deze voormiddag zat ik op me pc, en ik was ff iets aan het op Wikipedia aan het opzoeken, en ineens valt mijn pc uit. Ik wil mijn PC opnieuw opstarten, maar dan geeft de BIOS verschillende Piepjes, waaruit ik kon afleiden dat mijn RAM stuk was. Nadat ik het RAM vervangen had, startte ik opnieuw op en nu blijft de PC telkens rebooten bij het welkomstscherm. Als ik in veilige modus probeer, blijt het streepje linksboven eeuwig flikkeren...
Met de XP cd probeerde ik te repairen, maar als ik dan op "R" Drukte, ging hij de schijf onderzoeken, en dat lukt allemaal, tot je je moet aanmelden bij een Installatie. Als ik dan 1 ingeef en vervolgens op enter druk, reboot hij weer. Je hoort de HDD ratelen, dus ik denk niet dat ze stuk is. Wat wel nog lukt is een opstartdiskette maken, maar ik weet niet wat ik dan verder moet doen.
Ik krijg ook af en toe een (Nederlandstalige??) BSOD met de volgende codes: CODE: 0x0000007E (0xC0000005, 0x8082C5E5, 0xF79CDC18, 0xF79CD918).
Ik had ook ongeveer zoiets.. Viel de pc ineens uit.. als je opstarte weer begon hij erg te blazen.. Trok je de steker uit de pc (niet uit stopcontact) en hij deet het weer..
2x of zo gehad..
01 oktober 2007 16:43
danox!
fsfss, BSOD's! Misschien heb je verkeerde RAM-geheugen ingestopt?
01 oktober 2007 17:09
xp 2
Nope, verkeerde RAM is het niet, 2x DDR333, 100% zeker.
En nee, er staat geen titel boven...
Ik weet echt niet wat ik moet doen
01 oktober 2007 18:05
desinger
Wrm zouden je ouders woedend zijn ? Omwille van de gegevens op die HDD ?
Die kun je toch in een andere pc aansluiten en de gegevens overzetten op een andere HDD.
01 oktober 2007 18:13
louwrens
mss is het mobo ook wel dood, controleer ff op bolle/lekke elco's
01 oktober 2007 18:19
xp 2
[quote=87999]
Ja, daarom ja, maar ik kan er zelf niet aan doen
01 oktober 2007 18:49
louwrens
Medion hea:P
Kijk dan nou eens naar kapoete elco's, anders mss biosbatterij leeg?