-
lorre851
Hallo,
Ik heb mij een nieuw moederbord gekocht, maar nu zit ik met een probleem:
Ik heb 2 harde schijven aangesloten op dat mobo (6GB + 80GB), waar die van 80 in 2 partities is verdeeld (20GB + 60GB)
Als ik de windows-setup uitvoer, en ik druk op 'R' kom ik in een herstelconsole uit. Als ik mij aanmeld als administrator bij de vroegere XP - partitie komt er enkel nog dit op:
D:\WINDOWS:>_
Als ik 'help' invoer, krijg ik een hele lijst met acties die ik kan doen. Ik weet nu wel niet welke actie ik moet intikken om mijn XP-installatie te repareren... Kan iemand helpen?
10 november 2007 11:09
-
bj farmore
Dit heb ik laatst ook geprobeerd, toen heb ik eerst op enter gedrukt voordat ik ging i.p.v. R en dan krijg je de partities te zien van windows en dan kun je volgens mij alsnog weer voor herstellen kiezen.
10 november 2007 11:17
-
psyheart
idd eerst op enter drukken en daarna waar dat je de partities kiest kan je de desgewenste schijf herstellen.
10 november 2007 11:33
-
lorre851
Owkee. En welke command moet ik dan invoeren?
10 november 2007 11:42
-
psyheart
geen,
opstarten via cd/dvd-rom dan enter en de gewenste hd herstellen
10 november 2007 11:43
-
lorre851
Wel, dan komt er gewoon D:\windows:\> op.
Als ik een tijdje wacht krijgt hij een blauw scherm met:
***STOP 0x000000c5
IRQL_PAGE_NON_LESS (of zo iets)
En deze:
***STOP 0x000000D1
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
10 november 2007 12:30
-
louwrens
IRGL_NOT_LESS_OR_EQUAL cker, heb ik ook gehad.
bios batterij was leeg:P
10 november 2007 12:57
-
bj farmore
[quote=92521]
Jij komt volgens mij de hele tijd in zo'n dos modus terrecht. Dan doe je het fout.
Je moet bij het kiezen van:
'druk ENTER voor installatie windows' (oid)
'druk R voor herstellen' (oid)
Daar druk jij nu de hele tijd op R, dat moet je niet doen. Je drukt daar op ENTER(voor opnieuw installeren) dan krijg je partities te zien waarop jouw windows is geinstalleerd en dan kun je ook weer de keuze maken om die partitie te herstellen dmv een toets(waarschijnlijk weer R).
10 november 2007 13:51
-
lorre851
@Lauwrens: het batterijtje was idd leeg. Het is vervangen en nu krijgt hij geen BSOD's meer.
@Bj farmore: Dat werkte ook, want in de herstelconsole kon ik wachten tot ik een ons woog voor hij iets begon te doen.
Alles opgelost. Topic mag toe.
10 november 2007 16:29