hoor..
En bij die portable apps bedoelde ik het juist, maar had ik het niet juist opgeschreven.
Ik bedoelde : je hebt een gecrackte portable Photoshop, voor U3 .
12 september 2007 15:27
blacksorcerer
Nja er was geen flame intended, ik geef namelijk toch ook duidelijk aan wat ik bedoel...
Je hebt blijkbaar dus wel een illegale activiteit uitgevoerd, door het programma te kraken, ?f je hebt daadwerkelijk een vervanger van het register gecre?erd.
As dat laatste zo zou zijn, heb je dus zoiets als U3 software gemaakt, en denk ik maar dat je eens contact op moet nemen met Sandisk en Microsoft want die zouden je dan wellicht graag een baan aanbieden ^o)
En dat ik een statement ontkracht waarin ik verkeerd gequote wordt is niet meer dan normaal.
En als laatste, dat je een soort van samenvattende zin typt die nou eenmaal niet klopt mag ik toch best even waarnemen. [color=gray](Ik heb de zin nogmaals gelezen en het klopt niet wat er staat, een app kan namelijk w?l iets in het register van de huidige computer plaatsen als deze runt, maar het gaat 'm nou juist over de benodigde gegevens die reeds in het register moeten staan om de app te laten werken.)[/color]
12 september 2007 15:40
simon8400
Wel het is te zien hoe je het ziet. I kheb het programma wat veranderd dat hij naar die registersleutel op die plaats zou zoeken.Wat ik ook heb gedaan (om te proberen) is de benodigde sleutels in het programma zelf te importeren, wat gelukt is.
En van die register sleutels, een programma maakt register sleutels aan EN gebruikt ze vanaf het begin. Zoals je zegt :
[quote]de benodigde gegevens die reed in het register moeten staan om de app te laten werken.[/quote]
Dus : Hij laat het programma niet naar behoren draaien omdat hij sleutels mist, maar dit is niet bij al de programma's zo en ligt dus aan de programmering van het programma zelf . Of dit bij Photoshop het geval is, kzou het niet weten.En dit heeft niks te maken met OpenSource programma's of Commerciele programma's, het ligt gewoon echt puur aan de programmering. En sommige commeri?le programma's doen dat dan wel opzettelijk, en om het dus dan te doen laten werken, ga je meer een soort crack maken.
12 september 2007 15:59
blacksorcerer
...sorry hoor maar dat was dus al van het begin duidelijk dat het niet met alle software mogelijk was... en de TS vraagt nu juist wel om commerci?le software werkende te krijgen op een externe hdd, waar dat normaal dus niet mogelijk is.
En het antwoordt daarop is blijkbaar dat het op 2 manieren zou kunnen: een loader/crack maken, maar dat is illegaal, ?f het kunnen draaien van een soort register op de externe hdd zelf.
Andere opties zijn vaak niet mogelijk omdat je sowieso niet altijd de juiste machitigingen hebt op de doelcomputer of omdat je de licentievoorwaarden schendt (of het gewoon niet zal werken omdat het programma die schending zelf detecteert.
Een zeer handige link voor de TS: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_portable_software[/url] verdeeld in categori?n, en die progjes zijn al zeer handig om te gebruiken zolang het niet mogelijk zou zijn legaal commerci?le apps op een externe hdd te draaien (de alternatieve illegale manieren kunnen we hier nou eenmaal niet bespreken).
En nog meer links naar relevante sites: [url]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=portable+software&meta=[/url]
12 september 2007 16:09
simon8400
Ik heb nu toch nooit gezegd dat dit legaal was ? Het is omdat jij vraagt doe dan, dat ik het ff zeg. Nuja... Wil hier geen ruzie hoor!
12 september 2007 16:11
keitaro
[quote=85139]
Ik moet idd toegeven dat ik er een .reg er bij heb zitten ja die ik steeds toevoeg... :$
12 september 2007 17:14
Account verwijderd
Nee met PortableApps gaat het niet lukken BS!
Dit is omdat PortableApps alle programma's een voor een veranderd en er maar een gering aantal programma's (alleen freeware) te downloaden zijn ervan.
Wil je dus die programma's in je lijst portable? Dan zou je helaas toch echt voor U3 moeten gaan..
Maar zijn wel illegale manieren om software te cracken zodat deze zonder registry entries draaien, alleen dit is weer ingewikkelder. Wel zijn er een aantal te downloaden via warez sites..
12 september 2007 18:04
blacksorcerer
Er staat behoorlijk wat tekst op de vorige pagina, dus ik begrijp als je dat niet allemaal gelezen hebt, maar dat is allemaal al aan bod gekomen Soemie ;)
U3 USB sticks kosten nu niet meer veel, het is alleen als je een echte werkomgeving met grote progs op wil zetten, dat je dan een grote usb-stick moet kopen en dat is dan wel weer duur (vooral vergeleken euro/gb met een externe hdd), maar dat is natuurlijk aan de TS om te kiezen.
Hij zou ook voor softwar alternatieven kunnen gaan, of een illegale oplossing... het is iig mogelijk ja, ik vroeg mij alleen nog af of het ook legaal mogelijk zou zijn op een externe hdd
12 september 2007 18:28
abdoul
okay maar ik heb portbaleapps geinstalleerd maar ik krijg windows live messenger echt niet aan de praat op schoo
13 september 2007 20:49
blacksorcerer
Met msn zou het wel mogelijk moeten zijn om dat werkend te krijgen op externe hdd, maar dat zal niet zo makkelijk zijn. Wat je wel kan doen is een alternatief gebruiken, op hun Apps pagina geven ze bv. aan: "Miranda IM Portable - chat with AOL, MSN and Yahoo users in a customizable interface"
maar vooralsnog is er dus geen software bekend die, zoals U3 voor usb doet, ook commerciele applicaties kan draaien, ook inclusief licentiesleutels of zonder het programma (zoals msn) hoeven te tweaken) op een externe hdd (zonder adminrechten te moeten hebben of toegang tot het register en tijdelijke mappen).