[Lock] Probl./Vragen met/over de sidebar XP?
Topic gesloten
september 2007
-
simon8400[size=11]Algemeen topic over De Vista Sidebar voor XP[/size]
Heb je een probleem of vraag met de tool om de Vista Sidebar in XP te laten draaien? Post het hier!
Heb je een probleem/vraag i.v.m. deze tool? Post ze hier!
Ondercategorie?n
[li]Windows Sidebar Styler[/li]
Vooraleer je een probleem aangeeft, zoek dan a.u.b eerst zelf eens op Google of TweakWindows zelf, hier kom je al heel ver mee.
Zoek dus zelf eerst eens!
Moest je nog niks gevonden hebben, kijk dan eens hier.
Gelieve ook eens je Hardware Profiel in te vullen vooraleer je je probleem post, dit kan ons een stuk verder helpen.
Zeg er ook duidelijk bij hoe je de sidebar hebt ge?nstalleerd, zodat we dit niet eerst hoeven te vragen!
Nog eens voor de duidelijkheid :
[b][li]Eerst eens zelf zoekwerk verrichten.[/li]
[li]Post precies wat je gedaan hebt ![/li]
[li]Vul je Hardware Profiel in.[/li][/b]
14 september 2007 17:19 -
mattnlNiet echt een probleem, eerder een vraag.
Wat is de officiele site van de sidebar?14 september 2007 17:23 -
simon8400De officiele site van Microsoft of die van XP ? :s
Een officiele site van de sidebar voor XP is er niet echt, aangezien er meerdere mensen zijn die eraan gewerkt hebben..14 september 2007 17:24 -
mattnlEr was een officiele site van de makers van de XP sidebar, alleen ben ik die kwijt.15 september 2007 11:26
-
unknownhoe installeeer je die styler voor de sidebar. want die uitleg snap ik niet egt15 september 2007 11:33
-
simon8400Hoe ? :s Gewoon de exe file runnen ! ( Probeer Alky for applications Windows Sidebar Styler )15 september 2007 19:00
-
raymusvolgens mij kan dit topic net zo goed in Algemene Kleine Vragen topic...15 september 2007 23:48
-
spyboyk heb wel een probleem.
elke kaar als ik die sidebar wil opstarten zegt ie:
Er is een fout opgetreden in Windows Sidebar en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.
Vertel Microsoft over dit probleem.
wij hebben een foutenrapport gemaakt dat u kunbla bla bla...
wat kan ik doen?16 september 2007 09:18 -
lucceydat heb ik ook :S16 september 2007 09:19
-
spyboykan iemand me dan helpen?16 september 2007 09:43
-
mattuzbij mij start die sidebar niet eens op en hij staat dan wel in proseccen.. :S:S16 september 2007 11:49
-
simon8400[quote]Zeg er ook duidelijk hoe je de sidebar hebt ge?nstalleerd, zodat we dit niet eerst hoeven te vragen ![/quote]
Doen aub.. zo kan ik jullie niet helpen.. je moet echt precies zijn !16 september 2007 12:07 -
spyboyik heb eerst de extras.exe geinstaleerd en daarna dit topic gevolgd:
http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tutorials&id=781&zoeken=sidebar
EDIT:
ik krijg ook steeds VOOR het rappord deze melding:
ERROR:
Sorry. This application attempted to delay-load a libery or function that does not exist. Instability may occur.
en dan krijg ik die rapport melding16 september 2007 12:12 -
simon8400Dat zijn 2 VERSCHILLENDE manieren dat jij mengt.. extras.exe mocht je niet installeren.. Weet er iemand wat die extras.exe inhoud ? En heb je de fonts ?
Nog eens :
eerst m'n lijstje installeren
rebooten
sidebar installer
rebooten
16 september 2007 13:34 -
andre27Hallo
Ik heb de sidebar geinstalleerd onder windows XP. Werkt allemaal prima, maar als ik een netwerk traffic gadget download en installeer (maakt niet uit welke) dan ziet hij de netwerkkaart niet.
Ik heb een Dell optiplex 740 met een Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller.
Als je inde opties van de gadget moet kiezen welke NIC je gebruikt, is het lijstje leeg. Dit is bij alle traffic achtige gadgets.
Verder doen gadgets zoals weeronline en nu.nl (die ook info van internet halen) het wel gewoon.
Iemand een idee?20 september 2007 11:52 -
nickkEy, Ik wil ook graag die sidebalk voor xp, maar kunnen jullie even kijken in mijn hardware proviel want ik heb niet de 'snelste' pc onder ons..20 september 2007 16:05
-
simon8400[quote]Hallo
Ik heb de sidebar geinstalleerd onder windows XP. Werkt allemaal prima, maar als ik een netwerk traffic gadget download en installeer (maakt niet uit welke) dan ziet hij de netwerkkaart niet.
Ik heb een Dell optiplex 740 met een Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller.
Als je inde opties van de gadget moet kiezen welke NIC je gebruikt, is het lijstje leeg. Dit is bij alle traffic achtige gadgets.
Verder doen gadgets zoals weeronline en nu.nl (die ook info van internet halen) het wel gewoon.
Iemand een idee? [/quote]
Hmm.. ik kan je niet helpen denk ik.
Waarschijnlijk incompatibel of niet ondersteund.. Heb je het echt nodig ? Anders kan ik wel wat voor je zoeken..
[quote]Ey, Ik wil ook graag die sidebalk voor xp, maar kunnen jullie even kijken in mijn hardware proviel want ik heb niet de 'snelste' pc onder ons.. [/quote]
Dit gaat gaan hoor ! Ok, hier en daar mss een klein haperinkje maar voor de rest..
Hier de linkjes voor Gadget Extractor :
[b]Rapidshare
DivShare[/b]20 september 2007 18:46 -
nickkDus het kan wel!!
EDIT - heb hem geistaleerd zeer tevreden veel sneller dan Google Zijbalk.. Echt een topper...!!20 september 2007 19:34 -
andre27[quote=86312]
Mwah echt nodig.. het zou leuk zijn als het werkt. Maar er is niet ergens een lijstje met ondersteunende netwerkkaarten? Ik heb wel ergens gelezen dat het er aan kan liggen dat je als administrator het programma moet draaien omdat je anders te weinig rechten hebt. Ik log wel in met lokale administrator rechten, maar ook op een Novell netwerk omgeving,.. Maar dat mag niet uit maken lijkt me.
Overigens werkt het thuis (andere pc) wel..
21 september 2007 10:59 -
mlnl13hoi ik wil graag gedownloade gadgets in mijn sidebar plaatsen alleen weet ik niej hoe je dat doet
weet iemand het hier misschien wel???21 september 2007 22:03 -
simon8400Je kunt de Gadgets installeren met Gadget Extractor.
Of Handmatig
Je download de gadget, sla hem op als ZIP extensie.
Dan maak je een map in C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets met dezelfde naam als de Gadget en .Gadget erachter. dan plaats je die bestandjes in die map.
VB
Internet gadget downloaden.
Mapje maken in C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets genaamd Internet.Gadget.
En de inhoud van de ZIP daarin extracten.21 september 2007 22:11 -
mlnl13met gadget extractor geeft hij een foutmelding aan hij zegt dat ik die service heb uitgeschalkelt hoe schakel ik die dan weer in??21 september 2007 22:19
-
simon8400Welke foutmelding dan ? Je hebt nog altijd de handmatige manier..21 september 2007 22:20
-
mlnl13ik weet dat er ook nogh een handmatige manier is maar als het heel makelijk gaat met dat programmatje doe ik dat maar dit is de foutmelding
22 september 2007 08:32 -
rubenGadgets:
Als je nog niet genoeg hebt aan de gadgets die al ge?nstalleerd zijn, dan kun je ook bepaalde gadgets downloaden. Dit kost wel even wat werk, maar dan heb je ook wat.
Gadgets kun je hier downloaden:http://gallery.live.com. We nemen nu als voorbeeld een piano. Die staat hier:
http://gallery.microsoft.com/liveItemDetail.aspx?li=af6b893e-4111-48a4-8239-cf71605d063f&l=1
PS: Sla de gadget op een herdenkbare plek op (Bijv. in ''Mijn Documenten'')
Als je deze wilt installeren, moet je eerst het programma 7zip installeren
http://prdownloads.sourceforge.net/sevenzip/7z432.exe?download
Nu moet je nu 7zip starten en druk dan op bestand openen en open piano (die staat in mijn documenten)
selecteer dan alles en druk op uitpakken dan op het raare knopje links en ga naar C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets\
En maak en map aan genoemd piano.Gadget en druk op ok.
klaar! Hij staat nu in je lijst met Gadgets. Klik hem maar aan!
Dit is een manier.
Groetjes ruben Verhoef
22 september 2007 09:53 -
mlnl13bedankt kan ik die ene service voor dat andere programmatje zie print screen inschakelen zow jaa hoe??
22 september 2007 09:55 -
simon8400We kunnen je Print Screen niet zien, upload hem ff bij imagehack..22 september 2007 10:15
-
mlnl1322 september 2007 10:31
-
keitarojup.22 september 2007 10:32
-
simon8400Nu wel. Heb je NET. framework ingeschakeld staan ? NET. Framework 2 is vereist. Maar aangezien je vista hebt staat dit normaal wel aan, tenzij je aan de instellingen wat zitten sleutelen hebt.22 september 2007 10:33
-
mlnl13Ik heb helemaal geen vista.
Ik heb Vista inspirat 2 geinstaleerd op windows xp.
Maar hoe zet je met windows xp NET. framework weer aan dan??22 september 2007 10:34 -
simon8400In XP zou ik ff moeten kijken..
Net Framework 3.0 Downloaden22 september 2007 10:39 -
mlnl13Okeej zal ik doen.Maar ik moet togh NET. framework ingeschakeld hebben hoe doe ik dat??22 september 2007 10:42
-
keitaro[quote=86450]
Ingeschakeld hebben? :s als het geinstalleerd is werkt het. .NET kan niet aan of uit...22 september 2007 11:34 -
mlnl13ik heb services uit gezet dus het kan wel22 september 2007 11:37
-
keitaroMss dat je ze weer moet aanzetten dan...22 september 2007 12:44
-
simon8400NET Framework kun je normaal gezien alleen maar in Vista afzetten, In XP ook maar dat vraagt wat meer werk. Heb je het nu geinstalleerd ? Werkt het ?22 september 2007 13:39
-
mlnl13Nee werkt nog niet maar ik moet die service nog steeds inschakelen hoe doe ik dat?22 september 2007 16:03
-
simon8400Dit staat normaal automatisch aan in XP. Heb je een firewall ?
Heb je hem nu ge?nstalleerd of niet ?23 september 2007 13:21 -
mlnl13Ik heb hem al lang geinstaleert en werkt nogh niej en heb firewall.
Maar hoe schakel je die service in?!23 september 2007 16:17
oktober 2007
-
winstonccEr is een programmatje dat heet safe xp
hiermee kun je alle instellingen aan en afvinken die op
je configuratie staan
probeer het hier is mee.
[url]http://www.theorica.net/safexp.htm [/url]
05 oktober 2007 15:21 -
mlnl13[quote=88499]
staat daar ook die service dan?05 oktober 2007 16:28 -
blacksorcererAls je nou ff op de link klikt en op Screenshot klikt zie je hoe het uitziet en welke services er staan.
Zoals gezegd, kan het niet zijn dat .Net Framework uitstaat, wellicht is er gewoon iets mis met de install daarvan of heb je niet de juiste versie. Probeer opnieuw te installen, of ff alle updates ervoor weg te gooien, opnieuw opstarten en dan weer iedere update te installeren.
Geeftie dan aan dat het niet werkt, dan houdt het waarschijnlijk op, want ik betwijfel dat het aan .Net Framework zal liggen. De sidebar en progjes eromheen zijn nou niet bepaald helemaal bugloos en compatible met ieders pc, ook al hebben we allemaal XP met SP2 en .NET 3.0.05 oktober 2007 16:38 -
mlnl13Okee bedankt maar laat maar ik kan er ook nog handmatig gadgets op zetten.05 oktober 2007 16:42
-
klaas122ik zit met een probleempje,
de extra.exe kan ik downloaden,
maar het andere bestand Vista_5744_Sidebar_Setup_v2.2.exe kan ik niet downloaden het staat er gwn niet bij er staat Vista_5744_Sidebar_Setup_v2.2.rar en dus geen .exe
alvast bedankt05 oktober 2007 22:06 -
simon8400Hallo KlaasZou je niet beter de tutorial volgen ? Brengt minder problemen mee. Een RAR bestand moet je uitpakken met Winrar/Winzip.. beschik je hierover ?05 oktober 2007 22:48
-
sjz05 oktober 2007 22:48
-
klaas122ok bedankt
dat is nu gelukt, heb het extra.exe bestand gedownload, daarna dat andere .exe bestand, ik start mijn computer opnieuw op, de sidebar wordt slechts gedeeltelijk geladen, en hij blokkeert precies.
waneer ik er ga opstaan met mijn muis krijg ik die zandloper dat het nog aan het laden is en kan ik nergens op klikken... het enige wat ik kan doen is de sidebar weer sluiten via taakbeheer, processen...
en nu? :p
btw dit ligt niet aan mijn computer die te traag is normaal gezien06 oktober 2007 15:37 -
simon8400[quote]Hallo Klaas Zou je niet beter de tutorial volgen ? [/quote]
Ja dus .. ;)
Probeer dit eens, eerst uninstalleren !06 oktober 2007 16:09 -
klaas122ok is gelukt bedankt ;)06 oktober 2007 18:12
-
gerbenIk heb een probleempje..
die rot file-upload zegt dat ik het niet mag downloaden
kan iemand hem op rapidshare ofzo zetten o.o08 oktober 2007 10:41 -
klotsiehallo, heb 2 weken plezier gehad van de sidebar in xp.
ineens was hij weg, opnieuw geinstalleerd volgens de richtlijnen op tweak.
krijg hem niet meer opgestart, iedere keer de melding in windows sidebar is een fout opgetreden.
wie weet wat te doen?
gr klotsie12 oktober 2007 13:15 -
sjz[quote]opnieuw geinstalleerd volgens de richtlijnen op tweak.[/quote]
Had je het eerst fatsoenlijk volledig verwijderd en daarna terug ge?nstalleerd? Of installeerde je de sidebar opnieuw zonder eerst het niet-werkende sidebar te verwijderen?
Even een tipje: als iets plotseling niet meer werkt - en met name deze sidebar - zou ik deze niet meteen verwijderen maar eerst eens hier even komen vragen waar het probleem kan liggen en of deze op te lossen valt zonder herinstallatie.12 oktober 2007 16:27 -
gerben[quote=88994]
Willen jullie asjeblieft helpen :$12 oktober 2007 17:51 -
klotsieik heb keurig via software alles eerst verwijderd en daarna na opnieuw opstarten alles weer opnieuw geinstalleerd. de sidebar is ook aktief bij de processen maar niet meer zichtbaar.
kan er nog iets van de oude versie in het register staan? krijg op een andere pc in mijn thuisnetwerk overigens wel de sidebar werkend.12 oktober 2007 17:54 -
simon8400Hoe bedoel je met die rot file ?12 oktober 2007 20:43
-
leviathanHij bedoeld niet rot file_____upload
maar rot_____file upload13 oktober 2007 01:15 -
eljopc.nlOk ik heb ook hetzelfde probleem.
Gisteren de sitebar geinstalleerd en deze startte netjes op. Extra items bijgevoegd en dat ging prima. Vandaag opgestart maar sitebar start niet meer op terwijl de sitebar.exe wel in de lijst staat. Hoe meer ik klik des te meer sidebar.exe's er in het lijstje komen maar er gebeurd niets meer
Installatie als beschreven op de site, eerst de Extras.exe en toen de Vista 5744...exe.
Update 14/10/2007:
sidebar.exe staat 2x opgestart in Windows Taakbeheer na computer herstart of opstart maar laat zich niet zien als sidebar op het scherm????
Update 2 - 14/10/2007
Uitgevonden dat er verschillende files op verschillende sites hier worden aangeboden. De eerste keer downloade ik hier http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tools&id=251&zoeken=sidebar waar het verhaal dus niet werkte.
Toen op deze zelfde site ging ik naar hier http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tutorials&id=781&zoeken=sidebar waar ik bij installeren opmerkte dat de C++ versie is 2005 en niet 2004 zoals in de eerste url. Ook de sidebar software heeft hier een andere naam dus geen Vista5744 maar RTM_Sidebar_Installer. als je volgens deze pagina installeert werkt het wel goed.
13 oktober 2007 13:33 -
einsteinheb de sibedar geinstalleerd maar als ik op de sidebar ga staan met muis krijg ik een zandlopertje in plaats van de gadgets te zien. (sidebar laadt behalve gadgets)
de sidebar geinstalleerd volgens onderstaande stappen
1) extras.exe geinstalleerd
2) vista_5744_sidebar_setup_v2.2.exe geinstalleerd
3) skip geklikt bij vraag
4) pc herstart
alvast bedankt.17 oktober 2007 18:32 -
tomboo123Hallo, ik heb het volgende probleem:
Wanneer ik de sidebar heb geinstalleerd en opnieuw opstart werkt het prima, zodra ik de laptop uit zet of opnieuw opstart ziet het er als volgt uit:
[img]http://img148.imageshack.us/img148/1497/image1fy9.jpg[/img]
Oftewel: Er komen lelijke witte randen en de helft is maar goed zichtbaar. Zodra ik bij opties de balk van links naar rechts laat gaan dan ziet het er weer goed uit. Maar ik wil gewoon dat het bij het opstarten meteen werkt. Ik heb eerst een keer VAIO geinstalleerd en heb daarna ALKY geprobeerd omdat het niet werkte. Iemand een ingeving?19 oktober 2007 19:13 -
lbjornlik heb de sitebar voor xp gedownload en geinstalleerd en er komt zo een icoontje op men desktop maar als ik er op druk zie ik de sitebar niet ??? hoe zou dat komen volgens jullie ???19 oktober 2007 20:11
-
joeneshoi,
ik sit met een probleempje.
ik heb geprobeerd uw opdrachten stap voor stap uit tevoeren dit lukt wel alleen als ik
extras.exe wil instaleren krijg ik de volgende fout melding
ongeldige opdrachtregelparameters
windows installer bla bla
delen van deze software zijn gedeeltelijk gebaseerd op het werk van de independent JPEG group
dit werkt dus al niet zou dit kunnen ligen aan mijn window's versie?
ik weet niet of windows service pack 2 ge?nstaleerd is. zou het hier mee temaken kunnen hebben?
vervolgens als ik extra dus niet geinstaleerd heb en ik probeer de sidebar exe te instaleren runt die deze maar krijg ik ook een error tezien dll missing iets in die trant. dit zal wel vanwege de extras.exe
ik hoop snel wat te horen vriendelijke groet joenes
ps mocht u verder info willen weten hoor ik dit graag alvast bedankt!
19 oktober 2007 20:49 -
sjzQuote Joenes:[quote]Ik weet niet of windows service pack 2 ge?nstaleerd is. zou het hier mee temaken kunnen hebben?[/quote]
Dat is zeer goed mogelijk.
Rechterklik op Deze Computer --> Eigenschappen -->
[img]http://img85.imageshack.us/img85/8645/computerpropertiesjv6.jpg[/img]19 oktober 2007 20:57 -
joeneshoi ik heb gekeken en inderdaad heb ik service pack 2 niet ge?nstaleerd
maar uit uw reactie maak ik al op dat het dus hoogst waarschijnlijk hier aan licht.19 oktober 2007 21:14 -
simon8400[quote]Hallo, ik heb het volgende probleem:
Wanneer ik de sidebar heb geinstalleerd en opnieuw opstart werkt het prima, zodra ik de laptop uit zet of opnieuw opstart ziet het er als volgt uit:
Screenshot.
Oftewel: Er komen lelijke witte randen en de helft is maar goed zichtbaar. Zodra ik bij opties de balk van links naar rechts laat gaan dan ziet het er weer goed uit. Maar ik wil gewoon dat het bij het opstarten meteen werkt. Ik heb eerst een keer VAIO geinstalleerd en heb daarna ALKY geprobeerd omdat het niet werkte. Iemand een ingeving? [/quote]
Dit zou normaal moeten liggen aan het feit dat je Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package niet ge?nstalleerd hebben. Probeer dit eerst eens te installeren, moest je dit wel al geinstalleerd hebben, zeg het dan even aub. Ook goed om te zeggen dat je zowel VAIO als Alky hebt geprobeerd (y) !
[quote]ik heb de sitebar voor xp gedownload en geinstalleerd en er komt zo een icoontje op men desktop maar als ik er op druk zie ik de sitebar niet ??? hoe zou dat komen volgens jullie ??? [/quote]
[quote]Zeg er ook duidelijk hoe je de sidebar hebt ge?nstalleerd, zodat we dit niet eerst hoeven te vragen ![/quote]
[quote]hoi,
ik sit met een probleempje.
ik heb geprobeerd uw opdrachten stap voor stap uit tevoeren dit lukt wel alleen als ik
extras.exe wil instaleren krijg ik de volgende fout melding
ongeldige opdrachtregelparameters
windows installer bla bla
delen van deze software zijn gedeeltelijk gebaseerd op het werk van de independent JPEG group
dit werkt dus al niet zou dit kunnen ligen aan mijn window's versie?
ik weet niet of windows service pack 2 ge?nstaleerd is. zou het hier mee temaken kunnen hebben?
vervolgens als ik extra dus niet geinstaleerd heb en ik probeer de sidebar exe te instaleren runt die deze maar krijg ik ook een error tezien dll missing iets in die trant. dit zal wel vanwege de extras.exe
ik hoop snel wat te horen vriendelijke groet joenes
ps mocht u verder info willen weten hoor ik dit graag alvast bedankt! [/quote]
Installeer eerst eens Service Pack 2 zoals al gezegd, moest je dan nog problemen ondervinden, zou ik de tutorial eens volgen.
En niet om arrogant of lastig te doen ofzo, maar het is sidebar en niet si[color=red]t[/color]ebar19 oktober 2007 21:45 -
karldecVoor iedereen die werkt met Windows Sidebar 5744 RC2 versie 2.2 en WinXP Prof SP2
Het kan voorkomen (zoals bij mij) dat de Sidebar soms helemaal niet meer start , of gedeeltelijk zonder Gadgets...als je met de muis op de Sidebar gaat staan krijg je continu een zandlopertje.....oftewel het laden van de Sidebar lukt niet meer...in het taakbeheer staat wel dat het process loopt (Sidebar.exe).
Eerst heb ik de Het programma volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd....dan werkt alles weer goed, echter na een aantal malen opstarten van windows XP komt het probleem vanzelf weer terug.
Als oplossing heb ik het volgende gedaan....wat voorlopig goede resultaten geeft....Stel je Sidebar is half opgestart in je scherm ...... maar doet verder niets.....
Je hoeft het programma niet opnieuw te installeren maar doe het volgende:
[li]Je moet eerst naar taakbeheer. CRTL - ALT - (DEL) indrukken[/li]
[li]Je zult 2x een proces file tegen komen van SIDEBAR.[/li]
[li]Beeindig deze beide processen en sluit taakbeheer af.[/li]
[li]Ga naar Start -> alle programma's -> accessoris -> (Windows Sidebar)[/li]
[li]Klik met je rechtermuistoets en ga naar EIGENSCHAPPEN.[/li]
[li]Kies dan COMPATIBILITEIT.[/li]
[li]Ga naar COMPATIBILTEITSMODUS -> kies hier WINDOWS 2000[/li]
[li]Klik op OK.[/li]
[li]Start nu de PC opnieuw OP.[/li]
[li]Als alles goed is start de sidebar weer gewoon op.[/li]
Karldec.22 oktober 2007 19:11
december 2007
-
stijnleyVooreerst hartelijk bedankt voor de prachtige tweak om XP de vista-look te geven!
Na het installeren van de vista look, heb ik de sidebar van deze site geinstalleerd. Dit is goed verlopen maar ik merk nog enkele probleemjes, waarbij ik hoop op jullie hulp:
- bij de gadget "Weer" merk ik enkel de temperatuur in een wit vakje, zonder een zonnetje/wolkje/... Ik veronderstel dat hierbij iets fout is gelopen. Weet iemand raad?
screenshot: http://img155.imageshack.us/my.php?image=weerhk1.jpg
- om van al dit moois te kunnen genieten, moet je er toch constant toegang tot hebben. Nu merk ik dat ik na het klikken op "bureaublad weergeven" op de snelstartbalk, de sidebar en de extra navigatieblak bovenaan verdwijnen. Ik zou deze graag blijven zien als ik op bureaublad weergeven klik, maar ik wens deze niet boven alle andere vensters te laten uitkomen.
Wie O wie helpt mij uit de nood?
26 december 2007 20:27 -
simon8400[quote=98430]
Welkom op TW Stijnley!
Eerst en vooral, bedankt om duidelijk te beschrijven wat er juist fout is! :p
i.v.m. het weer: Tja, ik vrees dat het aan je systeem ligt. Ik kan hier meer informatie over geven, moest je die willen, stuur me dan even een PM. (Geen oplossing; gewoon info.)
Wat eventueel wel een mogelijkheid is, is een alternatieve gadget zoeken.
Hiervoor moet je even op de site van de sidebar, en de bijbehorende gadgets, wezen.
http://gallery.live.com/results.aspx?c=38&bt=1
Indien je achter wat zoeken nog altijd niet de gadget gevonden dat je wilt, mag je me altijd contacteren via PM of dit topic zelf.
i.v.m met het 2e deel: Helaas ligt dit aan de sidebar zelf, dus niet alleen in XP. Misschien weet Google een oplossing.
Hoop dat dit je wat helpt.29 december 2007 23:21
januari 2008
-
chriskletonhallo
ik heb ook problemen als ik gadget van internet haal dan kan ik hem vervolgens niet in mij sidbar zette ik heb het ge daan zo al vermeld ston op de site ik heb windows xp home weet iemand hoe ik dit kan oplossen ????02 januari 2008 03:18 -
simon8400[quote=99310]
Welkom op TW Chriskleton.
Om je te helpen hebben we meer informatie nodig zoals:
Hoe probeer je ze te installeren?
Wat loopt er fout?
Etc, etc...02 januari 2008 12:18 -
lbjornlJe kan alleen de gadjets gebruiken die speciaal voor de xp-sidebar zijn gamaakt, dus niet die voor vista zijn!02 januari 2008 12:57
-
simon8400[quote=99343]
Nee, de gadgets zijn voor zowel Windows XP als Windows Vista, uitgezonderd als de gadget een installer gebruikt. (Wat 90% van de gadgets niet gebruikt)02 januari 2008 14:04 -
chriskletonhallo het probleem is dat je in xp de gadget in de map moed neerzeten nau heb ik half jaar geleede ook de vista sidebar ge had en toen moest ik in de map met gadget's een mapje maaken met bvb miniradio.Gadget dus dat heb ik nu weer ge daan en dan de gadget in die map plaatsen maar vervolgens kan ik met de sidebar de gadget niet vinde maar voor heel half jaar gelde werkte het op die manier maar dat wil nu niet meer de sidebar ziet die gadget niet maar staat wel in de map waar alle gadget's staan groeten chris02 januari 2008 16:44
-
simon8400[quote=99382]
[offtopic]Kun je aub wat letten op je spelling en grammatica?[/offtopic]
Hmm... toon eens de desbetreffende gadget (welke je wilt installeren).02 januari 2008 16:47 -
chriskletonde miniradio [img]http://download.gallery.start.com/d.dll/2~2~476~46887/SMALL.jpg[/img]
die je via http://vista.gallery.microsoft.com/vista/SideBar.aspx?a=&mkt=nl-nl kunt krijgen
02 januari 2008 17:08 -
simon8400Heb het even voor jou gedaan.
MiniRadio.Gadget.zip
De map: MiniRadio.Gadget doe je in:
X:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets
X: : Je schijfletter.
Hopelijk doet hij het nu wel.
02 januari 2008 17:57 -
chriskletonhallo hij werkt nu prima bedankt simon840002 januari 2008 19:46
-
simon8400[quote=99418]
Graag gedaan!
In het vervolg, sla het desbetreffende .gadget bestand op met een .zip extensie, daarna pak je die bestanden uit in bijvoorbeeld;
D:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets\MiniRadio.Gadget
Dat was het.
PS: Om te weten hoe je de map met de gadget erin moet benoemen kijk je naar de naam van de gedownloade gadget (Hoofdletters kunnen dus ook belangrijk zijn.)02 januari 2008 20:49
februari 2008
-
kaleknarOok ik heb de sidebar geinstalleerd op een XP sp2 machine maar krijg (is al eerder gemeld maar er stond geen oplossing bij) als ik de pc opnieuw opstart de melding dat er een fout is opgetreden en dat de sidebar moet worden afgesloten. Ook als ik handmatig de sidebar start krijg ik dezelfde melding.
Ik heb de install volgorde aangehouden die op de site vermeld staat:
[quote]Quote
Doe ze installeren op de volgorde zoals ik hieronder vertel.
1. Extra.exe installeren.
2. Installeer het Vista_5744_Sidebar_Setup_v2.2.exe bestand. Hierna vraagt hij om een Vista Key. Klik dan op 'Skip'.
3. Nu is de sidebar ge?nstalleerd. (ATTENTIE: Start de PC niet opnieuw op!)
4. Als de sidebar aanstaat, sluit hem dan af!. Lukt het niet? Ga dan naar Windows Taakbeheer en dan naar prosessen.
5. Zoek dit op: Sidebar.exe klik er 1 keer op en druk dan rechts-onderaan Proces Be?ndigen
6. Ga naar de map waar Windows Sidebar staat. (Bij veel mensen is het: C:\Program Files\Windows Sidebar)
7. Verwijder ALLE Gadgets die in deze map staan: C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets en C:\Program Files\Windows Sidebar\Shared Gadgets.
8. Open het mapje NL.Gadgets.
9. Plak nu alle Gadgets die je net gedownload heb in de map C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets.
10. Ok? nu ben je klaar start de PC opnieuw op.
[/quote]
Heeft iemand een oplossing??
Thankz
04 februari 2008 20:22 -
simon8400Welkom @ TW!
Eerst en vooral, bedankt voor de duidelijke opstartpost.
Het probleem ligt men waarschijnlijk in de vereisten die ge?nstalleerd moeten zijn.
Volg het volgende stappenplan om dit op te lossen:
[li]Uninstalleer de Sidebar.[/li]
[li]Herinstalleer de Sidebar opnieuw op de methode die hier beschreven staat.[/li]
Hoop dat deze methode uw probleem verhelpt.04 februari 2008 21:09 -
kaleknarThankz Simon8400, het werkt nu.
Greetzz05 februari 2008 09:28 -
berreOp onze PC hebben we meerdere acounts.
Is het mogelijk om de sidebar te instaleren zonder dat dit op alle acounts gebeurt?
Alvast bedankt15 februari 2008 21:38 -
beeboyAllereerst mijn complimenten voor deze geweldig leuke site. Wat een handige en mooie dingen kun je hier vinden, met slechts een paar muisklikken. Ik heb een vraag en hoezeer ik ook gezocht heb, het antwoord kom ik nergens tegen.
Ik zou graag de NL gadgetmap voor de Sidebar van XP willen downloaden. Echter alle links die verwijzen naar de NL gadgetmap zijn zo dood als een pier. Dus waar kan ik alsnog deze NL gadgetmap vinden, zodat ik de sidebar onder XP Nederlandstalig kan maken?
Mvg,
BeeBoy16 februari 2008 23:45 -
timmie201Het Probleem met de foutmelding er is een fout opgetreden denk ik dat ik een oplosing heb google desktop toen ik dat der afgooide dee hij het wel18 februari 2008 18:16
-
beeboyHeeft er iemand aub een antwoord op mijn post? De NL gadget map, waar kan ik die vinden, want alle links op deze site hiernaar toe werken niet. Ik wil graag de weergadget met een NL interface hebben.
Heeft de moderator wellicht een antwoord?
Mvg,
Beeboy18 februari 2008 20:29 -
simon8400[quote]Heeft er iemand aub een antwoord op mijn post? De NL gadget map, waar kan ik die vinden, want alle links op deze site hiernaar toe werken niet. Ik wil graag de weergadget met een NL interface hebben.
Heeft de moderator wellicht een antwoord?
Mvg,
Beeboy[/quote]
Beste,
Sorry voor de late reactie.
Ik heb de bestanden die u vroeg nog even ge?pload op DivShare.
De NL. Gadgets zijn op onderstaande link te downloaden.
DivShare File - NL_Gadgets.zip
[quote]Op onze PC hebben we meerdere acounts.
Is het mogelijk om de sidebar te instaleren zonder dat dit op alle acounts gebeurt?
Alvast bedankt[/quote]
In de Installer zelf is dit niet mogelijk maar indien u gewoon wilt dat de Sidebar maar op een bepaald account automatisch bij het opstarten aanspringt, kunt u dit eenvoudig (naar reviews toe, zelf geen ervaring met het programma zelf.) regelen met Startup Manager.
Indien u geen programma wil installeren is dit ook mogelijk via Windows zelf. Typ hiervoor in Uitvoeren (Deze bevindt zich normaal gezien in het Start Menu)msconfig in.
Daarna gaat u naar het tabblad Opstarten. Zoek hier het programma sidebar.exe (of iets gelijkaardigs) en verwijder het betreffende vinkje.
Nota: Nadat u deze stappen hebt uitgevoerd start de Sidebar niet meer op, deze kunt u eenvoudig terug automatisch laten opstarten door een snelkoppeling van de Sidebar in de map Opstarten te plaatsen, welke zich bevindt in het 'Alle Programma's' menu.18 februari 2008 23:17 -
beeboyHartstikke bedankt Simon! Misschien is het een goed idee, als de reguliere links naar de NL Gadgets ff aangepast worden? Dat voorkomt dit soort vragen.
Mvg,
Beeboy19 februari 2008 08:41
maart 2008
-
christophe.vdsHallo,
Even een vraag. Ik heb vandaag de Vista Sidebar voor XP ge?nstalleerd. Alles werkt naar behoren, enkel heb ik een probleempje bij 'Weather'. Mijn locatie en temperatuur staat wel in een kadertje. Enkel krijg ik geen afbeelding op de achtergrond. Normaalgezien verschijnt er (bij Vista) een zonnetje, regenwolk,... of duister-afbeelding voor 's nachts.
Weet iemand hoe dit komt en waaraan dit ligt?
10 maart 2008 23:33 -
simon8400Sorry voor de late reactie.
2 Bovenstaande problemen zijn alletwee zelfde oorzaak en dus ook oplossing.
Vista Sidebar In XP Help
Jullie hebben 1 of meerdere van deze benodigde componenten niet ge?nstalleerd, enige wat ik kan aanraden is dus een re?nstall volgens de tutorial.12 maart 2008 22:56 -
igiIk heb alles geinstalleerd en mijn computer opnieuw opgestart, daarna wil ik de sidebar openen, dat doe ik, maar vervolgens gebeurt er niks...
Iemand een idee?16 maart 2008 16:04 -
simon8400Herinstalleren volgens de Help tutorial. Zie voorgaande posts.18 maart 2008 22:34
-
igiHeb ik ook al gedaan, alleen geen verandering19 maart 2008 18:03
-
bram13Ik vind eigenlijk dat zo'n Sidebar niks voor XP is stelletje na-apers koop Vista :P19 maart 2008 18:28
-
christophe.vdsBij mij lukt het ook niet. Ik zie nog steeds geen afbeelding en heb al 2x opnieuw ge?nstalleerd. Jammer.
En voor Bram 13: niet iedereen koopt zich onmiddellijk de nieuwste dingen he ;)
19 maart 2008 18:49 -
jw94[quote=106404]
dat kan je wel zeggen maar ik ben xp gewend vind het lekker werken en er komt nog steeds de meeste software uit voor xp en die is nog steeds het stabielst dus ik heb geen redenen om dat te doen19 maart 2008 18:53 -
bram13Nee, Da's waar ik had eerst ook XP :P20 maart 2008 15:29
-
zoneHa wees dan slmim , Dualboot met xp ?n vista20 maart 2008 15:48
-
jw94kan mijn pc niet aan
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] verder ontopic a.u.b.![/color][/size][color=black][size=8] zie regels[/size][/color]20 maart 2008 16:54 -
arbuHoi,
Ik heb de beschreven problemen ook gehad maar ben er inmiddels achter dat als ik sidebar.exe laat starten onder het local admin account dat hij dan perfekt draait. Het domain account van mijn werk staat ook in de administrators groep maar daar draait hij mooi niet onder. Wel een icoontje in de taskbar krijgen maar geen sidebar. Het icoontje verdwijnt overigens als je er met je muis overheen gaat en de sidebar.exe staat dan nog wel vrolijk tussen de processen te draaien.
Mijn vraag is dus: waarom draait de sidebar wel goed onder een lokaal account (admin of niet, dat maakt niet uit) en niet onder het domain account van mijn werk...
Groeten, en alvast bedankt voor het antwoord.25 maart 2008 22:58 -
simon8400[quote=107037]
Welkom @ TW! Bedankt voor de duidelijke OP.
Onder welk account hebt u de Sidebar ge?nstalleerd?26 maart 2008 17:28 -
theoneik heb die sidebar ook geinstaleerd,maar het werkt niet,dus heb ik er die troep snel weer afgegooid.
precies gedaan wat op deze site staat om te instaleren,maar het start zelfs niet op.
groeten.......29 maart 2008 13:10 -
simon8400In de OP staat toch duidelijk: vul je HW profiel in.
Even invullen dus aub.29 maart 2008 21:52 -
vistafreak3Op de site van de vista side bar kun je ook een vista theme downloaden ,dat heb ik gedaan die bevalt me goed en ziet er goed uit .Maar er zit een fout in het start menu rechts bij mijn document,mijn afbeeldingen,deze computer configuratiescherm enz zie ik telkens de eerste 2 letters niet, er staat bijv,
jn documunten ijn afbeeldingen ,ze computer en nfiguratie scherm,weet iemand hoe ik dit op kan lossen
31 maart 2008 18:29 -
simon8400'Op de site van de Vista sidebar..'
Sorry, maar verwacht je nu van ons dat wij alle 120 sites over de Vista sidebar gaan afzoeken? Wat meer info graag. Welk 'thema', welke site...31 maart 2008 18:36 -
vistafreak3ik Heb vista CG (http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tools&id=251) dan bij vista theme, download HIER . Kan ik in berichten ook printsceen zetten om het te laten zien?,Oke ik heb intussen zelf opgelost :P ik had iets fout staan bij configuratiescherm/beeldscherm31 maart 2008 19:05
april 2008
-
mattnlDe meeste Gadgets werken niet goed bij mij, dan krijg ik niet de volledige gadget te zien, maar gewoon een wit vlak, weet iemand wat ik hier aan kan doen?
[img]http://www.imgdumper.com/file/img/2008/apr/05/thumb/po5cbgw85xwygbmw8p0rx281x.jpg[/img]05 april 2008 16:27 -
stevenzHello'w
Mooi programma de sidebar, jammer dat alleen de klok werkt :S
Weer werkt niet ,, Cpu meter werkt niet.. blijft allemaal wit ,, ziet echt kaaf rot uit.
Blijkbaar hebbe meerdere mense dit probleem? en niemand heeft een oplossing?
nja anders verwijder ik de zooi wel weer..
greetz10 april 2008 09:41 -
nickk@Stevenz en Mattnl
Heb jullie wel .NET Framework 2.0 of hoger?!, hieraan kan het bijv. liggen, alle updates geinstallerd?. Zo ja probeer het onderstaande eens.
Verwijder eerst alles en volg deze tutorial10 april 2008 12:22 -
stylocoBij mij werkt ie ook niet... Ik heb precies de stappen gevolgd van deze site (eerst extra.exe en dan de sidebar)
Zodra ik de pc opnieuw opstartte zag ik em niet, klikte ik op sidebar.exe zag ik em nog steeds niet. Klikte ik op taakbeheer zag ik 2 processen van sidebar. Beiden gesloten en opnieuw opgestart, toen werkte ie wel
Maar toen zag ik allemaal foutmeldingen, line object enzo en kon het ook allemaal debuggen, maar geen zin in...
Ik zie b.v. als ik op cpu meter klik niet de afbeelding van de meter.. het is gewoon wit...
Ik heb nu SP3 geinstalleerd (werkt wel relaxt, ik had me SP2 last van sommige errors en traagheid) hij is nu iets sneller met opstarten en zeker 2 a 3 keer zo snel met afsluiten. Die errors krijg ik niet meer tijdens het opstarten (handmatig, want automatisch doet ie nog steeds niet) van sidebar
printscreen:
[img]http://img371.imageshack.us/img371/5857/84630503rt7.jpg[/img]
als ik gadgets wil toevoegen krijg ik een error dat specified module niet gevonden kon worden. ik heb ze dan ook allemaal handmatig gedownload, maar weet nog steeds niet hoe ik ze moet invoegen in sidebar (ik kan ze ook niet uitpakken ofzo)
win xp pro sp3
vele applicaties die volgens mij niet de sidebar kunnen beinvloeden
sommige services op "manual" gezet, moet ook geen probleem zijn
avg antivirus, windows firewall en hitman pro 2 (spyware doctor op de achtergrond met licence)
data execution prevention staat alleen op windows services / processen
netframework: 1.1, 2.0, 3.0, 3.5
10 april 2008 12:40 -
nickkStyloco
Hmm, laat eens die foutmelding zien, of zoek hem alvast op bij Google. Mischien worden we daar wijzer uit.10 april 2008 14:56 -
xxmelvinxx15bij mijn werk die clock niet terwijl ik die aleen maar nodig heb ik krijg zwart en niks beweegt er van :| ?21 april 2008 16:03
-
nickkHeb je het hele verhaal gelezen van de tool?, zo ja is het de standaard klok die er bij zit of is het van de gadgets site?
Als het van de site is moet je ook nog Gadget Extractor downloaden
[offtopic]Xxmelvinxx, in de topic start staat duidelijk:
[quote]Nog eens voor de duidelijkheid :
[b]Eerst eens zelf zoekwerk verrichten.
Post precies wat je gedaan hebt !
Vul je Hardware Profiel in.[/quote][/b][/offtopic]
Plaats ect. een screenshot ...
21 april 2008 16:13 -
xxmelvinxx15[quote=109590]
laat maar ik vind het veel te moelijk ik hat vroeger een van 1 keer aanklikken en ik krijg het meteen die moet ik hebben maar kan niet meer vinden precies de selfde die op de voorkant van deze site staan zo een hat ik ;)... zonder sitebars kon ik die gebruiken21 april 2008 16:25
mei 2008
-
edwinbBij mij werkt de sidebar nu goed dankzij de oplossing van Karldec.
Maar alleen de valuta gadget werkt niet, ik heb gewoon op add gadget gedrukt en net als alle andere gadgets die naar de sidebar gesleept. Weet iemand misschien een oplossing? Ik zie i.p.v het bedrag een vierkantje.
Opeens nadat ik mijn computer heb opgestart werkt de sidebar weer niet meer. Je ziet de hele tijd het zandlopertje. Ik had het eerst volgens deze manier gedaan:
http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tools&id=251&zoeken=thema
Die heb ik verwijdert en opnieuw volgens deze manier:
http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tutorials&id=781
Nu werkt ie wel alleen de valuta gadget nog steeds niet:S08 mei 2008 19:51
januari 2009
-
cnawijnWaar vind je al die mooie plaatjes?05 januari 2009 09:56
-
erwin_w[quote=125868]
Wat bedoel je nu precies, bedoel je de gadgets, achtergronden, enz.
Even wat specifieker zijn met je vraagstelling, dan kunnen wij makkelijker een correct antwoord geven.05 januari 2009 09:57 -
dymitri12k heb wel een probleem.
elke kaar als ik die sidebar wil opstarten zegt ie:
Er is een fout opgetreden in Windows Sidebar en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.
Vertel Microsoft over dit probleem.
wij hebben een foutenrapport gemaakt dat u kunbla bla bla...
wat kan ik doen?
mijn Pc is gecrasht !! door de stome vista !!
ik wil windows 7 !! die is super snel, omdat het cijfer tot 7,9 loopt.09 januari 2009 22:41 -
erwin_wBeste Dymitri12,
Allereerst namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods.
Als je dit gelezen had dan had je kunnen weten dat het kapen van een topic niet toegestaan is en tevens gaat dit topic over de sidebar van XP en niet van Vista. Wil je je vraag beantwoord hebben open dan een eigen topic over de sidebar van Vista.
En meteen Vista de grond in boren is ook niet correct, als er ook maar iets fout gaat ligt dat niet altijd en meteen aan Vista, misschien is dit wel gebeurt door eigen gemaakt foutjes.
Maar laten we daar maar verder op ingaan in een nieuw topic.09 januari 2009 23:01 -
zwemi123Instaleer Vista Rainbar. Google fftjes en een tip download hem op crystalxp.net. Simpel, alleen installatie uitvoeren en klaar is Kees!
25 januari 2009 19:25
november 2010
-
anoniemik weet niet waar ik deze vraag moet plaatsen mijn exuses daar voor
maar mijn vader heeft windows xp erop gezet
geen problemen veder maar ineens is het net windows7 maar de menu en confugiratie scherm ect niet dat is gwn xp mijn pa heeft geprobeerd 7en erop te zetten maar dat lukte niet. dus xp gaat updaten
en dan ineens.... windowsxp pro winstyle weet iemand wat dat voor windows is bij daar voor dank
21 november 2010 17:47 -
nickkVast niet origineel, tevens bumpen.
[mod]Lock[/mod]21 november 2010 18:16