-
maikel1234
Bij het opstarten van mijn pc blijft hij heel lang op het bootscreen staan. Aan wat zou dat kunnen liggen?
23 september 2007 20:25
-
unltd
Gebruik je een ander bootscreen(programma) ?
23 september 2007 20:34
-
maikel1234
Nee windows heb ik net opnieuw geinstalleerd. ik dacht dat dat misschien zou helpen maar toch niet.
23 september 2007 20:40
-
gerbenkwakkel
Teveel hardware in je PC kan het welleens zijn waardoor hij meer drivers moet laden;)
23 september 2007 21:10
-
blacksorcerer
Gebruik eens Microsoft Bootvis (gratis en klein) om te kijken wat zo lang duurt, en gebruik ook een de Optimize optie ervan.
Je kan ook de opstartbestanden eens defragmenteren met Tune-Up Utilities bijvoorbeeld, en bepaalde services die je niet nodig hebt (ook enkele van Windows zelf) uit te schakelen.
Niet alles start pas op als zodra je op je bureaublad komt, maar daarvoor om het besturingssysteem te laden inclusief de bronnen en diensten die je wenst te gebruiken.
Helaas kun je er weinig aan doen als bepaalde drivers lange tijd in beslag nemen, wel kun je ze eens updaten, deze worden naast fixes ook geoptimaliseert.
Als je bepaalde externe apparaten hebt aangesloten (ook bijvoorbeeld een TV op een S-Video aansluiting) kan je deze tijdens het opstarten het best ontkoppeld hebben, vooral als je ze toch niet altijd (of direct) nodig hebt.
23 september 2007 21:35
-
jeffrey
je kunt ook tune up 2007 untilities downloaden, het is misschien niet gratis maar je hebt dan wel wat.
je kunt alles er mee aanpassen, je kunt de meeste dingen weg doen die je overboodig vind.
je kunt er ook je pc mee opschonen, ik denk dat dat het probleem wel is, te veel dingen die je pc verlangzaamt.
26 september 2007 12:21