[Lock] Probl./Vragen met/over de sidebar XP?
Topic gesloten
oktober 2007
-
lbjornlik heb de sitebar voor xp gedownload en geinstalleerd en er komt zo een icoontje op men desktop maar als ik er op druk zie ik de sitebar niet ??? hoe zou dat komen volgens jullie ???19 oktober 2007 20:11
-
joeneshoi,
ik sit met een probleempje.
ik heb geprobeerd uw opdrachten stap voor stap uit tevoeren dit lukt wel alleen als ik
extras.exe wil instaleren krijg ik de volgende fout melding
ongeldige opdrachtregelparameters
windows installer bla bla
delen van deze software zijn gedeeltelijk gebaseerd op het werk van de independent JPEG group
dit werkt dus al niet zou dit kunnen ligen aan mijn window's versie?
ik weet niet of windows service pack 2 ge?nstaleerd is. zou het hier mee temaken kunnen hebben?
vervolgens als ik extra dus niet geinstaleerd heb en ik probeer de sidebar exe te instaleren runt die deze maar krijg ik ook een error tezien dll missing iets in die trant. dit zal wel vanwege de extras.exe
ik hoop snel wat te horen vriendelijke groet joenes
ps mocht u verder info willen weten hoor ik dit graag alvast bedankt!
19 oktober 2007 20:49 -
sjzQuote Joenes:[quote]Ik weet niet of windows service pack 2 ge?nstaleerd is. zou het hier mee temaken kunnen hebben?[/quote]
Dat is zeer goed mogelijk.
Rechterklik op Deze Computer --> Eigenschappen -->
[img]http://img85.imageshack.us/img85/8645/computerpropertiesjv6.jpg[/img]19 oktober 2007 20:57 -
joeneshoi ik heb gekeken en inderdaad heb ik service pack 2 niet ge?nstaleerd
maar uit uw reactie maak ik al op dat het dus hoogst waarschijnlijk hier aan licht.19 oktober 2007 21:14 -
simon8400[quote]Hallo, ik heb het volgende probleem:
Wanneer ik de sidebar heb geinstalleerd en opnieuw opstart werkt het prima, zodra ik de laptop uit zet of opnieuw opstart ziet het er als volgt uit:
Screenshot.
Oftewel: Er komen lelijke witte randen en de helft is maar goed zichtbaar. Zodra ik bij opties de balk van links naar rechts laat gaan dan ziet het er weer goed uit. Maar ik wil gewoon dat het bij het opstarten meteen werkt. Ik heb eerst een keer VAIO geinstalleerd en heb daarna ALKY geprobeerd omdat het niet werkte. Iemand een ingeving? [/quote]
Dit zou normaal moeten liggen aan het feit dat je Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package niet ge?nstalleerd hebben. Probeer dit eerst eens te installeren, moest je dit wel al geinstalleerd hebben, zeg het dan even aub. Ook goed om te zeggen dat je zowel VAIO als Alky hebt geprobeerd (y) !
[quote]ik heb de sitebar voor xp gedownload en geinstalleerd en er komt zo een icoontje op men desktop maar als ik er op druk zie ik de sitebar niet ??? hoe zou dat komen volgens jullie ??? [/quote]
[quote]Zeg er ook duidelijk hoe je de sidebar hebt ge?nstalleerd, zodat we dit niet eerst hoeven te vragen ![/quote]
[quote]hoi,
ik sit met een probleempje.
ik heb geprobeerd uw opdrachten stap voor stap uit tevoeren dit lukt wel alleen als ik
extras.exe wil instaleren krijg ik de volgende fout melding
ongeldige opdrachtregelparameters
windows installer bla bla
delen van deze software zijn gedeeltelijk gebaseerd op het werk van de independent JPEG group
dit werkt dus al niet zou dit kunnen ligen aan mijn window's versie?
ik weet niet of windows service pack 2 ge?nstaleerd is. zou het hier mee temaken kunnen hebben?
vervolgens als ik extra dus niet geinstaleerd heb en ik probeer de sidebar exe te instaleren runt die deze maar krijg ik ook een error tezien dll missing iets in die trant. dit zal wel vanwege de extras.exe
ik hoop snel wat te horen vriendelijke groet joenes
ps mocht u verder info willen weten hoor ik dit graag alvast bedankt! [/quote]
Installeer eerst eens Service Pack 2 zoals al gezegd, moest je dan nog problemen ondervinden, zou ik de tutorial eens volgen.
En niet om arrogant of lastig te doen ofzo, maar het is sidebar en niet si[color=red]t[/color]ebar19 oktober 2007 21:45 -
karldecVoor iedereen die werkt met Windows Sidebar 5744 RC2 versie 2.2 en WinXP Prof SP2
Het kan voorkomen (zoals bij mij) dat de Sidebar soms helemaal niet meer start , of gedeeltelijk zonder Gadgets...als je met de muis op de Sidebar gaat staan krijg je continu een zandlopertje.....oftewel het laden van de Sidebar lukt niet meer...in het taakbeheer staat wel dat het process loopt (Sidebar.exe).
Eerst heb ik de Het programma volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd....dan werkt alles weer goed, echter na een aantal malen opstarten van windows XP komt het probleem vanzelf weer terug.
Als oplossing heb ik het volgende gedaan....wat voorlopig goede resultaten geeft....Stel je Sidebar is half opgestart in je scherm ...... maar doet verder niets.....
Je hoeft het programma niet opnieuw te installeren maar doe het volgende:
[li]Je moet eerst naar taakbeheer. CRTL - ALT - (DEL) indrukken[/li]
[li]Je zult 2x een proces file tegen komen van SIDEBAR.[/li]
[li]Beeindig deze beide processen en sluit taakbeheer af.[/li]
[li]Ga naar Start -> alle programma's -> accessoris -> (Windows Sidebar)[/li]
[li]Klik met je rechtermuistoets en ga naar EIGENSCHAPPEN.[/li]
[li]Kies dan COMPATIBILITEIT.[/li]
[li]Ga naar COMPATIBILTEITSMODUS -> kies hier WINDOWS 2000[/li]
[li]Klik op OK.[/li]
[li]Start nu de PC opnieuw OP.[/li]
[li]Als alles goed is start de sidebar weer gewoon op.[/li]
Karldec.22 oktober 2007 19:11
december 2007
-
stijnleyVooreerst hartelijk bedankt voor de prachtige tweak om XP de vista-look te geven!
Na het installeren van de vista look, heb ik de sidebar van deze site geinstalleerd. Dit is goed verlopen maar ik merk nog enkele probleemjes, waarbij ik hoop op jullie hulp:
- bij de gadget "Weer" merk ik enkel de temperatuur in een wit vakje, zonder een zonnetje/wolkje/... Ik veronderstel dat hierbij iets fout is gelopen. Weet iemand raad?
screenshot: http://img155.imageshack.us/my.php?image=weerhk1.jpg
- om van al dit moois te kunnen genieten, moet je er toch constant toegang tot hebben. Nu merk ik dat ik na het klikken op "bureaublad weergeven" op de snelstartbalk, de sidebar en de extra navigatieblak bovenaan verdwijnen. Ik zou deze graag blijven zien als ik op bureaublad weergeven klik, maar ik wens deze niet boven alle andere vensters te laten uitkomen.
Wie O wie helpt mij uit de nood?
26 december 2007 20:27 -
simon8400[quote=98430]
Welkom op TW Stijnley!
Eerst en vooral, bedankt om duidelijk te beschrijven wat er juist fout is! :p
i.v.m. het weer: Tja, ik vrees dat het aan je systeem ligt. Ik kan hier meer informatie over geven, moest je die willen, stuur me dan even een PM. (Geen oplossing; gewoon info.)
Wat eventueel wel een mogelijkheid is, is een alternatieve gadget zoeken.
Hiervoor moet je even op de site van de sidebar, en de bijbehorende gadgets, wezen.
http://gallery.live.com/results.aspx?c=38&bt=1
Indien je achter wat zoeken nog altijd niet de gadget gevonden dat je wilt, mag je me altijd contacteren via PM of dit topic zelf.
i.v.m met het 2e deel: Helaas ligt dit aan de sidebar zelf, dus niet alleen in XP. Misschien weet Google een oplossing.
Hoop dat dit je wat helpt.29 december 2007 23:21
januari 2008
-
chriskletonhallo
ik heb ook problemen als ik gadget van internet haal dan kan ik hem vervolgens niet in mij sidbar zette ik heb het ge daan zo al vermeld ston op de site ik heb windows xp home weet iemand hoe ik dit kan oplossen ????02 januari 2008 03:18 -
simon8400[quote=99310]
Welkom op TW Chriskleton.
Om je te helpen hebben we meer informatie nodig zoals:
Hoe probeer je ze te installeren?
Wat loopt er fout?
Etc, etc...02 januari 2008 12:18