Is wel een mooie oplossing maar ik ben zelf niet echt kapot van de kwaliteit van floppy's, nogal makkelijk defect te raken, is dit ook niet mogelijk om het op USB-sticks te zetten b.v.?
Bij ons het op het werk (Siemens) zijn ze helemaal security minded, wat hebben ze gedaan.
1. Er is geen software te installeren (uiteraard wel portable software te gebruiken)
2. In de BIOS is een HD-wachtwoord gemaakt
3. Het systeem is alleen middels een aanmeldscherm te starten.
4. De HD is middels speciale software gekoppeld aan de ID van de CPU en vice versa, dus een andere HD plaatsen
heeft ook geen nut
5. De systemen wordt continu getriggerd vanuit Zwitserland, wereldwijd dus.
6. USB-stiks mogen alleen beveiligd gebruikt worden.
Als dus de laptop gestolen zou worden heb je er dus niets aan.
En ik las ook een stukje van Lbjornl:
[quote]en wat zou er nu zo belangrijk aan data op je pc kunnen zitten ????[/quote]
Ik neem aan dat je nog weinig werkervaring hebt gezien je leeftijd, als je eens wist hoeveel belangrijke data er op laptops staan en hoe dat bij veel bedrijven goed beveiligd moet worden. Je hoort er genoeg van in het nieuws over gestolen laptops en USB-stick waarop belangrijke data staat.
17 oktober 2007 19:30
lorre851
Ik heb het toch op SD - kaart kunnen krijgen.
Het werkt dus. Nogmaals bedankt!
17 oktober 2007 21:53
keitaro
[quote=89855]
Cool dat je dat aan de praat heb gekregen, ook op SD.
Toch moet je rekening houden, als het bedrijf zulke grote geheimen had had het bedrijf de laptops van de zaak wel laten beveiligen.
Syskey.exe is te omzeilen, moeilijk, maar kan. Gaat je SD kaartje kapot. Big problems dan.
Half offtopic, ik heb idd ervaring met encrypting van files/hdd's/verbindingen. Ik ga binnenkort is denk ik wat informatie en how-to's maken over aantal dingen. Maar, dit heeft lage prio bij mij om te doen, werk gaat voor
17 oktober 2007 22:26
lorre851
Ok. Heb wel wat kopietjes van het sdtje gemaakt. voor het geval dat...