Ik heb een computer die ik graag extra zou willen beveiligen:
Ik wil dat, wanneer ik mij wil aanmelden, ik geen wachtwoord moet typen, maar een diskette/SD kaart in mijn pc moet steken.
Nu weet ik alleen niet hoe...
(mijn pc: windows XP home SP2)
17 oktober 2007 16:54
jaspervh
ik denk niet dat dat mogelijk is... maar wrom wil je dat eigenlijk???
17 oktober 2007 17:19
lorre851
Het is niet voor mij, maar voor mijn pa's werk. Zijn laptop moet extra beveiligd zijn...
17 oktober 2007 17:29
raymus
Ik heb dit nog niet vaker gezien, wat ik wel heb gezien is dat je 2 keer een ww in moet vullen. Daarbij moet je een ww invullen als je de pc aanzet, en als je de pc wilt aanmelden;)
17 oktober 2007 17:38
blacksorcerer
Ik denk hoe jij je het voorstelt niet zomaar mogelijk is.
Echter, als je ons uitlegt waartegen het exact beveiligd moet zijn, dan weten we wellicht een andere goede oplossing.
Als iemand de laptop steelt, kan je zoveel beveiligen als je wilt, maar als de dief dan de schijf eruit haalt en in een andere pc stopt, zal hij (vrijwel) zonder moeite kunnen uitlezen, of je moet al een ingewikkelde encryptie op de data uitvoeren, maar dan kun je al beter voor speciaal daarvoor bestemde hdd's (weet niet of die ook in laptops gaan) of draagbare media gaan.
Voor andere beveiligingsdoelen zijn er vast wel wat gepaste oplossingen
17 oktober 2007 17:41
lbjornl
een pc kan geen diskette lezen zonder dat hij windows of eender wat heeft geladen
17 oktober 2007 17:52
keitaro
[quote=89805]
HDD encrypting ftw.
En een pc kan wel een hdd lezen zonder windows. opstart diskettesJe kan beter kijken voor harde schijf encrypting dan aanmeld beveiliging.
17 oktober 2007 17:58
lbjornl
als ik men pc opstart en er steekt nog een diskette in dan vraagt hij om alle dingen te verwijderen volgens mij is dit niet mogelijk :s
17 oktober 2007 18:02
lorre851
De pc moet dus beveiligd zijn voor mensen die de laptop willen stelen, via internet willen inbreken en via verwisselbare mediums data willen kopi?ren.
De laatste twee zijn in orde, de eerste heeft nog wat probleempjes, aangezien er van alle programma's bestaan om in te breken zonder wachtwoord...
17 oktober 2007 18:03
lbjornl
[quote=89810]
dit gaat niet je sluit de harde schijf aan op een andere pc en je doorzoekt zo die schijf ;)
en wat zou er nu zo belangrijk aan data op je pc kunnen zitten ????