ik heb windows xp geinstalleerd op schijf C maar nu staat windows 2000 er ook nog die ook op schijf C staat.
Weet iemand hoe ik die weg krijg??
Alvast bedankt
22 oktober 2007 19:46
kevinvn
Het enigste wat je kunt doen is de hele c schijf formateren
22 oktober 2007 20:18
bj farmore
Beetje dom dat je 2 OS'en door elkaar heen heb geinstalleerd. Maar het is nu een pokkewerk om uit te zoeken wat bij welk OS hoort. Dus ik zou als ik jouw was idd formateren en dan alleen nog XP er weer op zetten.
22 oktober 2007 20:23
louwrens
de windows.old map verwijderen, daar staat wss Win2k in
22 oktober 2007 20:28
erwin_w
Eventueel de boot.ini aanpassen.
22 oktober 2007 20:37
andredrummer
[offtopic]hoe zit dat met linux en windows?[/offtopic]
22 oktober 2007 20:57
ruben
bj farmore windows 2000 staat in winnt en windows xp in windows dus het word niet zoeken wat bij wat hoort.
als ik heel c formateer dan staat er geen windows meer op en ik moet windows xp installeren met een windows er op want de cd start niet op bij het opstarten van de pc.
Erwin_W wat is de boot ini aanpassen??
22 oktober 2007 21:07
erwin_w
De boot.ini staat in de root van de C-schijf, hierin staat de opstartprocedure.
Deze is aan te passen, ook via het configuratiescherm -> systeem -> systeemeigenschappen en klik je op het tabblad 'geavanceerd' en dan klik je op de button 'Instellingen' bij opstart- en herstelinstellingen.
voorbeeld:
[i][boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect[/i]
22 oktober 2007 21:15
ruben
ok? bedankt, maar ik heb een vraagje kan ik niet gewoon winnt verwijderen????
22 oktober 2007 21:20
erwin_w
Kan wel maar er bestaat een kans dat er misschien toch iets in de map van WINNT is geinstalleerd.
De enige manier om daar achter te komen is de map WINNT te verwijderen (misschien als backup even op een andere partitie zetten voor het geval dat) en daarna de boot.ini eventueel aanpassen zodat de pc alleen nog maar de XP opstart.