-
ikkus
Goedeavond iedereen,
Ik heb onlangs Mac OS X86 geinstalleerd in VMware, dit ging goed dus ik dacht, laten we een dualboot maken. Op het Internet stond een heel duidelijk filmpje, [url]http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Installation_Guides#10.4.7_Guides[/url]. Volgens deze handleiding heb ik alles gevolgd.
Na het installeren van Mac OS X86 starte echter niet de Acronis Bootloader maar Mac OS X. Dit was vreselijk, echter werd het nog erger, vanuit Mac had ik welw at in Terminal kunnen uitvogelen misschien, maar mijn PS/2 toetsenboard werkt niet in mac, en ik MOET mijn gegevens invullen.
Toen werd het nog erger, ik had het 10.4.7 filmpje gedownload omdat ik die op DVD had, echter toen deze niet werkte heb ik de 10.4.8 versie geprobeerd, deze werkte alleen is niet geschikt voor het filmpje blijkbaar.
Ff wat ik heb gedaan voor mensen die het filmpje neit willen kijken:
Ik heb Acronis Disk Director suite geinstalleerd en partities gemaakt zoals zij aangaven, excact (op de grootte na), toen heb ik alles dubbel gecheckt en de bootloader geinstalleerd, dit ging ook nog goed. Toen installeerde ik Mac OS X, dat werkte ook, tot het punt waar mijn probleem is nu.
Mijn partities:
NTFS 110GB Windows XP
Eerst FAT32 Primary, nu "Mac OS X (journalated)" 30 GB Mac OS X
FAT32 Logical 10GB Shared (bestanden uitwisselen tussen Windows en Mac)
Nu breid mijn probleem zich nog verder uit, ik heb een Linux bootdisk GParted waarme ik de "vlaggen" van de partities kan veranderen, als ik de Windows harde Schijf op boot zet dan herstart ik weer met Windows XP alleen krijg ik allemaal meldingen en m keyboard werkt nog steeds niet.
~~Ikkus~~
EDIT: (ik typ nu met schermkeyb.) Mijn USB staat nu op mac os x. Mac werkt dus nu maar in zowel Win. als Mac werkt mijn PS/2 keyb. niet.
18 september 2007 19:03
-
masterwillems
[offtopic]je hebt mac osx op een "normale" pc geinstalleert? hoe heb je dat gedaan?:P[/offtopic]
18 september 2007 19:16
-
ikkus
Met Mac os x86 (dus voor x86 cpu's). [google=project mac os x86]
Edit: mac staat nu op inet, alleen is de browser safari niet in staat om met tw.nl tw werken
EDIT: Ik heb fixboot geprobeerd, en ook een herstel installatie werkte niet. Ik ben tot de volgende oplossing gekomen, ik herinstalleer Windows XP opnieuw, dan installeer ik weer Acronis, en dan heb ik de boot mannager ook weer terug zoals ie hoort.
het is jammer van mijn zwaar aangepaste XP, maar het is zoals het is en het is mijn fout. Maargoed, ik houd er wel Mac OS X aan over en dat heeft wel wat:P
EDIT 3: Ik laat hetw eten als het gelukt is en als het goed is is datstrax;)
18 september 2007 21:04
-
tobiasvs
hoe werkt mac osx verder? geen problemen met drivers/geluid/internetconnecties/andere dingen?
18 september 2007 22:21
-
ikkus
Geluid werkt niet, nog neit, er zijn 3th party drivers, ook 1tje voor mijn geluidskaart.
Aangezien niet alles in het 'mac os x86 wereldje" even legaal is ga ik niet op details in.
Mijn graka word volgens mij ondersteunt, ik ga proberen de resolutie op 1280x800 te krijgen.
Ook mijn onboard ethernet werkt prima.
Hoe dan ook, ik heb Windows geherinstalleert en de bootmanager terug gezet, nu werkt alles prima. Wat trouwens wel vuil ik van Microsoft is dat Mac wel NTFS ondersteunt (Microsoft's bestandsysteem) maar dat Microsoft niks voor de ondersteuning van mac doet.
Ik vind trouwens dat Windows zijn ruimte het best benut (ruimte op de monitor), bij mac blijft altijd de brede onderste + de bovenste balk zichtbaar, ook als je maximaliseert.
Dit topic is iig niet overbodig (lees: probleem is opgelost), het is prima naslagwerk voor wie het gaat proberen, en voor BlackSorcerer die er zelf mee aan de slag gaat
MAAR onthoud dat het niet goed genoeg is om als hoofd-OS te gebruiken.
En, de Acronis bootloader (bij de disk suite) is ook een vette aanrader:D
19 september 2007 13:22