Is er een mogelijkheid dat je media center in xp kunt krijgen? Net zoiets als bij vista?
Want mijn vader heeft eergisteren een nieuwe tv ontvanger gekocht bij dynabyte. Nou komt die thuis blijkt dat dat ding alleen op media center werkt.. Hij wil hem wel ruilen maar als er nou zoiets van een patch bestaat houd hij deze gewoon. Dus alvast bedankt;)
14 oktober 2007 11:12
jaspervh
dan heb je windows xp mediacenter edition nodig denk ik... verder denk ik niet dat er iets te krijgen is voor de normale xp
14 oktober 2007 11:25
erwin_w
Er zullen vast wel drivers voor de kaart te krijgen zijn om onder XP te draaien, immers Media Center is gebasseerd op XP, helaas geef je niet op welke kaart je vader heeft aangeschaft.
Als je Media Conter niet wilt of kan aanschaffen dan kan je ook gebruik maken van een gratis te downloaden variant genaamd Media Portal.
Is te downloaden van: http://www.team-mediaportal.com/
Er is tevens een skin te downloaden indien je XP hebt 'omgebouwd' naar de Vista Look.
Succes ermee
14 oktober 2007 11:40
raymus
Het gaat om Pinnacle PCTV Hybrid Tuner Kit. Linkje
14 oktober 2007 12:24
etienne
rax heeft ook een pinnacle pctv kaart + afstandsbediening. De afstandsbediening daarvan werkt idd alleen in mediacenter ?f een vergelijkbaar programma...
14 oktober 2007 12:27
keitaro
patches zijn er niet.
Wat je wel kan gebruiken is, gratis en legaal, MediaPortal. is een .exe installatie. Opent het programma en ondersteunt alles van de tv kaart. Afstandbediening ook, tv gidsen, RSS feeds, muziek, films, avi files de hele reutemeteut.
Aansluiten op tv en klaar :D.
14 oktober 2007 12:35
sjz
Heb dat programma zonet uitgeprobeerd maar die is zo vreselijk traag. :| Hopelijk is de TS wel ermee geholpen.
14 oktober 2007 12:38
keitaro
Traag? Bij mij draait dat erg goed en vloeiend. Mss wat instellingen wijzigen etc etc.
iig, back on topic.
14 oktober 2007 12:47
leviathan
Volgens mij zijn er nog wel wat meer 3rd party media center programma's, ik ben er wel eens tegen gekomen maar kan me niet meer precies herinneren waar.