Ik was straks aan het computeren, opeens bleef hij vasthangen ik kreeg een error van Ati.
Er stond dat een of ander iets met veel cijfers niet kon worden geladen. Pc geherstart, maar die starte niet meer op.. Ik zag op het beeldscherm no sync staan. Dus ik naar de computer winkel gebeld en die zeiden dat het mogelijk de videokaart was, want de foutmelding kwam ook van Ati af. Dus heb ik de oude videokaart erin gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem! Wat moet ik nu doen?
Hij start niet meer op. Is dit dan mogelijk het moederbord ofzo? En wat moet ik doen?
17 september 2007 17:33
masterwillems
haal je videokaart er uit en gebruik eens je onboard kaart. als hij het doet is je mobo nog in orde anders is het aardig veilig te zeggen dat je een begravenis moet regelen voor je grafiese kaart.
17 september 2007 17:36
danox!
[quote=85817]
Een begrafenis voor mijn computer bedoel je? Het is niet de graka, want mijn oude graka doet het ook niet.
17 september 2007 17:37
masterwillems
doe hem op je onboard en je kan altijd je, geheugen, hdd, dvd/cd speler, controleren met een ander mobo dus niet je hele pc ;)
17 september 2007 17:44
danox!
Ja ik dacht zelf ook het mobo, maar ik heb ook zonder videokaart geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem, ik hoor alleen de piep van die bios: Een lange en dan een korte, dat moet de graka zijn, maar zelfs met geen graka heb ik hetzelfde probleem en ook met mijn oude ( EN6200 TC ), dus ik weet het niet meer, hij gaat morgen naar de computer winkel.. :P
17 september 2007 17:49
masterwillems
en als je de videokaarten in de pc die je nu gebruikt test? weet je iig zeker dat het niet aan de videokaart kan liggen. wat ook zou kunnen is dat er kortsluiting kwam in je graka en dat het doorsloeg op je mobo, ik weet alleen niet of je dan een melding zou moeten krijgen. lijkt mij dat hij in een keer uit zou gaan.
17 september 2007 17:53
danox!
Ja, de pc bleef opeens hangen, en ati zei dat iets niet kon worden geladen, dus pc geherstart, maar die gaat niet meer aan, met nieuwe graka, met oude, en zonder, dus ik weet niet wat ik moet doen.. :S
17 september 2007 17:54
blacksorcerer
Kijk hoeveel piepjes (lange en/of korte) het zijn en zoek even op wat dat betekent voor jouw bios/moederbord.
BTW even het tevens niet werken van je oude kaart daargelaten, heb je zoals je in je vorig topic aangaf geprobeerd de kaart te overclocken?
Zoja is de kaart momenteel overclocked en hoeveel (staat er, of heb je geprobeerd) ?
17 september 2007 17:58
keitaro
[quote=85822]
Hij gaat morgen naar de computer winkel...
Waarom post je het hier dan als je toch al naar zo'n doe het zelf zaak gaat?
Dan hoef je het hier niet nog een keer te vermelden....