Ik heb dus verschillende problemen met mijn dvd drive : HL-DT-ST DVDRRW GWA-4164B
Paar voorbeelden . Als ik een cd wil branden , herkent hij de cd niet !
Het ligt niet aan de cd's zelf want heb al 5 verschillende lege cd's gekocht ..
Ik vind dit heel storend , misschien heeft dit te maken met drivers ofzo?
Heb al gegoogled ook , maar ben er niet aan gekomen , ...
Dbv Sonny
22 september 2007 13:14
simon8400
Hoelang heb je dit al ?
Waren er al problemen sinds de aankoop ?
Van welk merk waren die cd's dan ?
En welke drivers heb je geinstalleerd ?
22 september 2007 13:45
sonnyboy772
Hoelang heb je dit al ? Al een tijdje , maar toen was ik der nog niet zo mee bezig.
Waren er al problemen sinds de aankoop ? Nee
Van welk merk waren die cd's dan ? Maxell ,, Sony ,, Memorex ,, Nashua ,, Philips
En welke drivers heb je geinstalleerd ? Deze die beijgeleverd waren bij de pc , was cd'tje met alle drivers
22 september 2007 13:48
simon8400
Dat brengt ons al een stuk verder ;) Ik dacht dat je gewoon andere cd's had gepakt maar van hetzelfde merk..
Heb je een upgrade gedaan naar Vista ofzo ? Zoals bij mij : een OEM XP met cdtje voor alle XP drivers maar voor vista moet je zelf zoeken.
Zo niet, eens drivers opnieuw installeren.
22 september 2007 13:51
sonnyboy772
Heb al vista gehad , maar nu terug gekeerd naar xp ..
Dmv Recovery Cd die bij pc zat , en dan alle drivers & utilities
geinstalleerd..
22 september 2007 13:54
simon8400
Uninstalleren en opnieuw installeren ;)
Ik denk eerder dat het aan de driver ligt, aangezien ik ervan uitga dat je brander geen 10 jaar oud is ! Moest je hier vanaf het begin al problemen mee hebt gehad kun je gaan klagen he als je nog garantie hebt..
22 september 2007 14:06
leviathan
Met welk programma probeer je de data op de CD te branden?
Ik heb ook wel eens problemen gehad met m'n DVD drive, en die verholpen d.m.v. een firmwareupdate. Maar dat kun je beter pas als laatste optie proberen, kijk eerst maar eens of het misschien ergens anders aan ligt, zoals misschien het programma zelf.
Mocht je de standaard functie van windows gebruiken, daar zijn ook updates voor.
22 september 2007 14:45
sonnyboy772
Heb al verschillende programma's geprobeerd.
Nero , BurnIso , Windows Media Player ..
En dergelijke ..
22 september 2007 15:14
Account verwijderd
Sinds wanneer moet je drivers installeren voor een dvd drive? Lijkt me toch wel een beetje overbodig aangezien er prima drivers in windows zitten.
Nou hoe lang heb je je drive en zit er nog garantie op? Anders lijkt me dat je het beste even naar de winkel kunt gaan ermee..
22 september 2007 15:21
sonnyboy772
Heb deze pc nu al 2 jaar..
22 september 2007 15:31
erwin_w
Heb je ook al getracht om met deze vraag/probleem naar de leverancier te gaan, dus contact opnemen met b.v. de helpdesk o.i.d.
Ook al eens gekeken of hun website hier iets over vermeld staat?
Misschien is het wel een bekend probleem, je weet maar nooit.