-
tobiasvs
Ik had 'n vraagje:
Ik heb net een laptop ge?nstalleerd, maar deze is voor een vriend van me. Ik heb een document gemaakt met wat praktische informatie erin. Het is de bedoeling dat deze bij de 1e keer opstarten wordt getoond, maar daarna niet meer. Dit betekent dus dat een snelkoppeling in de map Opstarten in het menu start niet werkt (toch? Of weet iemand van jullie hoe je een parameter erbij kan zetten waardoor 'ie wel maar 1x opent?). Weet iemand van jullie op welke manier je wel kan zorgen dat het bestand 1x automatisch wordt geopend, maar daarna nooit meer? Het bestand hoeft niet meteen ook verwijderd te worden.
Scripts die ik zelf in mekaar moet zetten werkt niet, ik heb op internet al gezocht maar ik kan niet programmeren in VBA ofzo...
(Mocht het er wat mee te maken hebben: het is een .doc bestand)
22 september 2007 00:20
-
gardianangel
iik denk dat je dan bij de RunOnce registersleutels moet zijn en daar een vermeldingmaken naar je doc bestand, maar ik kan het mis hebben.
22 september 2007 06:11
-
tobiasvs
thnq, enig idee hoe dat moet?
Edit: Ik ben er al achter, in het register moet je gaan naar (afhankelijk van of het hele systeem dat moet of alleen ??n gebruiker):
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
Hierin moet je vervolgens een tekenreekswaarde aanmaken, en die de waarde geven van het bestand dat je wilt openen.
Toch bedankt ;-)
22 september 2007 08:58
-
paulj
Kan je misschien vertellen hoe je zo'n tekenreedswaarde van een bestand maakt?
22 september 2007 09:28
-
tobiasvs
Het is vrij simpel. Ga naar de desbetreffende sleutel, klik op Bewerken --> Nieuw --> Tekenreekswaarde.
Vervolgens vul je bij de naam in hoe je hem wilt noemen, en bij de waarde zet je een url naar dat bestand. Wat dus ook kan is een site opgeven, deze moet dan met http:\\ beginnen i.p.v. met C:\
22 september 2007 12:14