Hallo Tweakers,
In Vista heb je een .exe bestand waarmee je accounts, wachtwoorden, niveau's en andere dingen aan kan passen. Dat bestand heten: Netplwiz.exe
Maar weet iemand hoe dit bestand in XP heet?
Want ik heb al de hele System32 map(pen) afgezogt maar ik vind hem nergens.
Weet iemand waar/hoe die map heet?
23 oktober 2007 18:39
Account verwijderd
Volgens mij kan je in xp nog niet zo uitgebreid als in vista alles instellen, dus dit gaat niet lukken in xp..
Voor derest? gewoon configuratiescherm bij xp? Of moet je de dll van dat onderdeel in het configuratiescherm hebbe?
23 oktober 2007 18:45
vosruben
JAWEL!!!
als je in XP naar 'uitvoeren' gaat en je typt: 'control userpasswords2' zonder de '' dan komt die in het zelfde scherm.
Maar daar moet naatuurlijk dan ook een .exe bestand van zijn, en die zoek ik.
23 oktober 2007 18:47
leviathan
WINDOWS\system32\compmgmt.msc
(volgens mij alleen in xp pro)
23 oktober 2007 18:51
vosruben
Hij werkt wel Leviathan. Maar ik kom niet in het scherm waar ik zou moeten komen.
dit is het scherm wat ik zou meoten krijgen:
[img]http://img89.imageshack.us/img89/7425/naamloosll3.png[/img]
23 oktober 2007 18:55
luccey
dat is volgens mijn pc run32dll.exe
maar welk dll file het dan is weet ik ook niet :S
23 oktober 2007 20:08
bj farmore
Als je dat scherm opstart, zou je dat dan niet onder Ctrl+Alt+Del kunnen vinden bij processen? Daar zou vast wel het exe bestand tussen staan hoe het dan heet. Van uit daar kun je het dan wel weer opzoeken met simpel de zoek machine.
23 oktober 2007 21:23
raymus
Waarom kijk je niet gewoon bij configuratiescherm -----> gebruikersaccounts? Daar kan je ook alles aanpassen, mits je wel admin bent;) Oow sorry bericht van Soemie niet gelezen...
23 oktober 2007 21:39
vosruben
[quote=90439] Dat is een goede oplossging, maar er staat dat het bestand ''control.exe'' heet. Dan open ik die en dan kom ik bij het normale configuratiescherm.
24 oktober 2007 12:29
blacksorcerer
lol je hebt het anwtoord zelf al gegeven :p
Jullie lezen "control userpasswords2" gewoon verkeerd.
Dit betekent namelijk dat control.exe met de parameter 'userpasswords2' wordt aangeroepen.
Voer maar eens "control.exe userpassword2" in, dat werkt ook ;)
Ook bij andere dingen, waarvan jullie wellicht denken dat het bepaalde command zijn, zoals 'regedit', wat gewoon de aanroep van regedit.exe is. Uitvoerbare bestanden hoef je (net als prompt/dos) niet nog .exe achter te plakken.
In het geval van control.exe zijn daar erg veel parameters aan te plakken, waarmee je (vrijwel?) alle delen van het config-scherm mee bereiken kan.
Je kan dat control.exe userpasswords2 ook in een snelkoppeling plakken, mocht je daarom de vraag gesteld hebben, zet er dan wel ff de rest van het pad naar control.exe voor
24 oktober 2007 16:44
vosruben
Maar in welke map staat dat bestand dan?
Want in de map: System32 kan ik aleen de gewoone ''control.exe'' vinden. En niet Control userpasswords2
24 oktober 2007 17:00
blacksorcerer
hmz ik dacht dat het zo wel duidelijk zou zijn, maar blijkbaar nog niet...
kijk, als je control.exe aanroept wordt het standaard scherm geladen.
Echter is het zo gemaakt, dat je er iets extra's achter kan zetten, zodat er een speciaal gedeelte wordt geladen (simpel gezegt, er kan namelijk vanalles mee gedaan worden).
Dus het gaat ook gewoon op die C:\Windows\system32\control.exe, alleen zet je daar nog dat woordje userpasswords2 achter zodat het gedeelte wat jij wil zien, geopend wordt.
Om het aan te roepen kan je een snelkoppeling maken (rechtklik op je bureaublad > Nieuw > Snelkoppeling) zet je daarin:
[code]C:\\Windows\\system32\\control.exe userpasswords2[/code]
24 oktober 2007 18:21
vosruben
TNX nu weet ik het.
Er kan een slotje op.
24 oktober 2007 18:51
michelvandijk
Handig om op het standaard account ''Administrator'' een ww in te stellen, hoef je niet in safe mode te booten ..:)
24 oktober 2007 20:16
vosruben
[quote=90514] Waarom? Er staat geen wachtwoord op.