Ik heb een paar DivX films op m'n pc staan en nu zou ik graag die op DVD willen branden met ondertiteling eronder geplakt.
Nu wil ik niet zo'n tutorial volgen.
Ik ben op zoek naar een programma waarbij je je .avi bestand invoegt, en een .srt erbij, en als je op (bijv) burn klikt, dat hij dan gaat branden, en dat je dan bijv. kan weggaan voor een paar uurtjes, en als je dan terugkomt dat je dan een dvd hebt, met een film, met ondertiteling.
In dat programma moet je ook een dvd menu kunnen instellen.
Zodat je de ondertiteling aan en uit kan zetten, en gewoon de film kan starten.
[size=7]Kortom, ik zoek een programma dat je alleen de avi en srt invoegt en dat je even 't dvd menu instelt en dat hij dan gaat branden...zonder gezeur.[/size]
Alvast bedankt.
-Matt
Edit: Ik heb het geprobeerd met ConvertXtoDVD en hij is klaar met comprimeren en branden, maar de DVD werkt niet in m'n DVD-speler, en zelfs niet in mijn eigen PC.
Wat moet ik doen?
18 oktober 2007 22:08
louwrens
ConvertXtoDVD is handig progje d'r voor:)
anders heb je nog DIKO
kijk anders ff bij de instellingen van ConvertXtoDVD
je dvd-speler moet wel DivX onderteunen
18 oktober 2007 22:17
mattnl
[quote=89961]Ik had met nero al een DivX op DVD gebrand, en die werkte.
Dus ik neem aan dat mijn DVD speler DivX ondersteund?
18 oktober 2007 22:29
michelvandijk
je kan m converteren met winavi en vobsub .. die zet meteen je ondertitel in dvd format
18 oktober 2007 22:33
louwrens
heeft Nero m ge?ncodeerd?
18 oktober 2007 22:33
mattnl
[quote=89968]Huh?
Ik heb met de ingebouwde Nero Vision in Nero 8 gewoon de avi op dvd gezet, meer snap ik niet echt.
18 oktober 2007 22:36
leviathan
Waarom geen tutorial volgen, heeft dat met luiheid te maken o.i.d.?
Het geeft wel aan dat je er niet al te veel moeite voor wilt doen.
18 oktober 2007 22:57
mitashi
Ik zou ZEKER voor ConvertXtoDVD Gaan Z??r goed programma! je hebt den film ... gaat naar ondertitel.com ofzo en je kan zo de ondertitel erbij plakken ?N een menu'tje maken! ;)
De kwaliteit en mogelijkheden/instellingen van programma's als ConvertXtoDVD laat vaak te wensen over, maar voor mensen die er geen weet van hebben en ook niet willen leren is het inderdaad wel een oplossing.
Als dat programma er alleen DivX van maakt, moet je echt kijken of je dvd-speler dit wel ondersteund, op iedere dvd-speler staat dat gewoon aangegeven met het divx-logo.
Ik zou nog maar eens nakijken of dat programma niet ook gewoon naar MPEG-2 (normaal dvd formaat) kan converteren, want dan zou het gewoon moeten werken.
[size=8](btw als je een woord zoals encoderen niet kent, zoek je dat ff op, is zo gebeurt :))
Als je met Nero Vision (Express) een video brandt, maakt die van divx/xvid een normaal dvd formaat (wat dus iedere dvd-speler zou moeten kunnen lezen).
Overigens levert die ook wel een prima resultaat, alleen heeft die niet de mogelijkheid tot toevoegen van ondertitels (wel menu's en hoofdstukken e.d.), althans bij Nero 7.[/size]