Stopfouten
september 2007
-
lorre851Hallo,
Vanmorgen startte ik m'n pc op, en alles werkte perfect. Onder de middag heb ik em uitgezet en na de middag startte ik hem weer op, maar ik heb verschillende stopfouten met de volgende code's gekregen:
0x0000007E
0x00000050
0x000000C5
Het is wel zo dat als ik m'n pc na een stopfout opnieuw opstart hij weer werkt. Als ik em dan opnieuw opstart krijgt hij weer een fout, en zo verder...
Ik snap echt niet hoe het komt, ik heb geen hardware of software meer ge?nstalleerd en deze pc heeft geeneens internet. Ik heb de hotfix op de microsoftsite geprobeerd, maar ik heb nog steeds het zelfde resultaat...
Kan iemand helpen?22 september 2007 19:26 -
louwrensinfo over stopcode: 0x00000050
van tweakers.net:
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant.
info over stopcode: 0x000000C5
http://support.microsoft.com/kb/291810
edit: als je met die code's geGoogled hebt, kon je al veel vinden22 september 2007 19:33 -
lorre851ja, maar alles wat ik gevonden had had te maken met hardware en software...
Ga eerst memtest en schijfcontrole proberen.
edit: is memtest een programma dat je moet booten?22 september 2007 19:39 -
louwrensja:)
op floppy cd/dvd en usb22 september 2007 20:08 -
lorre851De scandisk heeft geen fouten aangetroffen. Heb ook gescand op virussen, maar dat haalde ook niet veel uit. De scan van memtest86 is juist klaar, maar die heeft niks gevonden.
Het probleem is nu alleen maar erger geworden. Ik krijg na het winXP - logo meteen een stopfout met de volgende code's:
0x00000050 page_fault_in_nonpaged_area (of zoiets)
0x000000C5
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: het probleem is ondertussen verholpen. Ik heb alles uitgeschakeld dat normaal moest opstarten met windows (uitgez. prog's die ik gebruik)
Nu heb ik geen een stopfout meer gehad.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: (10/10/2007) Ik krijg nu opnieuw stopfouten... Maar steeds de zelfde:
0x00000050 .
Ik kan nu (weer) alleen maar in veilige modus in mijn pc...
Ik heb geprobeerd om mijn beeldschermadapter te verwijderen en te herinstalleren, maar dat werkte niet. Ik heb alles geprobeerd wat op de website van Microsoft stond, maar bijnan niks was voor mij van toepassing...
Wat kan ik nu doen?22 september 2007 22:03