weet iemand hoe ik zo best mogelijk een dvd kan afspelen op een gratis gekregen IBM Tinkpad windows 2000 gekregen maar als ik een dvd afspeel hakkelt ie en op mijn dvd speler niet.
groetjes ruben verhoef
18 oktober 2007 17:36
erwin_w
Let a.u.b. even op de zinsopbouw (leestekens gebruiken e.d.), dat leest een stuk makkelijker en is begrijpelijker.
Zit er in de laptop dus een DVD-speler, zo ja,heb je wel genoeg geheugen er in zitten?
Als er teveel meedraait / in gebruik is dan kunnen dergelijke problemen wel ontstaan.
Probeer zo min mogelijk applicaties te draaien op de achtergrond zodat het geheugen vrij wordt gemaakt.
ligt in ieder geval niet aan het DVD-tje zelf, die draait immers wel goed op je (neem aan) stand-alone speler.
18 oktober 2007 18:07
ruben
ik heb een dvd-rom speler en er draaien z'n 27 processen
Bedoel je met heb je wel genoeg geheugen de harde schijf of het werk geheugen??
18 oktober 2007 18:10
erwin_w
ik doelde op werkgeheugen, ik weet niet wat de specs zijn van je laptop.
Zitten er bij die 27 processen niet wat je eventueel kan stoppen, zodat je wat meer over houd?
18 oktober 2007 18:13
keitaro
controleer even of je dvd afspeel codecs heb. Of een dvd afspeel software hebt.
Anders kan je ook Media Player Classic proberen.
18 oktober 2007 18:40
ruben
ja ik heb windvd en volgens mij kunnen zijn er geen onnodige processen.
18 oktober 2007 18:44
keitaro
Kan je aub je posts controleren voordat je op opslaan klikt. Van je zinsopbouw is echt niks van te bakken >.<
18 oktober 2007 18:48
ruben
sorry hoor keitaro
18 oktober 2007 21:25
bj farmore
Kun je nu ook even de spec opnoemen? Misschien kan je GPU het niet aan.
18 oktober 2007 21:30
Account verwijderd
Ik neem aan dat dat het probleem is ja, had hij geen codecs dan was er niets te zien. En als hij alleen hapert op de laptop dan lijkt me toch echt dat het aan de hardware dan ligt..