OS voorgeinstaleerd op HD en verder?
september 2007
-
blingkingheej..
mijn zus wil een nieuwe laptop halen omdat haar oude een beetje gaar is geworden:P
maar als ik bij media markt kijk dan is de os altijd voorgeinstaleerd en dat je zelf zo'n disc moet maken ofsow.
ik heb daar een paar vraagjes over:$
1) als je zo'n disc maakt, zit daar dan de hele OS op, of alleen maar je bestanden.
2) hoe moet je zo'n disc maken:$
mvg,
blingking;)23 september 2007 19:36 -
blacksorcererDie laptops hebben een herstelpartitie of hersteldisc erbij waarmee je alles kan herstellen als er iets fout gaat of je gewoon alles naar standaard wil zetten.
Je kan ook met Acronis True Image bijv. een image van de hele schijf, inclusief je documenten bewaren.23 september 2007 19:41 -
erwin_w1. Het betreft dan een recovery-DVD, hiermee kan je, indien nodig, de gehele OS installatie laten doen zoals je hem kreeg tijdens aflevering.
2. Meestal is daar een snelkoppeling voor gemaakt in het startmenu van de leverancier.23 september 2007 19:42
oktober 2007
-
fendergregja vaak zit de os er ook bij maar nog vaker word ie gewoon in een verborgen partitie opgeslagen.
je kan de windows installatiemap vaak wel terugvinden maar dat ligt aan het merk van je pc.17 oktober 2007 12:05 -
lbjornlzou iemand me een pm kunnen sturen met "hoe kun je een recovery disc maken" => hoe dit moet.
Ik vindt het nogal zonde om een topic daarvoor te openen
alvast bedankt ;)17 oktober 2007 14:35 -
erwin_w@Lbjornl: Google eens, staan genoeg items over hoe dit te maken.
Succes17 oktober 2007 14:56 -
blacksorcerer@Fendergreg: gelieve niet te topicbumpen, daarnaast was het antwoord ook al gegeven. Als je nieuw bent op het forum, neem dan eerst even de regels door a.u.b.
@Lbjornl: zoals Erwin_w al zegt, makkelijk te vinden op het internet, mocht het toch niet lukken, dan even een eigen topic aanmaken alsjeblieft.17 oktober 2007 16:23